Gå til innhold

Strøk igjen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok opp 6 eksamen, vgs nivå, våren 2015. Klarte meg veldig bra på alle untatt to. Matematikk 1p og 2p, fikk toer på 2p, men strøyk på 1p. Tok eksamen igjen i november (1p) og fikk vite nå at jeg har strøket igjen! :(

Trodde det skulle gå så mye bedre denne gangen.. Hvordan skal jeg klare å få bestått på den? Må jo bare ta den opp igjen, men dette er gruelig flaut!

Anonymous poster hash: 91eb2...af6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær flau, det er mange som sliter med matematikken. Som du sier må du bare ta den opp igjen, og eneste måten å lykkes på er nok å jobbe, jobbe, jobbe. Løs oppgaver, søk hjelp for det du ikke forstår. 

Lykke til! Husk, verden går videre selv om en eksamen skjærer seg!

Anonymous poster hash: 19234...6dd
Skrevet

Uff. Matte er det som hindrer meg fra å få en utdannelse i det heletatt :( 

Matte er noe skikkelig hærk!! 

Anonymous poster hash: 266ef...0a5
Skrevet

Slet med matte på vgs, fikk A i matte på høgskolen. Det har veldig mye å si om man har en dyktig lærer.

Matte er et fag man bare må jobbe med. Regn oppgaver. Få det inn i fingrene. Men det er også viktig å forstå hva som skjer og hvorfor man bruker de enkelte formlene. Forstår man grunnprinsipper blir matte logisk og gøy.

Kanskje du kan lete litt på youtube etter undervusningsvideoer. Vet det finnes gode lærere som legger ut forelesninger der ;)

Kan du finne noen å jobbe sammen med? Å diskutere oppgaver er gull verd!

Matte kan være vanskelig. Men det er slett ikke umulig å bli flink til det ;)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: ade77...8d4

Skrevet

Gå lengre tilbake i pensum enn du tror er nødvendig. Kansje du må gå tilbake til barneskolepensum for å være sikker på at du kan det grunnleggende. Det er en nødvendighet for å forstå de litt vanskeligere tingene. Jobb hardt over tid så går det nok.

Anonymous poster hash: 62438...93f

Skrevet

Takker for svar! Kanskje ikke grunn til å være flau, men det er jeg likevel...

Jeg sliter ikke med alt, men IKT delen, altså GeoGebra. Fikk begrunnelse for stryk, var to poeng unna å stå og skulle hatt mer forståelse i GeoGebra oppgavene. Har tatt det opp som privatist og ikke hatt noen lærer. Oppgavene ellers i boka får jeg rett på, men jeg må øve på brøker og IKT delen :(

Anonymous poster hash: 91eb2...af6

Skrevet

Om du ikke allerede har det så søk hjelp. Privatundervisning e.l?

Anonymous poster hash: 89058...99d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...