Gå til innhold

Dag 2 i å kutte ut Pepsi max i ukedagene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte nå som et nyttårsforsett at jeg skal kutte ut Pepsi max i ukedagene. Det kunne bli alt fra 1/2 l - 2 l HVER dag. Det begynte jeg å bli lei. Nå skal det kun drikkes fredag og lørdag (i første omgang).

Kjenner litt hodeverk i dag, ingenting i går.

Jeg drikker verken te eller kaffe, så får ingen annen måte koffein i kroppen på.

Det er de siste 9 årene jeg har drukket. Begynte når jeg var i permisjon og kjøpte 1/2 l flaske når jeg gikk på tur i permisjonen og så utartet det seg.

Flere som har kuttet ut Pepsi max?

Hvor lang tid går det før hodeverken er over?
Kjenner jeg savner å drikke noe med smak (allerede etter 2 dager). Så må kanskje kjøpe Farris eller litt saft.

Anonymous poster hash: 1e876...0a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kuttet noen ganger. Har ingen problemer. Hos meg er "avhengigheten" kun psykisk. Kan fint klare meg uten når vi ikke har det i hus.

Anonymous poster hash: 220a7...def

Skrevet

Jeg har kuttet noen ganger. Har ingen problemer. Hos meg er "avhengigheten" kun psykisk. Kan fint klare meg uten når vi ikke har det i hus.

Vi har det i hus, eller i garasjen, men der skal de flaskene fint få stå til helgen.

Har tenkt på hvor mye jeg sparer i måneden. Før drakk vi fint 4 stk 1,5 l i helgene, nå skal også det reduseres.

Skrevet

Fun eller zero saft er greit å drikke for smakens del. Tilbud på zero på obs nå 20kr flaska.

Anonymous poster hash: c8e24...c39

Skrevet

Jeg slutta når jeg var gravd og var så dårlig at hodepinen var No jeg ikke tenkte så mye over hvor lenge varte... jeg drakk vann med sitron, appelsin, agurk, greipfrukt eller bær i for jeg savnet å drikke noe med smak og det føltes som det hjalp litt på kvalmen. Ikke alt oppi vannet på en gang men en smak eller en blanding:)

Anonymous poster hash: 10cf6...d08

Skrevet

Vi har det i hus, eller i garasjen, men der skal de flaskene fint få stå til helgen.

Har tenkt på hvor mye jeg sparer i måneden. Før drakk vi fint 4 stk 1,5 l i helgene, nå skal også det reduseres.

Ja, egentlig skremmende hvor mye man bruker på unødvendig drikke når sunt og godt vann alltid er tilgjengelig i springen :)

Skrevet

Fun eller zero saft er greit å drikke for smakens del. Tilbud på zero på obs nå 20kr flaska.

Anonymous poster hash: c8e24...c39

Takk for tips. Men har litt for lang vei til OBS til at det tilbudet svarer seg å kjøpe.

Skrevet

Jeg slutta når jeg var gravd og var så dårlig at hodepinen var No jeg ikke tenkte så mye over hvor lenge varte... jeg drakk vann med sitron, appelsin, agurk, greipfrukt eller bær i for jeg savnet å drikke noe med smak og det føltes som det hjalp litt på kvalmen. Ikke alt oppi vannet på en gang men en smak eller en blanding:)

Anonymous poster hash: 10cf6...d08

Mye tips, takk, får teste det ut i morgen, handle inn litt smakstilsetninger i dag.

Skrevet

Koffein-hodepine pleier å gi seg etter 3-5 dager mener jeg. Så bare hold ut! Vann med fruktbiter hjelper kanskje litt på suget til du får kjøpt saft. Eller du kan lage iste. Bare pass på sukkermengden, og selvsagt mengden totalt, ellers er du fort oppe i like mye koffein.

Anonymous poster hash: be655...4d6

Skrevet

Koffein-hodepine pleier å gi seg etter 3-5 dager mener jeg. Så bare hold ut! Vann med fruktbiter hjelper kanskje litt på suget til du får kjøpt saft. Eller du kan lage iste. Bare pass på sukkermengden, og selvsagt mengden totalt, ellers er du fort oppe i like mye koffein.

Anonymous poster hash: be655...4d6

Holder ut, tar Paracet, det hjelper. Og så er det greit å vite at det bare er noen dager, så er det over med hodepinen.

Skrevet

Jeg kuttet det helt ut i høst. Guri i malla så godt. Jeg var skikkelig avhengig og ble sint/rastløs/fortvilt om det begynte å bli lite eller tomt.

Jeg bare bestemte meg og siden har jeg ikke rørt det. Utrolig stolt av meg selv.

Håper du klarer det. Hodepinen forsvinner fort. Hold ut og stå på.

Anonymous poster hash: 137a8...d4e

Skrevet

Har kuttet ut i perioder og stort sett har hodepinen kommet på dag 2 eller 3 og vart opp til 4 dager.

Kuttet ut nå også, er på dag 4, hodepinen er ikke like intens nå som sist jeg sluttet så har et lite håp om at den ikke skal slå meg ut helt. Kuttet også ut godterier  samtidig denne gangen.... 

Anonymous poster hash: 97b7e...867

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...