Gå til innhold

Har vi bare hatt flaks med forholdene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en vennegjeng på ca 10 par.

I slutten av 30-årene. Gift, småbarn og gode jobber og god helse.

Ingen er skilt og ingen har barn med ekser.

Har vi bare vært heldige med valg av partner, eller er det slik at folk som velger å etablere seg med utdannelse og langvarige forhold før en får barn har større sjans for "å lykkes"?

Andre med tilsvarende erfaring?

Anonymous poster hash: 13f4f...3ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lang utdannelse,  var veletablert i jobb og hjem med mannen før barna kom - jeg er i dag skilt og alene med to barn.

Min tidligere nabo har skikkelig utdanning og hadde vært lenge sammen med mannen sin og de bodde i eget hus osv da de fikk barn. Hun er i dag alene med to barn.

Min veninne har samme utdannelse som jeg men fant seg en mann med barn fra før. Vi ble gift samme år. De er stadig sammen og har i tillegg tre barn sammen.

Det er ingen sikker oppskrift. Mitt gjett er at dere har hatt "flaks" for det er ikke vanlig i dag at det blant så mange par ikke er en eneste person som har vært uheldig eller er i et forhold med dine/mine/våre barn på en eller annen måte.

Anonymous poster hash: 7a0d5...155
Skrevet

Samme i vår vennegjeng! Alle er i solide forhold med barn, bortsett fra to single uten barn.

Anonymous poster hash: 7a76d...000

Skrevet

Sånn er det i min vennegjeng også.

Mannen min og jeg har vært sammen i elleve år. Alle vennene våre ble sammen med sine kjærester etter oss (vi var 20 og 21). Men de har alle holdt sammen og er i gode forhold, og har det veldig fint sammen.

Jeg tror at å være ressurssterk hjelper, men også å være psykisk stabil.

Anonymous poster hash: c0567...3ee

Skrevet

Både barn og skilsmisser kan være "smittsomme". Hvis et par blant vennene får barn er det ofte sånn at de neste kommer i løpet av forholdsvis kort tid. Hvis et par skiller seg og det går bra med dem etterpå, er det litt lettere for det paret som sliter å gi opp. Selvfølgelig er det ikke alltid sånn og det er ikke noe man nødvendigvis tenker over, men ofte er det sånn likevel.

Anonymous poster hash: 1a347...afc

Skrevet

Skulle ønske det var mer som i "gamle dager", der man var litt mer nøyen på hvem man spredde bena til.

Barn er ikke ment til å skulle bo og flyttes mellom flere hjem.

Anonymous poster hash: 9d60b...e5d

Skrevet

Vel, vi har en svær vennekrets og "normen" er de som byttet partner ila 20 årene kommer på kull nr 2 25-35 årsalderen. De som klarer seg gjennom småbarnskrisene for å gå fra hverandre når barna volder til 40-55 år gamle. De få parene som klarer seg helt igjennom. Forhold er ikke enkelt og hvis begge parter mister interessen samtidig er det over.

Anonymous poster hash: 98346...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...