Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Jeg og jenta mi på 11 år skal til Orlando og jeg lurer derfor hvilke parker dere vil anbefale? Er det noen andre råd og tips i forbindelse med dette dere vil dele? Anonymous poster hash: e9e18...477
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Når skal dere dit? Det spørs jo litt hva dere liker 😊 Med små barn liker jeg godt "Magic Kingdom" og "Animal Kingdom", for mer action så er "Universal Island of Adventure" veldig bra, og "Epcot" for de litt mer lærelystne og nysgjerrige 😊 Det er flere store outlet malls for shopping. Veldig deilig og relativt billig å leie hus med eget basseng (f.eks Paradise Palms resort). Supert å fly med Norwegian som går på lørdager. Anbefaler billettkjøp og planlegging gjennom "Undercover tourist" :-) Anonymous poster hash: 63bcf...ae4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Har vært i magic kingdom, animal kingdom og seaworld for et par år siden. Jeg hadde ihvertfall valgt animal kingdom. Med en elleveåring, så hadde jeg prioritert epcot center i tillegg. Seaworld var skuffende etter å ha vært i animal kingdom. Anonymous poster hash: 7c7e9...2a7
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 Universal-parkene, helt definitivt! Det er Islands of Adventure og Universal Studios. De ligger rett ved siden av hverandre, og kombibillett er å anbefale. Disney-parkene er overbefolket, begynner å bli litt slitte i kantene og ikke verdt pengene. Universal er dessuten mer rettet mot aldersgruppen din enn f.eks Magic Kingdom, som passer best for femåringer med prinsessedilla. Du får kjøpt en kombinasjonsbillett som gir 14 dagers fri adgang til de to Universal-parkene + Sea World og to badeparker. Den er verdt pengene om man tenker mer enn 2-3 dager i park, og gir dessuten mulighet til å stikke innom noen timer nå og da, i stedet for å ha fulle dager i heten. Videre anbefaler jeg å leie hus eller leilighet med tilgang på (helst eget) basseng. Det er veldig billig i området. Leiebil er et must, som de fleste steder i USA. Anonymous poster hash: 50107...e64
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 Tusen takk for svar :-) Hi Anonymous poster hash: e9e18...477
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 Regner med du blir å ha bil. Så når vi var der kjøpte vi pakken som inneholdt Universalparkene pluss flere i 14 dager. Der var en park som heter Bush Garden i Tampa inkludert. Det var den som definitivt var best... Magic Kingdom hadde jeg ikke dratt til da du finner en litt freshere utgave i Paris. Jeg hadde vært i Paris for noen år tilbake. Når jeg hadde med datteren min i Magic Kingdom trengte jeg knapt kart for å orientere meg. Det var akkurat det samme, bare litt mer slitt... Men, med ei på 11 hadde nok jeg holdt meg til Universal parkene i stede for Disney... Anonymous poster hash: 40096...328
It's all about me Skrevet 6. januar 2016 #8 Skrevet 6. januar 2016 Universal Studio er utrolig kul med alle effektene og filmrelaterte attraksjoner. En av mine favorittparker. Magic Kingdom er magisk pga føles Disney gir en og viten om hvor du er. Epcot er en av de beste Disney parkene uten at jeg klarer å sette fingeren på hvorfor. Bare dumt at den Norske paviljongen har måtte vike til fordel for Frost. Den var elendig, men det var det som gjorde den så morsom.....og så var det gøy å komme som nordmann og bli behandla som en VIP . Men er du på Epcot må du være til stengetid og få med fyrverkeriet ved midnatt. Kennedy Space Senter var drit kjedelig....med mindre du brenner for slikt. Bush Garden i Tampa er den beste av de alle. Der er fornøyelsesdelen og dyreparken flettet inn i hverandre og det er noe for alle. Den hadde jeg ikke droppa iallfall. Seaworld var bra, men må har jeg aldri vært på Animal Kingdom....ennå. Må jo tilbake igjen
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #9 Skrevet 8. januar 2016 Tusen takk! Jeg dropper Magic Kingdom da, siden vi var i Paris i vår :-) Hi Anonymous poster hash: e9e18...477
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #10 Skrevet 8. januar 2016 Universal studios er fine parker for en på 11. Synd hun er så "gammel" og ikke får oppleve magien ved å være i Magic Kingdom. Det får komme siden når hun er over "fjortissalderen" MGM er kul for den alderen med "Tower of terror" og rock'n rollercoaster. Epcot er en "voksen" park. Synd de har tatt vekk den norske pavliongen. Den var veldig utdatert, men et must da vi har vært der. Animal Kingdom er en flott dyrepark med safari og Mount Everest (husker ikke hva den berg og dalbanen heter) Sea world er en veldig fin park for hele familien i alle aldere. Buch Gardens er det veldig mange berg og dalbaner👍🏻. Legoland blir vel mer for yngre barn. Ble bare fort rablet ned dette her.. Kjenner jeg gleder meg til å reise til Orlando til våren!!!! Takk for tråd:). Nå skal jeg kose meg med gamle ferieminner. God tur:) Anonymous poster hash: b55d5...7e8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #11 Skrevet 29. januar 2016 Universal studios er fine parker for en på 11. Synd hun er så "gammel" og ikke får oppleve magien ved å være i Magic Kingdom. Det får komme siden når hun er over "fjortissalderen" MGM er kul for den alderen med "Tower of terror" og rock'n rollercoaster. Epcot er en "voksen" park. Synd de har tatt vekk den norske pavliongen. Den var veldig utdatert, men et must da vi har vært der. Animal Kingdom er en flott dyrepark med safari og Mount Everest (husker ikke hva den berg og dalbanen heter) Sea world er en veldig fin park for hele familien i alle aldere. Buch Gardens er det veldig mange berg og dalbaner. Legoland blir vel mer for yngre barn. Ble bare fort rablet ned dette her.. Kjenner jeg gleder meg til å reise til Orlando til våren!!!! Takk for tråd:). Nå skal jeg kose meg med gamle ferieminner. God tur:) Anonymous poster hash: b55d5...7e8 Tusen takk for gode tips! Hi Anonymous poster hash: e9e18...477
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå