Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Vi vurderer å skaffe mobil og nøkkel til 2. klassingen slik at han kan gå hjem alene om han vil. Snakk om et par timer alene hjemme. Vi bor i blokk i by. Er det mange av dere som gjør det? Tenker dere at det er forsvarlig? Han er en fornuftig gutt men dog kun 7 år.. Er så usikker på om vi kan gjøre dette allerede eller om vi bør vente (hadde hatt stor betydning for logistikken..). Anonymous poster hash: 8c561...346
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Vi kunne ikke gjort det. Vår 2.klassing er alene hjemme max en time. Anonymous poster hash: 29a2d...d49
Mamma_til_2 Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Min jente gjorde det hele 2kl, gikk helt fint men vi øvde i slutten av 1.kl. Hun er nå alene hjemme i ca 2 t. hver dag om jeg jobber.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 Nei. Eldste var litt hjemme alene fra slutten av 3.klasse. Anonymous poster hash: b1dcd...b5d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 Kommer helt an på personligheten og om dere har trent på det, hvor lenge det er snakk om, er det f eks en nabo h*n kan gå inn til om h*n trenger hjelp osv. Min eldste går i tredje klasse og vi har ikke startet med det enda. Hun er en litt nervøs type som er redd for alt nytt og hater (!) å være alene hjemme. Jeg har prøvd litt f eks et kvarters tid mens jeg fulgte lillebroren til en ven eller skulle levere noe hos naboen. Da har hun vist hvor jeg var, hatt telefonen sin osv - og likevel har det vært skikkelig skummelt for henne, så for henne er det for tidlig. Hun føler seg ikke trygg når hun er alene, og det er ingen naboer hjemme på dagtid, så da er det absolutt uaktuelt foreløpig. Lillebroren er en helt annen type så jeg ser for meg at han vil takle det på en helt annen måte når han er like gammel - der er det nok mere snakk om jeg stoler nok på at han ikke finner på noe tull til at jeg tør la ham være alene... Anonymous poster hash: f84bd...26d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #6 Skrevet 5. januar 2016 Vår andreklassing er av og til hjemme i 1-2 timer alene. Det er ikke aktuelt på fast basis. MEN dersom det hadde vært nødvendig, hadde det gått fint. Anonymous poster hash: 80fe0...2aa
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #7 Skrevet 5. januar 2016 Helt uaktuelt. Ikke fordi det er uforsvarlig, men fordi jeg synes det er mye bedre at en 2.klassing er på sfo og leker med vennene sine enn at han/hun sitter alene hjemme med ipad/TV Anonymous poster hash: cb32e...f47
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #8 Skrevet 5. januar 2016 Vår var først alene fra slutten av tredjeklasse, og da bare en times tid . Ikke SFO i fjerde klasse, så da blir det noen timer, men som oftest er nabojenta her, eller hun er med noen andre hjem... Anonymous poster hash: f9eee...e0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå