Gå til innhold

Har mme uten melk blitt en trend?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som om veldig mange gir dette til barna. Hvorfor?

Anonymous poster hash: e0937...3fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de ikke tåler noe annet kanskje??

Anonymous poster hash: fd34d...9fa

Skrevet

Jeg vet godt hva det er, men alle kan umulig ha fått påvist at barnet ikke tåler vanlig mme. Og ja, vet det er svindyrt og at man får det på blå resept evt.

Men ro dere ned da damer, hva feiler det folk her inne? Ikke heng på et forum om du tar deg nær av samtlige spørsmål her inne. Jeg stilte et spørsmål, jeg sa ikke at mme er djevelens verk.

Lurer pga en bekjent av meg gikk fra nan til melkefri mme, dette pga mye gråt. Men barnet gråter like mye nå 2 mnd etter overgangen. For ikke å snakke om min baby som geåter mye og får morsmelk. Han gråter hysterisk flere ganger om dagen, men han er da trøtt og vi fant en løsning som gjør at han sovner på 10 sek. Kunne ikke falt meg inn å bruke tusenvis av kroner på mme uten at det er påvist allergi el.l.

Derfor jeg lurer. Får folk påvist allergi hos babyen eller bare prøver man fordi mange andre erfarer at det hjelper? (Altså, følger trenden)

Skrevet

Jeg vet godt hva det er, men alle kan umulig ha fått påvist at barnet ikke tåler vanlig mme. Og ja, vet det er svindyrt og at man får det på blå resept evt.

Men ro dere ned da damer, hva feiler det folk her inne? Ikke heng på et forum om du tar deg nær av samtlige spørsmål her inne. Jeg stilte et spørsmål, jeg sa ikke at mme er djevelens verk.

Lurer pga en bekjent av meg gikk fra nan til melkefri mme, dette pga mye gråt. Men barnet gråter like mye nå 2 mnd etter overgangen. For ikke å snakke om min baby som geåter mye og får morsmelk. Han gråter hysterisk flere ganger om dagen, men han er da trøtt og vi fant en løsning som gjør at han sovner på 10 sek. Kunne ikke falt meg inn å bruke tusenvis av kroner på mme uten at det er påvist allergi el.l.

Derfor jeg lurer. Får folk påvist allergi hos babyen eller bare prøver man fordi mange andre erfarer at det hjelper? (Altså, følger trenden)

Småen hadde også kolikk å når ingen fant ut hva som var galt så ble det naturlig å prøve MME fra apoteket.

Alt må jo prøves selvsagt!

Anonymous poster hash: fd34d...9fa

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at det er en trend å gi babyer svindyr, melkefri mme.

Anonymous poster hash: 4478f...9c3

Skrevet

Derfor jeg lurer. Får folk påvist allergi hos babyen eller bare prøver man fordi mange andre erfarer at det hjelper? (Altså, følger trenden)Anonymous poster hash: e0937...3fb

Det er ingen trend! Herlighet, få deg time hos psykolog, gitt... Du hallusinerer.

Kn ikke annet en å le av deg da :D

Anonymous poster hash: c213e...480

Skrevet

Har man gråtebaby, så prøver man alt i desperasjon. Et av de vanligste rådene er å kutte ut melk. Mange som ammer kutter melk i kosten også for å se om det hjelper. Noen ganger blir babyen bedre pga melkefri mme, andre ganger ville barnet kanskje blitt bedre uansett, men siden det skjer i perioden når man prøver melkefritt, så tror man at det er det som er grunnen...

Men jeg tror muligens også bl.a. Sånne som Gro Nylander har en viss innvirkning når hun fremstiller det nærmest som at babyens tarmsystem kan bli ødelagt om det få melkeproteiner fra ku i seg...

Anonymous poster hash: 374e8...b6b

Skrevet

Ga min yngste vanlig NAN én gang, fordi jeg ikke gadd å kjøpe Nutramigen som jeg gjorde til første. Var kun nødløsning fordi jeg ikke får ut melk ved pumping, og måtte ta med meg puppen på et eller annet.

Dermed var fordøyelsen hans ødelagt i månedsvis. Lille gutten som bæsjet 1-3 ganger daglig slet med fortstoppelse og luft i EVIGHETER (2-3 måneder) etterpå, så aldri om jeg kjøper NAN igjen, hvis jeg skal ha mme. Blir Nutramigen. De aller fleste er jo laktoseintolerante uansett, så henger ikke på greip at de skal fostres opp på kumelk.

Anonymous poster hash: bd648...bd1

Skrevet

Ga min yngste vanlig NAN én gang, fordi jeg ikke gadd å kjøpe Nutramigen som jeg gjorde til første. Var kun nødløsning fordi jeg ikke får ut melk ved pumping, og måtte ta med meg puppen på et eller annet.

Dermed var fordøyelsen hans ødelagt i månedsvis. Lille gutten som bæsjet 1-3 ganger daglig slet med fortstoppelse og luft i EVIGHETER (2-3 måneder) etterpå, så aldri om jeg kjøper NAN igjen, hvis jeg skal ha mme. Blir Nutramigen. De aller fleste er jo laktoseintolerante uansett, så henger ikke på greip at de skal fostres opp på kumelk.

Nutramigen er altså laget av kumelk. Proteinene er brutt ned.

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv...

Min sønn var veldig urolig, gulpa mye og var konstant tett i nesa med grønt snørr. Dro til legen når han var 5 uker gammel, ble henvist til sykehuset samme dag og fikk beskjed om at vi skulle prøve nutramigen. Det hjalp litt, han fikk mindre vondt i magen og sov litt bedre. Var ikke så urolig som han hadde vært. Dette fikk vi uten prøver eller noe, bare med beskjed om å teste det. Etterhvert som han ble eldre prøvde vi joghurt og det sure humøret kom tilbake (pga vondt i magen, selvsagt) og bleiene ble opptil 10 i døgnet igjen.

Så nei. Jeg har ikke gjort det fordi det er trendy. Melkeallergi var ikke engang i mine tanker når vi først dro til legen. 

Det jeg dog tror, er at ytre påvirkninger og endring i kost og helse skaper dårlig grobunn for mange svangerskap og at det kan være ting der som gjør at alle disse sykdommene plutselig kommer....

Anonymous poster hash: 5697c...3cc
Skrevet

Hydrolysert kasein, ikke mye igjen av kua da.

Skrevet

Hydrolysert kasein, ikke mye igjen av kua da.

Nei, produktet har lite til felles med Tine melk. Ellers hadde det ikke vært særlig gunstig for melkeproteinallergikere..

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

tråden er ryddet for personangrep/avsporinger, samt sitater av dette.

Minner om å diskutere sak, ikke spørsmål.

JW, brukermoderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...