Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Sliter psykisk etter eg blei sagt opp fra jobben. Hadde sykmelding siste 20 dager i desember. Tilbake på jobb no i januar (tenkte eg skulle sjekke om eg var bra igjen sjølv om legen ønska meg velkommen tilbake). Gjekk veldig bra første 2 dagene, men no begynner eg å kjenne på symptomene igjen. Kvalme, vanskelig å puste, klamme hender, nedstemthet. Har tenkt å prøve litt til, men visst det ikkje blir bedre så går eg sannsynligvis til lege igjen, og kanskje blir eg sykmeldt. Spm. mitt erSynes egentlig at eg ikkje kan forlenge en sykmelding uten å vite at eg ER syk. Men om eg først er sykmeldt i desember, går på jobb ei uke i januar, blir sykmeldt (2-4 uker - veit ikkje kva som er vanlig), prøver på jobb igjen og kanskje eg blir syk en 3. gang også, så blir jo det veldig dumt og dyrt overfor arbeidsgiver. Er det dumt av meg å ikkje forlenge sykmeldinger når en går ut?Har ikkje lyst til å være til bry. Har ikkje lyst til å snylte. Vil bare bli ferdig med denne jobben så eg kan gå videre i livet mitt. Anonymous poster hash: f093b...e48
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Det "beste" og iallefall billigste for arbeidsgiver er at du er sammenhengende syk over lengre tid. De må betale de første 16 dagene du er syk i hver periode, så er det 16 dager her og 16 dager der, så blir det dyrt for arbeidsgiver. Anonymous poster hash: c2c84...536
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 For seint å bare få 1 sjukmelding no ettersom eg sannsynligvis går til lege igjen.Men er det like greit å bare være sykmeldt ut oppsigelsestida da (så sant legen går med på det) ? Gjekk tilbake på jobb fordi eg ikkje visste om eg fortsatt hadde stress og ikkje visste om eg kanskje kunne klare jobben no. Korleis veit en om en er kvitt noke slikt da? Var jo ganske fin mens eg var heime. På jobb gjekk det veldig fint i 2 dager. Dag 3 er mange symptomer tilbake. Anonymous poster hash: f093b...e48
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Sliter psykisk etter eg blei sagt opp fra jobben.Hadde sykmelding siste 20 dager i desember.Tilbake på jobb no i januar (tenkte eg skulle sjekke om eg var bra igjen sjølv om legen ønska meg velkommen tilbake).Gjekk veldig bra første 2 dagene, men no begynner eg å kjenne på symptomene igjen.Kvalme, vanskelig å puste, klamme hender, nedstemthet.Har tenkt å prøve litt til, men visst det ikkje blir bedre så går eg sannsynligvis til lege igjen, og kanskje blir eg sykmeldt.Spm. mitt erSynes egentlig at eg ikkje kan forlenge en sykmelding uten å vite at eg ER syk. Men om eg først er sykmeldt i desember, går på jobb ei uke i januar, blir sykmeldt (2-4 uker - veit ikkje kva som er vanlig), prøver på jobb igjen og kanskje eg blir syk en 3. gang også, så blir jo det veldig dumt og dyrt overfor arbeidsgiver.Er det dumt av meg å ikkje forlenge sykmeldinger når en går ut?Har ikkje lyst til å være til bry.Har ikkje lyst til å snylte.Vil bare bli ferdig med denne jobben så eg kan gå videre i livet mitt. Anonymous poster hash: f093b...e48 så lenge det går mindre enn et vist antall dager (2 uker?) mellom sykmeldingene blir det ikke regnet ny arbeidsgiverperioden. Anonymous poster hash: 691d0...e66
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Når det er mindre enn 16 dager mellom sykmeldingsperiodene, beregnes det ikke ny arbeidsgiverperioden. Sånn sett er du ingen økonomiske belastning for arbeidsgiver om du blir sykmeldt gjen! Det er alltid tøft å få oppsigelse. Ingen synes det er morsomt, og det er helt naturlig å føle seg nedstemt, lei seg osv. Jeg anbefaler deg imidlertid å prøve å stå i jobb i oppsigelsestiden. Det er det beste i forhold ti å søke nye jobber og i forhold til at vel trenger referanse fra noen os nåværende arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 218eb...f5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå