Gå til innhold

Hva hadde du gjort dersom din mann hadde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klapset barnet på kinnet etter gjentatte beskjeder om å stoppe, i affekt/refleks. Sa unskyld etterpå osv... Skilsmissegrunn?

Anonymous poster hash: 734d1...8f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg ville gått!

Anonymous poster hash: ed5b9...224

Skrevet

Skilsmisse etter én enkelt hendelse?! Det var da voldsomt.

Anonymous poster hash: 39738...6e0

Skrevet

Jeg føler det der er en grense. Høres sikkert lite ut med et klaps på kinnet, men da er grensa flyttet. Hva stopper ham til å flytte den enda lenger når han først har gjort det en gang?

Jeg hadde gått.

Anonymous poster hash: 1a8a4...27e

Skrevet

Tja, vil jeg si. Det er absolutt ikke greit. Det ville vært et ekstremt tillitsbrudd ovenfor både meg og barnet. 

Forøvrig vil jeg si at alder spiller en rolle også.. Er barnet 2 år eller 15 år? Ikke at det er unnskyldene uansett, men jeg tenker på formidlende omstendigheter. En gang da jeg var 15 år gav far meg en ørefik. Det har han aldri gjort hverken før eller siden, men min egen oppførsel var så ufordragelig at jeg kan faktisk forstå at man kan miste kontrollen. Det er ikke greit likevel, men situasjonen gjorde handlingen annerledes enn om det hadde vært et lite barn. 

Ville jeg gått om min mann hadde gjort det? Kanskje. Jeg vet ikke om jeg hadde kunnet stole på at det aldri skjedde igjen, og jeg ville aldri ha utsatt hverken meg selv eller barnet for den terroren det er å aldri vite om pappa vil slå igjen. 

Anonymous poster hash: b5749...cea
Skrevet

Skilsmisse etter én enkelt hendelse?! Det var da voldsomt. Anonymous poster hash: 39738...6e0

Jeg ville gått om han slo meg og da finner jeg meg ikke meg i mer når det gjelder barna mine heller!

Skrevet

Kommer an på hva ungen hadde gjort, og hvordan mannen er til vanlig. Man kjenner jo både mann og barn, og vet om dette er noe som kommer til å eskalere.

Hadde nok forsøkt andre virkemidler enn skilsmisse, hvis det ellers ikke var noe å utsette på forholdet og mannen som far.

Anonymous poster hash: da152...472

Skrevet

Nei, jeg ville ikke skilt meg for noe sånt?

Anonymous poster hash: 7a6df...fb1

Skrevet

Jeg klapsa til ungen min en gang for mange mange år siden. Angra som en hund og var helt irrasjonell i tankene etterpå fordi samvittigheten min var svart. Det betyr ikke at jeg denger ungene mine eller mishandler de på annet vis. Hvis dette var den ene gangen og han aldri har vist tendenser til det tidligere eller sliter med sinne så er det hvertfall ikke grunn til skilsmisse

Anonymous poster hash: 468af...f94

Skrevet

Jeg skjønner at det ikke er greit å knipse et barn på kinnet! Men å skille seg fra mannen sin, barnas far, pga ETT KNIPS??

så dere mener at barnet tar større skader av et knips enn en skilsmisse??

Nei, jeg hadde ikke skilt meg fra mannen min! Vi skulle tatt en lang prat, men ærlig talt. Jeg hadde ikke skilt meg!

Anonymous poster hash: a9a7b...125

Skrevet

Jeg skjønner at det ikke er greit å knipse et barn på kinnet! Men å skille seg fra mannen sin, barnas far, pga ETT KNIPS??

Nei, jeg hadde ikke skilt meg fra mannen min! Vi skulle tatt en lang prat, men ærlig talt. Jeg hadde ikke skilt meg!Anonymous poster hash: a9a7b...125

En klaps, hva hadde du gjort om noen ga deg en klaps på kinnet?

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke skilt meg fra mannen min! Vi skulle tatt en lang prat, men ærlig talt. Jeg hadde ikke skilt meg!Anonymous poster hash: a9a7b...125

En klaps, hva hadde du gjort om noen ga deg en klaps på kinnet?

Det e r da forskjell på ett klaps og et knips!

Anonymous poster hash: a9a7b...125

Skrevet (endret)

Hvordan hadde du reagert om mannen slo deg?

Jeg hadde ikke akseptert vold i noen form. Hverken mot meg eller barna!

Endret av pifi med tre nurk
Skrevet

Der går grensen min!

Hadde lettere tilgitt utroskap, enn at han gir barnet vårt et klaps!! 😧

Anonymous poster hash: 852b0...816

Skrevet

Hadde mannen min klapset meg en gang hadde jeg ledd... Det hadde overhodet ikke gitt meg en grunn til å gå fra ham, om han aldri hadde vist tendenser til lignende tidligere... Da hadde han rett og slett bare tråkket i salaten. To ganger? Pakket kofferten og goodbye!

Anonymous poster hash: 3d262...77a
Skrevet

Hadde ikke gjort mine barn til skilsmissebarn pga en tross alt relativt uskyldig enkeltepisode.

Er det virkelig noen som gjør det?

Gjest Antarctica
Skrevet

Hadde ikke gjort mine barn til skilsmissebarn pga en tross alt relativt uskyldig enkeltepisode.

Her på forumet finnes ikke ordene "kontekst" og "sammenheng", husk 😉

Skrevet

Her på forumet finnes ikke ordene "kontekst" og "sammenheng", husk

Her regjerer RETT og GALT!

Anonymous poster hash: 3d262...77a

Skrevet

Problemet er vel at han hadde fått samvær og at det da er umulig å vite hva som skjer der. Mange blir jo i voldelige forhold fordi de vil ha kontroll..

Anonymous poster hash: fe37a...0df

Skrevet

Jeg hadde vært overbevist om at han måtte ha hatt et drypp... Han har kort lunte, kjefter og roper høyt om han blir sint. Men jeg har aldri i løpet av de 15 årene jeg har kjent ham sett noe tegn til fysisk aggresjon... Han banker ikke i bordet eller slamrer med dører en gang...

Jeg ville nok måtte snakket med ham og vurdert om jeg trodde dette var noe som kunne skje igjen.

Men skilsmissegrunn er det ikke etter et klaps. Hadde jeg vært redd for gjentakelse måtte vi nok ha iverksatt noen tiltak.

Anonymous poster hash: 5e375...006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...