Gå til innhold

Er det bare "min" bhg som ikke vet hva ull er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere ganger hørt at ungen må ha på ull når ungen GÅR RUNDT I ULLTØY FRA TOPP TIL TÅ!

Se på vaskelappen da, vel? Er det flere ansatte i bhg som er sånn? Irriterer meg grenseløst..

Anonymous poster hash: e6811...60d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de mener ull til utetiden? Som i strikkegenser og strikkabukse?

Anonymous poster hash: 72035...126

Skrevet

Kanskje de mener ull til utetiden? Som i strikkegenser og strikkabukse?Anonymous poster hash: 72035...126

Ungen har det..

Anonymous poster hash: 59d04...fcb

Skrevet

Hvis det er godt voksne som jobber i barnehagen mener de nok at ull er ensbetydende med strikkete ullklær. Mine barn har alltid brukt vanlig undertøy i bomull og hatt en skikkelig hjemmestrikket ullgenser og bukse under dressen når det var tid for å gå ut. 

Skrevet

De kan da uansett ikke forlange at alle barn MÅ ha ull!

Jeg har ikke råd til å kjøpe ull ettersom jeg er alene og studerer,så her må de bruke fleece på sønnen min ute.

Har heldigvis en god vinterdress og varme skikkelige sko til han :)

Anonymous poster hash: b95f4...237
Skrevet

Når det er kaldt ute så må barn ha ull innerst det nytter ikke med bomull og fleece det blir klamt og kaldt!

Alle har råd til ett eller 2 sett tynn ull til barna i bhg, man får barnetrygd og ulltøy koster ikke mye!

Ja se på mekelappen, det hjelper ikke om det er 10 prosent ull og resten polyester eller bomull.

Skrevet

Jeg har ikke råd til å kjøpe ull ettersom jeg er alene og studerer,så her må de bruke fleece på sønnen min ute.

Du visste ikke hvor mye et barn koster når du valgte å få barn? For å ikke ha varme nok klær til vinteren er manglende omsorg...

Anonymous poster hash: 72035...126

Skrevet

De kan da uansett ikke forlange at alle barn MÅ ha ull!Jeg har ikke råd til å kjøpe ull ettersom jeg er alene og studerer,så her må de bruke fleece på sønnen min ute.Har heldigvis en god vinterdress og varme skikkelige sko til han :)Anonymous poster hash: b95f4...237

Når det gjelder mellomlaget kan ull godt byttes ut med fleece... Men da må de ha ull innerst! Særlig når det er så kaldt som nå.

Sparkjøp har bra ullundertøy som ikke koster skjorta.

Skrevet

Når det er kaldt ute så må barn ha ull innerst det nytter ikke med bomull og fleece det blir klamt og kaldt!

Alle har råd til ett eller 2 sett tynn ull til barna i bhg, man får barnetrygd og ulltøy koster ikke mye!

Ja se på mekelappen, det hjelper ikke om det er 10 prosent ull og resten polyester eller bomull.

Barn overlever fint uten ull altså!! Mitt yngste barn har atopisk eksem og tåler ikke ull hverken som undertøy eller mellomlag. Her varierer vi mellom bomull og bambus innerst og har deretter fleece og dress. Barnehagen maste om ull i starten, men innrømmer nå at det fungerer helt greit uten.

Anonymous poster hash: d33ce...ff0

Skrevet

Ingenting er kaldere enn å ha fleece innerst

Anonymous poster hash: 45cb8...35e

Skrevet

Barn overlever fint uten ull altså!! Mitt yngste barn har atopisk eksem og tåler ikke ull hverken som undertøy eller mellomlag. Her varierer vi mellom bomull og bambus innerst og har deretter fleece og dress. Barnehagen maste om ull i starten, men innrømmer nå at det fungerer helt greit uten.

Bambus er ikke bra! Les denne.

http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article1541082.ece

Skrevet

Mine barn har aldrig brukt ull. Og de fryser aldrig. Har ikke forstått denne ull hysteriet som er i Norge, her i Sverige så bruker barna lager på lager og fleece. 

Skrevet

Bambus er ikke bra! Les denne.

http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article1541082.ece

Det er da ingenting galt med bambus (eller viskose, som det egentlig er), men det har ikke alle de fantastiske egenskapene noen prøver å påstå, det er også irrelevant at det er laget av bambus, da du vil kunne produsere nøyaktig det samme materialet av andre råvarer.

Artikkelen du linker til handler jo bare om feilmerking og at det overdrives om egenskaper, utover det er det jo et veldig behagelig materiale som det ikke er noe galt i å bruke.

(Min sønn har forøvrig hatt 100% ull fra øverst til nederst og innerst til ytterst i flere måneder, så er ingen bambusforkjemper...)

Skrevet

Jeg forstår ikke hva dere mener, jeg bruker da ikke plagg med 10% ull!!

Det er ULL. Dette er samme folkene som ikke hører på meg når jeg sier at parkdresser er vannTETT. (Har testet dem ved å la ungen bade i sølepytter ;) vansøyle på 10 000+).

Skrevet

Meg over, at parkdressene (AUTOKORREKT) er vanntette

Skrevet

Jeg har to barn som har vokst opp med bare bomullstøy. De har hatt ett strikka ullsett i barnehagen, men det har kun vært i bruk noen få ganger når det har vært sprengkulde og de ville ut. Eller alt annet var vått. Det ser ikke brukt ut i det hele tatt etter to barn. Så har en bra dress går det fint med bomull innerst.

Atopiske barn så her er ull bannlyst, fleecetøy er enda mere fy fy. Og jeg har barn som er ute hele vinteren om det er snø, det gjør de ingen ting om det er minus 30grader ute.

Jeg blir litt irritert når folk sier det kun er ull som gjelder.

Anonymous poster hash: bb5e3...9c0

Skrevet

Det er vel også forskjell på hvor man bor hen? Det er en vesentlig forskjell på indre østland med tørt og kaldt klima, enn kystklima?

Anonymous poster hash: 4baeb...22b

Skrevet

Ullundertøy er ikke et must de få timene de er ute i bhg. Når det er ekstremkulde begrenser de dessuten utetiden. De tre yngste mine bruker ull. Den eldste har aldri gjort det. Han er da aldri kaldere enn de andre. Som ansatt i bhg ser jeg heller ikke noen tendenser til at de med ullundertøy fryser mindre enn de uten. Det viktigste er at barna har nok klær.

Gode sko, votter og lue er et must! Hjelper ikke med ullundertøy hvis barnet er våt og kald på bena.

Skrevet

Ja jeg er også så lei av å bli dømt som dårlig mamma bare pga jeg ikke har noe særlig ull.

Skal du kjøpe ull så koster det MINST 200 kr per del å det har jeg faktisk ikke råd til.

Vi bruker bomullsstrømpebukse,fleecebukse, en ulltrøye han har arvet og en tjukk genser utenpå den. 

Da holder han seg nok varm.

Skrevet

Det er vel også forskjell på hvor man bor hen? Det er en vesentlig forskjell på indre østland med tørt og kaldt klima, enn kystklima?

Anonymous poster hash: 4baeb...22b

Jeg som fikk så kjeft for at jeg ikke hadde råd til å kjøpe ull.jeg bor i Bergen.

Er nå ca -8 grader å kaldere enn det blir det stortsett ikke.

Skrevet

Ja jeg er også så lei av å bli dømt som dårlig mamma bare pga jeg ikke har noe særlig ull.

Skal du kjøpe ull så koster det MINST 200 kr per del å det har jeg faktisk ikke råd til.

Vi bruker bomullsstrømpebukse,fleecebukse, en ulltrøye han har arvet og en tjukk genser utenpå den.

Da holder han seg nok varm.

Men det florerer med brukt ull på Finn.no. Der koster det ikke mye!!

Skrevet

Vi bruker bomullsstrømpebukse,fleecebukse, en ulltrøye han har arvet og en tjukk genser utenpå den.

Da holder han seg nok varm.Anonymous poster hash: b95f4...237

Men det florerer med brukt ull på Finn.no. Der koster det ikke mye!!

Da kommer frakt itellegg å da blir det fort like dyrt som i butikken likevel.

Skrevet

Ja jeg er også så lei av å bli dømt som dårlig mamma bare pga jeg ikke har noe særlig ull.Skal du kjøpe ull så koster det MINST 200 kr per del å det har jeg faktisk ikke råd til.Vi bruker bomullsstrømpebukse,fleecebukse, en ulltrøye han har arvet og en tjukk genser utenpå den. Da holder han seg nok varm.   Anonymous poster hash: b95f4...237

Hva prater du om? Tråden handler ikke om det i det heletatt!?

Skrevet

Ullundertøy er ikke et must de få timene de er ute i bhg. Når det er ekstremkulde begrenser de dessuten utetiden. De tre yngste mine bruker ull. Den eldste har aldri gjort det. Han er da aldri kaldere enn de andre. Som ansatt i bhg ser jeg heller ikke noen tendenser til at de med ullundertøy fryser mindre enn de uten. Det viktigste er at barna har nok klær.

Gode sko, votter og lue er et must! Hjelper ikke med ullundertøy hvis barnet er våt og kald på bena.

På hvilken måte mener du at dette svaret ditt har sammenheng med hva jeg skrev om??

Hi

Skrevet

Vet hva du mener. Her er det ei dom stadig etterlyser diverse ting på en veldig nedlatende måte. Jeg må skjønne det at barnet trenger varme klær til denne årstiden. Jeg svarer at det har hun, det ligger på plassen hennes. Jeg har noen ganger glemt å ta f.eks votter ut av kurven og legge dem på hylla, men jeg har aldri i egen karriere i barnehage latt være å kikke i den om noe ikke lå fremme. Det er frustrerende, for selv om hun har det hun trenger blir vi sett på som foreldre som ikke skjønner hva barnet må ha av klær.

Jeg har også hatt eldre kolleger som ikke ser at moderne superwash er ull og som tror man må tett regntøy så snart det er ørlite vått på bakken.

Anonymous poster hash: 9f924...7fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...