Gå til innhold

- 10 grader ute,hvordan kler dere barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er så kaldt som - 10 grader så bruker jeg alltid strømpebukse på småen også tjukke sokker itellegg.

Jobber selv i en annen barnehage å der ser jeg mange barn som bruker tynne bomulls sokker å heller ikke har tjukkere sokker med seg.

Blir ikke det veldig kaldt på beina til barna når det er såpass kaldt ute?

Barna er fra 3-5 år.

Hvilke sokker bruker dere på barna når det er så kaldt?

Å hvor mye klær har dere på barnet når dere leverer barnet om morgenen?

Hørte noen ansatte som klaget på at ett barn som ble levert med 3 lag med klær på seg,så lurte litt på hva som er vanlig?

Selv leverer jeg han i en tynn ullgenser,ullstrømpebukse og vanlig bukse/ullbukse.

Itellegg til at jeg legger tjukke sokker i hyllen hans til å bruke ute.

Har også en tjukk ullgenser til å bruke ute og en litt tjukk ullbukse.

Anonymous poster hash: 440e9...a67
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt å lever barn iført ullundertøy + ullvangsokker el lign evn med kjole/bukse+t-skjorte over og dress ytterst - og selvfølgelig lue, buff og votter. Så leverer jeg strikket ullgenser, bukse, lue og sokker i tillegg til bruk ute senere. Jeg har aldri fått kommentarer på det fra barnehagen. Når vi kommer i bil er det jo ikke bruk for så ekstremt mye klær til leveringen, men de må jo ha et ekstra lag ull når de skal ut senere på dagen.

Anonymous poster hash: c6740...3fd
Skrevet

Jeg har både ull og fleece i barnehagen til utebruk så der har jeg nok :)

Men usikker på om jeg leverer han i for lite klær når han kun har på seg en tynn ullgenser.

Lurte litt på om jeg kanskje burde levere han i en tynn ulltrøye også en tynn ullgenser over.

Skrevet

Mine barn blir levert i ullundertøy som de går med inne. Når de skal ut i denne kulda får de på seg hjemmestrikka ullent og vinterdress, lue, hals og gode votter.

Har man skikkelige vintersko av god kvalitet trengs ikke mye inni de. Men mine har et par ulvangsokker på.

Skrevet

Når det er så kaldt som - 10 grader så bruker jeg alltid strømpebukse på småen også tjukke sokker itellegg.Jobber selv i en annen barnehage å der ser jeg mange barn som bruker tynne bomulls sokker å heller ikke har tjukkere sokker med seg.Blir ikke det veldig kaldt på beina til barna når det er såpass kaldt ute?Barna er fra 3-5 år.Hvilke sokker bruker dere på barna når det er så kaldt?Å hvor mye klær har dere på barnet når dere leverer barnet om morgenen?Hørte noen ansatte som klaget på at ett barn som ble levert med 3 lag med klær på seg,så lurte litt på hva som er vanlig?Selv leverer jeg han i en tynn ullgenser,ullstrømpebukse og vanlig bukse/ullbukse.Itellegg til at jeg legger tjukke sokker i hyllen hans til å bruke ute.Har også en tjukk ullgenser til å bruke ute og en litt tjukk ullbukse.  Anonymous poster hash: 440e9...a67

Leverer i ullundertøy, eventuelt tykkere tøy utenpå. Men de ansatte FORSTÅR IKKE AT DET ER ULL.

Anonymous poster hash: 526ac...d15

Skrevet

Mine barn blir levert i ullundertøy som de går med inne. Når de skal ut i denne kulda får de på seg hjemmestrikka ullent og vinterdress, lue, hals og gode votter.

Har man skikkelige vintersko av god kvalitet trengs ikke mye inni de. Men mine har et par ulvangsokker på.

Okey småen har sko til 850 kr så skulle tro de var varme da :)

Er nok bare jeg som er litt hysterisk redd for at han skal fryse på beina.

Men da holder det kanskje med strømpebukse også tynne ullsokker på beina da :)

Skrevet

Jeg har både ull og fleece i barnehagen til utebruk så der har jeg nok :)

Men usikker på om jeg leverer han i for lite klær når han kun har på seg en tynn ullgenser.

Lurte litt på om jeg kanskje burde levere han i en tynn ulltrøye også en tynn ullgenser over.

Kommer helt an på hvordan dere ankommer barnehagen. Går dere i 20 minutter for å komme dit trengs det mere klær, går dere rett fra hjemmet ut i bilen og rett fra bilen inn i barnehagen trenger det ikke å være for lite. Om han virker varm og fornøyd er det helt sikkert greit. Barn er forskjellige. Min jente trenger ikke mye klær, mens nabojenta må pakkes inn som til Nordpolen for ikke å fryse. :)

Anonymous poster hash: c6740...3fd

Skrevet

Vi har 2 minutter å gå til barnehagen så da bruker vi bare tjukk ullgenser og vinterjakken :)

Skrevet

Har minus 23 grader her. Ungene har på seg ullstrømpebukse, ulltrøye, ullbukse, ullgenser, vinterdess, ullsokker, Kuoma sko, skinnlue med ullfor, tova ullvotter og Hestravotter over. De var ikke kalde da de var ute i barnehagn i dag.

Anonymous poster hash: 9f063...d3c
Skrevet

Okey småen har sko til 850 kr så skulle tro de var varme da :)

Er nok bare jeg som er litt hysterisk redd for at han skal fryse på beina.

Men da holder det kanskje med strømpebukse også tynne ullsokker på beina da :)

Ville styrt unna bomull på beina i denne kulden. Men viktig at det ikke blir for mye nedi skia slik at det blir trangt....da blir de kalde

Skrevet

Vi bruker bare ullsokker på vinteren.

Bomullsokker blir gjemt bort, så det er ikke et alternativ.

Bruker også ullundertøy høst, vinter og vår.

Ved -10. Ull innerst, så fleece og utedress. Ullbuff og ullue.

Er aldri syk omtrent.

Anonymous poster hash: be239...7e1

Skrevet

Leverer i ullundertøy og ullvangsokker/trysilsokker. Har både tykk ull og fleece liggende i bhg.

Skrevet

Mine går gikk altid i ulltrøye, ullstilongs og tynne ullsokker inne i bhg. Hadde bare dressen uten på i bilen. Hadde dobbelt opp av det meste i bhg. Takk alle gode gamle tanter som strikket i sekkevis. (Hadde en periode fem fulle ullsett til tre barn)

Anonymous poster hash: d9cc1...391

Skrevet

Her bruker vi trysilsokker i utgangspunktet og har strikkede ullsokker liggende i barnehagen. I dag hadde han på seg strikkesokkene fordi han hadde blitt kald ute, men da hadde de tatt av trysilsokkene så han gikk i bare strikkesokker? Er ikke poenget litt borte da? Han var like kald etterpå fortalte han...

Ellers har han på seg ullundertøy og fleece under yttertøyet når vi drar til barnehagen, så velger han selv hvor mye han vil ha av når han går inn. Som regel beholder han fleecebuksa og tar av genseren.

Anonymous poster hash: 86134...b70
Skrevet

Her bruker vi trysilsokker i utgangspunktet og har strikkede ullsokker liggende i barnehagen. I dag hadde han på seg strikkesokkene fordi han hadde blitt kald ute, men da hadde de tatt av trysilsokkene så han gikk i bare strikkesokker? Er ikke poenget litt borte da? Han var like kald etterpå fortalte han...

Ellers har han på seg ullundertøy og fleece under yttertøyet når vi drar til barnehagen, så velger han selv hvor mye han vil ha av når han går inn. Som regel beholder han fleecebuksa og tar av genseren.

Anonymous poster hash: 86134...b70

Hvis han var kald på beina var det smart av dem å ta av sokkene, og ta på nye/strikkesokker. Hjelper ofte godt.

Anonymous poster hash: cb412...dee

Skrevet

førsteklassingen min hadde ulltrøye, ullstilongs, tynne ullsokker, olabukse, fleecegenser, boblebukse, vinterjakke, votter, lue og vintersko da han gikk til skolen.

I barnehagen gikk de alltid inne i bare ulltøyet. På skolen må han nesten ha en bukse utenpå.

Anonymous poster hash: f983a...a2c

Skrevet

Ren ull er vel ikke anbefalt i dagens moderne gore-tex sko, det er vel blandingssokker type Ulvang eller Trysil som har vist seg å holde bena varmest når de har testet dette?

Min datter har i dag på seg superundertøy (tåler ikke ull), fleece som mellomlag og en god vann- og vindtett dress ytterst. Gode votter, buff og en lue som sitter godt.

Inne går hun i superundertøyet med en tynn fleece-kjole uten armer utenpå, når hun skal ut vrenger hun av seg kjolen og tar på fleecebukse og fleecegenser.

Anonymous poster hash: 4cf62...ae3
Skrevet

Poden har på seg ullundertøy og Trysil ullsokker. Tynn ull heldress + dress. Og selvfølgelig hals, lue, votter og vintersko.
Vi aker til bhg, så greit å kle godt. 

Jeg vil absolutt anbefale longs fremfor strømpebukse, uavhengig om det er ull eller bomull. Er mye lettere å kle føttene riktig når man bruker longs. Man kan også bytte sokker om det trengs (for kalde eller blitt våte), uten å måtte ta av ALT. 
Jeg bruker å informere foreldre om fordelen ved longs kontra strømpebukse på første foreldremøte i bhg, har enda ikke hatt barn med strømpebukse i bhg ;)  
Forteller også at en strømpebukse vil bli klippet opp dersom barnet blir kald på beina på tur vinterstid (tur hele dagen). Strømpebuksa ville jeg selvfølgelig erstattet privat. Når jeg forklarer at det ville blitt gjort for å unngå frostskader på tærne/føttene, syns de det er helt greit. 

Anonymous poster hash: 898c6...173
Skrevet

Bruker som regel ullundertøy og janus/Ulvangsokker inne i barnehagen. Bruker to min å gå til barnehagen. I dag var det -14 og da hadde han ullundertøy, tynn ullbukse, fleecedress, jakke og lue på veien dit.

Skrevet

Hun på 5 har på ullongs, ulltrøye og ullsokker inne i Bhg . Tar på fleece utenpå og dress over når de skal ut.

Skolejenta har ull innerst, idag joggebukse/genser. Tar på skibukse/jakke ute.

Selvfølgelig buff,lue og votter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...