Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Begynte å tenke på det i dag, og innså at jeg faktisk ikke husker 😂 Anonymous poster hash: 35f06...7fd
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 I Norge er det høyre hånd man bærer gifteringen på Anonymous poster hash: a2e3f...835
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 I Norge er det vanligst med høyre, men flere og flere velger venstre. Venstre er det de bruker i mange andre land. Så man kan velge det man ønsker selv. Vi tenkte lenge på det, men falt på høyre. Anonymous poster hash: 0b4f9...62c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 I Norge er det vanligst med høyre, men flere og flere velger venstre. Venstre er det de bruker i mange andre land. Så man kan velge det man ønsker selv. Vi tenkte lenge på det, men falt på høyre. Anonymous poster hash: 0b4f9...62c Var det vrien avgjørelse å ta? Anonymous poster hash: 88b21...445
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 Jeg har min på venstre fordi jeg syntes den var mer i veien på høyre hånd. Anonymous poster hash: 15f5d...198
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 Som andre skriver, det er forskjellig fra land til land. De som bærer ringen på venstre hånd gjør det med den begrunnelsen at det er "hjertesiden". Skikken med å ha den på høyre hånd stammer fra at det var den hånden man før i tiden la over hjertet når de sverget en ed. Noen bærer også gifteringen på langfingeren, fordi man tidligere trodde at det gikk en vene fra hjertet og ut i pekefingeren. Anonymous poster hash: af22b...744
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #8 Skrevet 6. januar 2016 Høyre. Det er vanligst i Norge, og dessuten er det den hånden man eksponerer mest (som høyrehendt). Man bruker den mest, håndhilser med den osv. Dermed er ringen mest synlig på høyre hånd Anonymous poster hash: 3aa0d...b66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå