Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Jeg er gravid uke 7. Jeg er så ufattelig kvalm. Jeg brekker meg spontant med en gang jeg våkner. Må få 3 åringen i barnehagen. Etter dette er jeg helt skutt. Jeg tvinger meg på jobb. Kaster opp på vei til jobb ofte. Tåler ingen lukter. Fungerer jo ikke på jobb. Er det dårlig gjort å sykemelde seg 100% en periode? Det hjelper noe med hvile. Når jeg kommer hjem fra jobb er det ikke hvile før ca 20. Anonymous poster hash: 43db2...843
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Snakk med fastlegen din og fortell hvordan du har det. Vil tro det er gode sjanser for at han sykemelder deg. Anonymous poster hash: fb58a...eca
Snøfnugget Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Ja, er selv sykemeldt pga mye kvalme og oppkast, i tillegg til veldig lavt blodtrykk. Har vært sykemeldt siden uke 7, er nå straks i uke 11. Det er bedre for kollegaene mine at jeg ikke er der så de får inn vikar, i stedet for at jeg er der og ikke fungerer og løper til og fra toalettet for å kaste opp. Hjelper meg også med hvile, så jeg slapper godt av og sover mye før jeg henter ettåringen i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Ja, er selv sykemeldt pga mye kvalme og oppkast, i tillegg til veldig lavt blodtrykk. Har vært sykemeldt siden uke 7, er nå straks i uke 11. Det er bedre for kollegaene mine at jeg ikke er der så de får inn vikar, i stedet for at jeg er der og ikke fungerer og løper til og fra toalettet for å kaste opp. Hjelper meg også med hvile, så jeg slapper godt av og sover mye før jeg henter ettåringen i barnehagen.Ja tenker også det er bedre de får inn vikar. Det er jo ikke noe ok å jobbe med meg heller. Likblek og kvalm. Eneste er at jeg får dårlig samvittighet fordi det er utrolig vanskelig å få vikar på min jobb (lite sted med få ansatte). Men vet ikke hva jeg skal gjøre. Jobber innen helse, så de kan ikke være mindre på jobb heller Anonymous poster hash: 43db2...843
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Du kan ta en prat med legen. Kanskje hjelper det å jobbe redusert? Far må hjelpe til mer hjemme, trenger du hvile etter jobb så må han ta seg av 3 åringen og middag mens du hviler en times tid. Anonymous poster hash: 26a71...077
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 Ja, herregud! Du kan bli sykmeldt når du er så dårlig! Snakk med legen din med en gang. Jeg er også veldig kvalm, sliter med å få i meg mat og drikke, men kaster ikke opp så ofte. Jeg har vært sykmeldt i 4 uker allerede (100%). Er i uke 10 nå. Snakk med legen du, det ordner seg helt sikkert ☺☺ Anonymous poster hash: 19381...59b
TPK Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 Legen kan sykemelde deg, ikke du! Men snakk med legen, det høres absolutt ut som du trenger en sm nå.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #8 Skrevet 6. januar 2016 Jeg er sykemeldt pga kvalme. Jeg klarer ingenting. Mannen, ungene, huset og alle bare lever sitt liv, mens jeg føler jeg ikke er "med" lengre er så ufattelig tungt og deprimerende! Bare ligge her å ha vondt hele døgnet flere uker Føler alt raser rundt meg, jeg er egentlig ei som liker å ha ting strøkent til enhver tid. Nå er hele huset kaos, bare det er deprimerende nok for meg.. Jeg fatter ikke at noen klarer å presse seg i en slik tilstand. Jeg hadde gått i knestående. Så ja, jeg mener du kan sykemelde deg. Anonymous poster hash: dfa52...1e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå