Gå til innhold

Tips til en førstegangs student? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter på bachelor samlingsbasert om 3 uker og må bo vekke to uker under samlinger! Føler meg 6 år igjen.. Kjenner ingen og er litt sjenert i starten! Heldigvis ser det ut som klassen er voksne stort sett og jeg er kanskje en av de yngre. Ser ut som noen er 40-50, jeg er snart 27. Vrææl, skrekkblandet fryd?! Gi meg tips om studiemetoder som funker, hvordan jeg blir godt kjent med medstudenter og finner gode samarbeidspartnere til oppgaver (tror noen kjenner hverandre fra før, redd for å falle utenfor) jeg gleder meg også da! :-) og så er jeg også redd for å sitte igjen alene på hybel to uker i slengen, så vil gjerne ga tips til hvordan man kan ta initiativ til å være sosial utenfor skolen. Høres jeg slitsom ut?

Anonymous poster hash: 5e1c2...b5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange voksne som studerer er ikke der for å få hele student-pakken, så det kan være vanskeligere å få dem ut på ting enn 19-25 årige fulltidsstudenter. Men du kan jo spør om kafe eller noe?

Anonymous poster hash: bd35f...2df

Skrevet

Ta initiativ til å starte en kollokviegruppe med en 4-5 personer. Så kan dere treffes i etterkant av undervisningen for å snakke om fag og drikke kaffe. Gjorde det da jeg var student og en av de som var på min kollokviegruppe er forstatt en av mine beste venner nå 11 år senere. Sikt deg inn på de som ikke kjenner noen fra før av, de er somregel like redde som deg for å ikke falle utenfor :)

Anonymous poster hash: ed422...0c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...