Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Feks Spania eller Gran Canaria der det er norske miljøer? Har ett vennepar som skal det, og vi er fristet til å prøve. Hva gjorde dere med hus og bil? Ble det kostbart? Hva med jobb? Hun skal ikke jobbe der de skal bo, og han tjener godt og kan jobbe derfra. Hvilken erfaring sitter dere igjen med? Noe dere kan anbefale? Anonymous poster hash: 3af3e...2c3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Ingen? Anonymous poster hash: 3af3e...2c3
Gjest Antarctica Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Har bodd i flere land. Kan dessverre ikke rådgi deg hvis du har som mål å bo i et norsk miljø. Vårt mål var å omgås med de innfødte som bodde i landet...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 Jeg bodde i Spania i to år. Men da var jeg barnløs, fri og frank. Hadde en helt herlig tid, som jeg aldri ville ha vært foruten. Nå med barn, så ville jeg ikke ha gjort det. Livet for mer i Spania var mye av det sosiale, og det hadde ikke blitt det samme i dag. Jeg jobbet og fikk lønn etter det normale der (Dvs mye mindre enn man får i Norge.) Leide en leilighet og kjøpte meg bil. Bil er veldig billig der. Spania er et flott land, med mye kultur, hyggelige mennesker og et flott miljø. Anbefales! Anonymous poster hash: f311c...baf
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 Jeg bodde i Spania i to år. Men da var jeg barnløs, fri og frank. Hadde en helt herlig tid, som jeg aldri ville ha vært foruten. Nå med barn, så ville jeg ikke ha gjort det. Livet for mer i Spania var mye av det sosiale, og det hadde ikke blitt det samme i dag. Jeg jobbet og fikk lønn etter det normale der (Dvs mye mindre enn man får i Norge.) Leide en leilighet og kjøpte meg bil. Bil er veldig billig der. Spania er et flott land, med mye kultur, hyggelige mennesker og et flott miljø. Anbefales! Anonymous poster hash: f311c...baf Må legge til at jeg kun fikk én norsk venn. De resterende var spanske, finske, engelske. Anonymous poster hash: f311c...baf
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #6 Skrevet 5. januar 2016 Har bodd i Iran. Jobbet der i 1 år. Kjente til landet da jeg bodde der som liten (pappa jobbet der i noen år). Leide ut leiligheten min, solgte bilen og det vi ikke trengte å ta med. Noe lagret jeg hos tanten og onkelen min. Barnet fikk plass i en internasjonal kindergarden. Bodde i et nabolag med noen dansker, endel amerikanere, mange persere og andre asiater. Anonymous poster hash: 1f303...f82
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #7 Skrevet 5. januar 2016 Har bodd i Iran. Jobbet der i 1 år. Kjente til landet da jeg bodde der som liten (pappa jobbet der i noen år). Leide ut leiligheten min, solgte bilen og det vi ikke trengte å ta med. Noe lagret jeg hos tanten og onkelen min. Barnet fikk plass i en internasjonal kindergarden. Bodde i et nabolag med noen dansker, endel amerikanere, mange persere og andre asiater. Anonymous poster hash: 1f303...f82 ps. har også bodd 2 år i London, men da hadde jeg ikke barn og eide ikke noe særlig i Norge. Anonymous poster hash: 1f303...f82
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #8 Skrevet 5. januar 2016 Hun har som mål å bo i ett norsk miljø pga barna. Jeg syns det høres fristende ut å bo en periode i varmen. Lurer på om dette kan bli greit for barna da.. Hører derfor gjerne på erfaringer. Barna mine er 5, 7, og 12. Vi har jo hverandre til hjelp der da. Anonymous poster hash: 3af3e...2c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå