Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Jeg er straks en uke over termin og føler fødselen aldri vil starte. Vet jeg kommer til p bli satt igang dersom ingenting skjer, men.. Er det mulig at en fødsel rett og slett ikke starter av seg selv? At man går gravid livet ut dersom fødselen ikke blir satt igang? Føler det er noe ille galt med livmoren min.. Defekt eller noe slikt! Anonymous poster hash: 23add...37a
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Ja, det kan skje at fødselen ikke starter. Det som skjer da er at morkaken svikter og barnet dør. Når barnet er dødt støter enten kroppen det ut, eller du blir forgiftet og dør selv. Jeg mener å ha lest at et dødt barn har kapslet seg inn i magen og på den måten unngått å forgifte mor, så hun har levd videre med barnet kapslet inn i magen.... Men slikt trenger du selvfølgelig ikke bekymre deg for, du vil bli igangsatt Ikke for å skremme deg unødig, men jeg personlig kjenner to stykker som har opplevd morkakesvikt på overtid så jeg hadde blitt vettskremt om fødselen ikke hadde skjedd innen en uke etter termin. Da hadde jeg satt meg ned på sykehuset og nektet reise hjem igjen før barnet var ute, hadde ikke satt meg igang skulle de ihvertfall overvåket babyen. Jeg skulle nok fått de til å forstå at min angst for morkakesvikt gjorde at det var best for mors "psykiske og fysiske helse" at fødselen ble igangsatt umiddelbart. Anonymous poster hash: 4189f...52e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Ja, det kan skje at fødselen ikke starter. Det som skjer da er at morkaken svikter og barnet dør. Når barnet er dødt støter enten kroppen det ut, eller du blir forgiftet og dør selv. Jeg mener å ha lest at et dødt barn har kapslet seg inn i magen og på den måten unngått å forgifte mor, så hun har levd videre med barnet kapslet inn i magen.... Men slikt trenger du selvfølgelig ikke bekymre deg for, du vil bli igangsatt Ikke for å skremme deg unødig, men jeg personlig kjenner to stykker som har opplevd morkakesvikt på overtid så jeg hadde blitt vettskremt om fødselen ikke hadde skjedd innen en uke etter termin. Da hadde jeg satt meg ned på sykehuset og nektet reise hjem igjen før barnet var ute, hadde ikke satt meg igang skulle de ihvertfall overvåket babyen. Jeg skulle nok fått de til å forstå at min angst for morkakesvikt gjorde at det var best for mors "psykiske og fysiske helse" at fødselen ble igangsatt umiddelbart. Anonymous poster hash: 4189f...52e Her er link til artikkelen "Et tiaarigt svangerskab" - skroll ned til overskriften "historien" http://tidsskriftet.no/article/1629971 Anonymous poster hash: 1d373...a1f
amandine Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Ja, det kan skje at fødselen ikke starter. Det som skjer da er at morkaken svikter og barnet dør. Når barnet er dødt støter enten kroppen det ut, eller du blir forgiftet og dør selv. Jeg mener å ha lest at et dødt barn har kapslet seg inn i magen og på den måten unngått å forgifte mor, så hun har levd videre med barnet kapslet inn i magen.... Men slikt trenger du selvfølgelig ikke bekymre deg for, du vil bli igangsatt Ikke for å skremme deg unødig, men jeg personlig kjenner to stykker som har opplevd morkakesvikt på overtid så jeg hadde blitt vettskremt om fødselen ikke hadde skjedd innen en uke etter termin. Da hadde jeg satt meg ned på sykehuset og nektet reise hjem igjen før barnet var ute, hadde ikke satt meg igang skulle de ihvertfall overvåket babyen. Jeg skulle nok fått de til å forstå at min angst for morkakesvikt gjorde at det var best for mors "psykiske og fysiske helse" at fødselen ble igangsatt umiddelbart. Anonymous poster hash: 4189f...52e Ikke for å skremme deg unødig? Var det da nødvendig?? Det går sikkert helt fint, du blir godt fulgt opp og snart er du i gang. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i den følelsen om at du aldri blir ferdig, jeg gikk over 14 dager etter termindato i ett av mine svangerskap, og det er de aller lengste dagene i mitt liv... Pass godt på deg selv, gå deg en lang tur om du kan, og hvil mye. Snart er du ferdig!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Ja, det kan skje at fødselen ikke starter. Det som skjer da er at morkaken svikter og barnet dør. Når barnet er dødt støter enten kroppen det ut, eller du blir forgiftet og dør selv. Jeg mener å ha lest at et dødt barn har kapslet seg inn i magen og på den måten unngått å forgifte mor, så hun har levd videre med barnet kapslet inn i magen.... Men slikt trenger du selvfølgelig ikke bekymre deg for, du vil bli igangsatt Ikke for å skremme deg unødig, men jeg personlig kjenner to stykker som har opplevd morkakesvikt på overtid så jeg hadde blitt vettskremt om fødselen ikke hadde skjedd innen en uke etter termin. Da hadde jeg satt meg ned på sykehuset og nektet reise hjem igjen før barnet var ute, hadde ikke satt meg igang skulle de ihvertfall overvåket babyen. Jeg skulle nok fått de til å forstå at min angst for morkakesvikt gjorde at det var best for mors "psykiske og fysiske helse" at fødselen ble igangsatt umiddelbart. Anonymous poster hash: 4189f...52e Ikke for å skremme deg unødig? Var det da nødvendig?? Det går sikkert helt fint, du blir godt fulgt opp og snart er du i gang. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i den følelsen om at du aldri blir ferdig, jeg gikk over 14 dager etter termindato i ett av mine svangerskap, og det er de aller lengste dagene i mitt liv... Pass godt på deg selv, gå deg en lang tur om du kan, og hvil mye. Snart er du ferdig! Ja, jeg synes faktisk det er nødvendig. Det er helt horribelt at det fremdeles finnes sykehus som lar gravide gå mer enn 7 dager over tiden for da øker sjansen for at noe skal gå galt. Vi kvinner må stå sammen og kravene våre, og et krav bør være at man settes igang senest 5-6 dager over termin så barnet kommer senest 7 dager over termin. Vi vil ikke oppleve morkakesvikt, avføring i fostervannet osv fordi vi må gå mer enn en uke over termin. For at vi skal kunne stå sammen om det kravet må vi informeres om farene ved å gå for lenge på overtid. Anonymous poster hash: 4189f...52e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå