Gå til innhold

Farfarmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det i avisa i dag, men har aldri hørt det før. Er det noen steder i landet man bruker slik tittel istedenfor oldemor?

Synes det var litt fint jeg da 😃

Anonymous poster hash: 71dbf...46f

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Så det i avisa i dag, men har aldri hørt det før. Er det noen steder i landet man bruker slik tittel istedenfor oldemor?

Synes det var litt fint jeg da 😃

Har ikke hør det annet enn på svensk "morfarsföräldrar" om et konkret sett oldeforeldre.

Men i Telemark har jeg hørt flere snakke om langbestefar!

Skrevet

Aldri hørt før, men det var jo litt mer forklarende enn oldemor :)

Anonymous poster hash: e3ac3...cc2

Skrevet

Aldri hørt før.

Anonymous poster hash: c0afb...95a

Skrevet

Langbestefar! Det var det scwhung over!

Skrevet

Sikker på det ikke er farfar og farmor? Min morfar syns det var litt mye å alltid skrive "fra farfar/morfar og mormor/farmor" om han sendte ut noe felles feks. Så han begynte å skrive morfarfar og farmormor bare for tull og så har det utviklet seg til å bli farfarmormorfar og noen ganger tuller han skikkeligmed farmorfarfarfarformarmor osv.... Han er morsom.. :) <3

Skrevet

Sikker på det ikke er farfar og farmor? Min morfar syns det var litt mye å alltid skrive "fra farfar/morfar og mormor/farmor" om han sendte ut noe felles feks. Så han begynte å skrive morfarfar og farmormor bare for tull og så har det utviklet seg til å bli farfarmormorfar og noen ganger tuller han skikkeligmed farmorfarfarfarformarmor osv.... Han er morsom.. :) <3

Neida, det sto i avisen, og dama som ble omtalt var mor, farmor og farfarmor, så det var helt klart at de mente oldemor.

Skrevet

Tipper det er det navn barnet kalker oldemor. Lille her kaller oldefar for oldefarfar 😉

Skrevet

Tipper det er det navn barnet kalker oldemor. Lille her kaller oldefar for oldefarfar 😉

Sikkert:) her er det omme, offa og oldefarfar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...