Gå til innhold

Ka ete dåke?


Tina_

Anbefalte innlegg

Eg må begrense matinntaket sia eg e overvektig, og har ikkje spesielt lyst til å legge på meg meir enn nødvendig! Skal ikkje slanke meg nei, men endre litt på kostholder e vel lov og ikkje minst bra!! 😊

 

Vil gjerne ha tips til ka eg kan ha med meg som lunsj på jobb, anna enn brød, for d syns eg ikkje e så godt lenger 😛

 

Kanskje fleire her vil ha slike tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger denne. Jeg har ikke hatt matlyst de siste dagene. Spiste en halv skive til morgenen idag og ikke noe mer før en brødskive isted :-S . Har begynt å tenke så mye på sylteagurk, men har ikke hatt så lyst på det at jeg har kjøpt det. Men det dukker merkelig nok hele tiden opp i hodet mitt allikeve, kanskje starten på en dille?? Hehe 😂

Endret av BT85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker det så tror jeg ulike salater kan være veien å gå. Det kan mette bra og være friskt og ikke så tungt/kvalmende. Det er ganske greit å lage og du putter hva du vil oppi. Det trenger ikke være særlig salat-aktig en gang, akkurat nå bruker jeg mye linser. Det metter og har ganske mild smak (samme med bønner). Men usikker på hva jeg orker å ha til linsene, kanskje litt skinke og paprika?

I går ble det linser, couscous og pasta til lunsj. Verdens dårligste "salat" hehe men det funket bra, mett uten å bli kvalm.

Ellers spiser jeg brød/knekkebrød med avocado.

 

Hvis du liker varm lunsj kan middagsrester være noe?

Chili con carne synes jeg funker veldig bra. Og så elsker jeg suppe til lunsj :-)

 

Noen av damene på jobben min har salat-klubb. De bytter på å lage en stor salat som de så deler til lunsj hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, salat har eg faktisk handla inn i dag og kutta opp og lagt i bokser sånn at eg kan gå å ete når eg vil og ha med som lunsj, så skal eg ovnsteike kylling ikveld som eg skal strimle opp å ha i 😃 Men kan ikkje berre leve på salat heller, då blir en jo fort lei 😞 Samboeren min laga masse heimelaga kvitløksdressing eg kan ha på, for salat uten dressing syns eg ikkje e noke godt i d heile tatt! 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, salat har eg faktisk handla inn i dag og kutta opp og lagt i bokser sånn at eg kan gå å ete når eg vil og ha med som lunsj, så skal eg ovnsteike kylling ikveld som eg skal strimle opp å ha i Men kan ikkje berre leve på salat heller, då blir en jo fort lei Samboeren min laga masse heimelaga kvitløksdressing eg kan ha på, for salat uten dressing syns eg ikkje e noke godt i d heile tatt!

 

å så digg med hjemmelaga dressing!! 

 

Salat er heldigvis lett å variere da, denne her synes jeg virket kjempegod 

http://www.matpaabordet.no/2013/07/15/kylling-og-pastasalat-med-pesto-oliven-og-soltorkede-tomater/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den e himmelsk god den dressingen, så eg gleda meg til salattid 😎

Fekk deilige heimelaga kjøttboller til middag, så no e eg mett ei god stund!!😄

 

Salaten du linka til ser veldig god ut, men e mykje i den som eg ikkje lika 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker å ta en boks mager vaniljekesam, frukt feks eple, banan eller blåbær og kornblanding 😊 det er kanskje ikke nok mat for alle, men for meg funker det bra😊 ellers kan jeg ta en skål havregrøt med et eple og kanel 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...