Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Så det i avisa i dag, men har aldri hørt det før. Er det noen steder i landet man bruker slik tittel istedenfor oldemor? Synes det var litt fint jeg da 😃 Anonymous poster hash: 71dbf...46f
Gjest Antarctica Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Så det i avisa i dag, men har aldri hørt det før. Er det noen steder i landet man bruker slik tittel istedenfor oldemor? Synes det var litt fint jeg da 😃 Anonymous poster hash: 71dbf...46f Har ikke hør det annet enn på svensk "morfarsföräldrar" om et konkret sett oldeforeldre. Men i Telemark har jeg hørt flere snakke om langbestefar!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Aldri hørt før, men det var jo litt mer forklarende enn oldemor Anonymous poster hash: e3ac3...cc2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Aldri hørt før. Anonymous poster hash: c0afb...95a
Miss Honey Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 Sikker på det ikke er farfar og farmor? Min morfar syns det var litt mye å alltid skrive "fra farfar/morfar og mormor/farmor" om han sendte ut noe felles feks. Så han begynte å skrive morfarfar og farmormor bare for tull og så har det utviklet seg til å bli farfarmormorfar og noen ganger tuller han skikkeligmed farmorfarfarfarformarmor osv.... Han er morsom.. <3
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 Sikker på det ikke er farfar og farmor? Min morfar syns det var litt mye å alltid skrive "fra farfar/morfar og mormor/farmor" om han sendte ut noe felles feks. Så han begynte å skrive morfarfar og farmormor bare for tull og så har det utviklet seg til å bli farfarmormorfar og noen ganger tuller han skikkeligmed farmorfarfarfarformarmor osv.... Han er morsom.. <3 Neida, det sto i avisen, og dama som ble omtalt var mor, farmor og farfarmor, så det var helt klart at de mente oldemor. Anonymous poster hash: 71dbf...46f
oslofrk Skrevet 6. januar 2016 #8 Skrevet 6. januar 2016 Tipper det er det navn barnet kalker oldemor. Lille her kaller oldefar for oldefarfar 😉
Miss Honey Skrevet 6. januar 2016 #9 Skrevet 6. januar 2016 Tipper det er det navn barnet kalker oldemor. Lille her kaller oldefar for oldefarfar 😉 Sikkert:) her er det omme, offa og oldefarfar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå