Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Har en ex som ikke er helt i vater, for å si det litt mildt. Vi har vært skilt i 5 år, har to barn på 5 og 7 år nå. Min ex har aldri klart å gå mentalt videre, han er fortsatt bitter på meg, fortsatt opphengt i meg, og håper fortsatt på at vi skal bli sammen igjen... Noe som jeg har sagt klart fra i mange år at er uaktuelt. Han har løyet om mange ting i starten av bruddet, mye for å få meg til å bli. Mye drøye løgner om sykdom som ikke var sann osv. Så jeg avslørte han, dro han for retten, og nå har vi en avtale basert på det vi ble enige om i rettsmøter. Avtalen funker så som så, han har barna annenhver helg og i ferier når han har mulighet. Dog endel ustabilitet i forhold til at han plutselig ikke kan ha de på en mnd osv. Dette er kjipt. Meeeen nå er det sånn at han ikke klarer å forholde seg til meg på en normal måte. Han skriver stygge smser, kaller meg stygge ting og rett og slett er ufyselig. F eks på nyttårsaften hadde jeg glemt å pakke med noe til sønnen min, ikke noe kritisk, men da fikk jeg en sms om hvor jævlig jeg var og bla bla bla. Helt sykt. Jeg kjenner nå at det går utover psyken min å bli behandlet slik, og det plager meg. Han tror også at han kan bestemme over barna når de er hjemme hos meg. For eksempel hvem som er godkjent som barnevakt, hva jeg skal si til barna om ting og tang osv. Så her om dagen var det nok for meg, jeg klikka i vinkel da vi hadde en episode i tlf, og han fortalte meg at jeg ikke skulle snakke sånn til sønnen min. Vanskelig å forklare, men hovedpoenget er at han ikke skal bestemme hva jeg gjør. Jeg gjør det som jeg mener er best for min sønn. Jeg sa da at nå er det nok, og jeg kommer til å gå til familievernkontoret for å få råd om hvordan jeg skal takle dette. Og fortalte at jeg ikke lenger godtar å bli kalt stygge ting, og at jeg hele tiden har prøvd å få til et ordentlig samarbeid men nå er det faktisk NOK! Da skulle han dra meg for retten for å få 100 prosent, eller jeg 100 prosent slik at vi slapp å ha noe med hverandre.... Jeg fikk han fra dette og sa at vi burde jo kunne klare å løse det på en annen måte, og foreslo FVK samtale. Det ville han ikke, og vi avtalte da å møtes hjemme hos meg etter leggetid for barna for å prate. Nå angrer jeg, har ikke lyst til å prate med han alene, vet det ikke kommer noe bra ut av det, og kjenner angsten kommer snikende. Hva bør jeg gjøre? Hva bør jeg si til han for å få han til å forstå? Nesten så jeg er klar for å få 100 prosent selv for å slippe dette marerittet. Han har ingen god innvirkning på barna heller..... Så vet jeg kommer til å vinne i retten evt. SORRY for rotete innlegg. Håper bare noen har råd.. PS: Han var IKKE sånn her før vi skilte oss, har forandret seg HELT. Anonymous poster hash: 70e66...b4a
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 IKKE møt ham hjemme alene. Du vil ikke bli statistikk. Menn som har mistet kontroll over koner og barn dreper. Anonymous poster hash: d6a93...fcb
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Enig med hun over. IKKE møt denne mannen alene! Med slike ustabile menn må man ha en tredje person inne i bildet. Allier deg med en venn eller ett familiemedlem om du velger å møte han. Men jeg ville ha bestilt time på familievernkontoret asap og heller tatt det der. Om han ikke vil, så dra du. Ikke Finn på å ta dette privat og alene! Anonymous poster hash: d8634...525
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå