Gå til innhold

Valgets kvaler... Hvilket hus velger vi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hus 1: 150m2, helt nytt, men ikke helt praktisk (kostnadsmessige årsaker). Ikke akkurat utsiktstomt, men ser litt sjø fra stue/kjk.

Hus 2: 200m2, fra 1995, men på sjøtomt. Må male alle vegger+tak for å få det lyst nok til vår smak. Badene er ganske 1995 i stilen (3 stk). Men det er tre boder, vaskerom med egen inngang (min drøm!), foreldresoverom med eget bad og walk in-closet, stor hovedstue m/plass til to sofagrupper pluss stort spisebord, fire soverom etc..

Prismessig er det eldste huset billigst. Vi bor allerede i det minste huset, så må evt selge det (kjøper innad i svigerfamilien).

Takk for innspil!

Anonymous poster hash: 27007...ff3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det ulemper med det største huset?

Anonymous poster hash: 406af...176

Skrevet

Finnes det ulemper med det største huset?

At det er fra 1995, og dermed har noe oppussingsbehov..

Hi

Anonymous poster hash: 27007...ff3

Skrevet

Hadde glatt tatt nr to. Overflater kan man alltid gjøre noe med, tomt/beliggenhet, solforhold er vanskeligere. Og å bygge på et hus er mye mer jobb enn å male og pusse opp bad.

Skrevet

Kjøp det gamle! Strandlinje er jo fantastisk!

Skrevet

Finnes det ulemper med det største huset?Anonymous poster hash: 406af...176

At det er fra 1995, og dermed har noe oppussingsbehov..

HiAnonymous poster hash: 27007...ff3

1995 er jo ikke gammelt. Fordelen er at alle nyhusfeilene er oppdaget og hvis det er skikklig bygd er det ikke fare for store reperasjoner på mange år enda. Jeg ville heller kjøpt et hus som var 20 år gammelt enn et helt nytt et.

Litt maling er jo ikke akkurat noe stort oppussingsbehov.

Skrevet

Jeg hadde ikke vært i tvil ihvertfall, nr 2

Anonymous poster hash: 273e3...3de
Skrevet

Alternativ 2 selvfølgelig

Anonymous poster hash: b5095...bd3

Skrevet

Definitivt hus nr 2! Det hørtes ut som seter det du har mest lyst på fra beskrivelsen. Tror du vil angre hvis ikke😊

Skrevet

Egentlig tror jeg du bør velge det nyeste huset. Det høres ut som det er viktig for deg at det er nytt og helt moderne. La heller noen som vet å sette pris på det andre huset få det.

Skrevet

Nr 2. Men sett dere godt inn i tilstandsrapporten/taksten og undersøk nøye om det er mer enn bare litt maling huset trenger.

Anonymous poster hash: d3e2e...e2a

Skrevet

Nr 2!

Anonymous poster hash: 32273...47e

Skrevet

et hus fra 1995 har vel ikke såååå store oppgraderingsbehov, vi overtok hus fra 1970, kan love deg det var mer å ta tak i.

man må bare ta litt og litt, rom for rom. og gjøre seg ferdig før man går videre.

ut fra beskrivelsen din. har du mer å si om det største huset enn det minste. så tror du allerede har tatt ett valg ;)

Anonymous poster hash: 036dc...3e1
Skrevet

Beliggenheten har jo også mye å si. Sentralt? Hva finnes i gåavstand fra huset? Skole/barnehage? Butikker? Bussforbindelser? Byggefelt?

Anonymous poster hash: d3e2e...e2a

Skrevet

Jeg ville valgt hus nr. to pga. beliggenhet - såsant det ikke ligger rett ved sterkt trafikkert vei, toglinje e.l.

Virker som om det er større muligheter med hus nr. to enn nr. en.

Samtidig er jeg enig med en over - det virker som om "nytt og moderne" er veldig viktig for deg, samt at det virker som om malingsjobb virker som mye jobb for deg, så da er trolig hus nr. en riktigere for deg.

Anonymous poster hash: 41533...b35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...