Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Trenger sårt noen nye retter på repertoaret Anonymous poster hash: ce12a...40c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Chili con carne, veldig enkelt og supergodt synes jeg. Ungene her synes det er sterkt nok med bare chilibønnene da, så jeg dropper chilikrydder/fersk chili. http://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-con-carne/ Ellers er kyllinggryte populært her i huset. Den har vi komponert selv. -Kyllingfilet, i strimler/biter stekes og legges til side -Grønnsaker i biter, stekes. Vi bruker sopp, løk, squash og paprika -Bland den stekte kyllingen og de stekte grønnsakene i en gryte, hell over matfløte, buljong (vann+terning) og litt jevning (enten med hvetemel, eller maizena). -Smak til med soyasaus, salt, pepper og malt ingefær. -Server med båndspagetti En veldig enkel og kvikk variant i nøden er å kjøpe en ferdig grillet kylling på butikken, rive den i småbiter og legge i en ildfast form, så helle over en ferdigsaus du liker (vi bruker bretagne kyllingsaus fra toro), litt revet ost på toppen og gratiner i ovnen mens du koker ris. Server med salat på siden. Anonymous poster hash: a6660...0e1
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Chili con carne, veldig enkelt og supergodt synes jeg. Ungene her synes det er sterkt nok med bare chilibønnene da, så jeg dropper chilikrydder/fersk chili. http://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-con-carne/ Ellers er kyllinggryte populært her i huset. Den har vi komponert selv. -Kyllingfilet, i strimler/biter stekes og legges til side -Grønnsaker i biter, stekes. Vi bruker sopp, løk, squash og paprika -Bland den stekte kyllingen og de stekte grønnsakene i en gryte, hell over matfløte, buljong (vann+terning) og litt jevning (enten med hvetemel, eller maizena). -Smak til med soyasaus, salt, pepper og malt ingefær. -Server med båndspagetti En veldig enkel og kvikk variant i nøden er å kjøpe en ferdig grillet kylling på butikken, rive den i småbiter og legge i en ildfast form, så helle over en ferdigsaus du liker (vi bruker bretagne kyllingsaus fra toro), litt revet ost på toppen og gratiner i ovnen mens du koker ris. Server med salat på siden. Anonymous poster hash: a6660...0e1 Takk:) Anonymous poster hash: ce12a...40c
Jojo x3 Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Linsesuppe: Løk, hvitløk og fersk chili (ikke for mye). 3-4poteter i biter, 1-2gulerøtter i biter. 1-2ss tomatpure, vann, buljongterning og 1-2pk røde linser. Smak til med salt, pepper, spisskummin og bittelitt koriander.
Love my kidz Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Denne ELSKER vi: 1 løk 2 ss tomatpure 1,5 liter vann Ca 6-7 terninger hønsebuljong 8-10 poteter 5-6 gulrøtter 1 bunt stangselleri 1 kg kyllingfilet Hakk løk og fres den i olje i en kasserolle, rør inn tomatpure og la det frese litt sammen. Ha i vann og buljong. Skjær så resten i biter og ha oppi. Skjær så opp kyllingfilet i terninger og ha oppi. La småkoke til alt er mørt, ca 15-20 min. Jeg lar det ofte småputre enda litt lengre. Smak til med salt og pepper, trengs ikke så mye siden det er ganske mye buljong.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Dytter denne opp jeg:) Anonymous poster hash: d29f4...7d0
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 Denne ELSKER vi: 1 løk 2 ss tomatpure 1,5 liter vann Ca 6-7 terninger hønsebuljong 8-10 poteter 5-6 gulrøtter 1 bunt stangselleri 1 kg kyllingfilet Hakk løk og fres den i olje i en kasserolle, rør inn tomatpure og la det frese litt sammen. Ha i vann og buljong. Skjær så resten i biter og ha oppi. Skjær så opp kyllingfilet i terninger og ha oppi. La småkoke til alt er mørt, ca 15-20 min. Jeg lar det ofte småputre enda litt lengre. Smak til med salt og pepper, trengs ikke så mye siden det er ganske mye buljong. det må bli innmari salt med alle de buljongterningene?!? Anonymous poster hash: 30594...120
Himmel og hav Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 Thai-inspirert suppe. Fres hvitløk, chili, ingefær ( ta litt etter hva du synes blir godt. Jeg bruker 2-3 fedd hvitløk, 1 chili uten frø og 5 cm ingefær) ha over 1l kyllingkraft (eller vann og et par terninger buljong) Ha oppi lime blader ( ev. limesaft om du ikke har) og en boks kokosmelk. La koke til litt. Ha i kylling og nudler om du vil ha den litt mer mettende. Lettvint lapskaus Brun 400 g karbonadedeig og 1 løk i ei gryte. Ha oppi 1.5 pakke med lapskausblanding, 3 terninger klar oksebuljong vann så det dekker. Kok opp.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #9 Skrevet 11. januar 2016 Stifado!fantastisk godt! Anonymous poster hash: b9e3b...194
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #10 Skrevet 11. januar 2016 Søstrene virvelvinds tomatsuppe fra Trines matblogg er bababing! Til og med kresen femåring spiste den her i huset! Anonymous poster hash: 34db4...356
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå