GĂ„ til innhold

Sykemelding i permisjon. Trenger hjelp!😁

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig vÊrt gjennom to store operasjoner i forbindelse med et brudd i hoften som jeg pÄdro meg da jeg vsr hÞygravid. Babyen mÄtte ut fÞr jeg kunne operere, sÄ hun ble tatt med keisersnitt i uke 37. SÄ mÄ ligger jeg her hjelpeslÞs med et barn pÄ 4dager, nyoperert hofte og med beskjed om Ä ta det helt med ro de neste 12ukene. Er sykemeldt i 15uker.

SpÞrsmÄlet er: far har nÄ 14dagers permisjon i forbindelse med fÞdsel.

Han har inutgangspunktet ikke tenkt til Ă„ bruke mer enn 5ukers permisjon. SĂ„ da ville vi hatt 5uker som forsvant.

Hvordan er det Ä fÄ utsatt/forlenget min permisjon?

Anonymous poster hash: e08a8...7bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dereskal sÞke om at han overtar dere av permisjonen som du allerede har sÞkt om dersom du ikke er i stand til Ä ta deg av barnet. SÞknaden rettes til NAV om det mÄ vedlegges legeerklÊring pÄ din tilstand.

Hvis du er helt nyoperert, sÄ diskutere du vel dine muligheter for Ä ta deg av barnet med legen som sa du skulle vÊre helt i ro....??

Anonymous poster hash: 4f7d3...c23

Skrevet

Du sÞker om sykepenger og far overtar din permisjon nÄ. Dere taper ingenting annet enn at det blir vansklig for deg Ä ta deg av barnet nÄ i starten.

God bedring.

Anonymous poster hash: 82c26...241

Skrevet

Jeg er innlagt pÄ sykehus enda. Legen skal skrive er vedlegg til nav hvor det stÄr at jeg ikke kan ta meg av barnet.

Hi

Anonymous poster hash: e08a8...7bc

Skrevet

holde deg helt i ro etter ny operert hofte? hvor i alle dager har du hÞrt dette? jobber pÄ ortopeden selv, og vi tar opp folk for Ä gÄ asap, de skal ikek holde seg i ro med andre ord.

men om du er sykmeldt 15 uker. sÄ kan vel far ta perm disse 15 ukene sÄ tar du det resterende? istedet for Ä hÞre pÄ alt som blir sagt her, ville jeg tatt kontakt direkte med nav, slik at dere fÄr riktig veileding for ders situasjon.

Anonymous poster hash: 4303d...62c
Skrevet

Du kan enten bare sĂžke om Ă„ utsette din permisjon fordi du er sykemeldt eller dere kan sĂžke om at far tar over din permisjon i disse ukene.

Anonymous poster hash: 65d30...be8
Skrevet

Har ikke sykehuset en sosionom som kan hjelpe dere med hva dere skal sĂžke og hvordan?

St olavs har i hvertfall sosionomer som hjelpervtrudde det gjaldt alle sykehus.

Anonymous poster hash: 60310...7bb

Skrevet

Dere mÄ sÞke om at far overtar din permisjon. SkjÞnte ikke hva du mener med at pappaen tenkte Ä kun bruke 5 uker og om dere mister disse?

Anonymous poster hash: d3905...54b

Skrevet

Du kan enten sÞke om Ä utsette permisjonen din pga sykmelding eller dere kan sÞke om at far overtar permisjonen. Jeg vil tro han fÄr de to ukene med velferdspermisjon etter fÞdsel. Dette er jo via arbeidsgiver og NAV er ikke inni bildet ang denne permisjonen.

Hadde jeg vĂŠrt dere, hadde jeg Ăžnsket Ă„ utsette min permisjon mens far tar fĂžrst sin velferdspermisjon og sĂ„ noe ferie. Til slutt kanskje delvis fedrekvoten for Ă„ fylle opp de 15 ukene du skal vĂŠre sykmeldt. PĂ„ den mĂ„ten fĂ„r du hele din permisjon til gode nĂ„r du igjen er friskmeldt. Kanskje litt kynisk, men jeg ville Ăžnsket den permisjonen selv til nĂ„r jeg ble frisk 😉

Vi gjorde det pĂ„ samme mĂ„te i min permisjon i fjor. Jeg var sykmeldt i 12 uker og sĂžkte om utsettelse. Mannen var hjemme og tok vare pĂ„ babyen, men brukte ferie og avspasering. NĂ„r mannen mĂ„tte pĂ„ jobb igjen kom besteforeldrene og hjalp meg med Ă„ ta vare pĂ„ barnet. PĂ„ den mĂ„ten fikk jeg 12 uker permisjon til gode â˜ș

Anonymous poster hash: a6e73...811

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...