Gå til innhold

Økonomisk rot - gi meg styrke noen :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har rotet meg så langt inn i økonomisk rot at jeg ikke aner hvordan jeg skal ordne opp. Jeg har ikke åpnet post på et halvt år og sitter nå med fire bæreposer med post foran meg. Jeg får ikke sove, jeg er sur og grinete på ungene....mannen vet ikke noe...og det går heller ikke an å si det. Jeg er kvalm om dagene og har bestemt meg for at jeg kan ikke leve som dette. Har endelig fått jobb men bare 60% men det betyr at jeg kan begynne å betale på ting. Men jeg skylder over 70.000 PG jeg tør ikke engang åpne brevene. Jeg skulle ønske jeg hadde noen som kunne hjelpe meg. Som kunne ringe og lage avtaler...jeg greier det ikke. Jeg skjelver bare jeg ser brevene og tør ikke ringe for å be om avtaler. Så baller det bare på seg. Hva gjør jeg...?

Anonymous poster hash: a75d4...b7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ber om hjelp! Har du ingen du kjenner som du kan åpne deg for? Hvis ikke, så bare gjør du det. Det gjør ingenting om du skjelver. Du dør ikke av det.

Anonymous poster hash: 7746d...4f6

Skrevet

Du må bare ta grep. Starte en plass. Etter første samtalen vil du føle deg bedre. Jeg tror det kan være lurt at du gjør dette selv, men for din egen del kunne det vært godt at du hadde noen sammen med deg som støtte.

Dette klarer du! Du har jobb og skal gjøre opp for deg. Det er veldig veldig bra! Jeg ønsker deg lykke til :)

En annen ting er at du bør informere mannen din. Især om dere er gift. Men uansett bør du gjøre det.

Anonymous poster hash: b5ce3...2b0

Skrevet

Det første du må gjøre er å åpne alle brevene! Få med deg en venninne eller noen hvis det føles helt uoverkommelig. Og så må du jo si det til mannen. Du kan ikke bruke store deler av din inntekt på gjeld i årevis uten at han merker noe.

Lag en liste over alt du skylder, så har du et utgangspunkt. Bruk gjerne Excel, selv om mange gruer seg for dette verktøyet. Det er økonomi det er tenkt til!

Hvis du står helt fast kan du kontakte Nav/kommunen og be om hjelp fra en økonomisk rådgiver. Du må bok bare manne deg opp og åpne posten, og sikkert kontakte kreditorene også. Men jeg tror mye kan gjøres på mail.

Lykke til! Det er bra du tar tak.

Anonymous poster hash: 11c9c...dbe

Skrevet

Ta kontakt med banken din! De har sett dette før, og kan hjelpe deg med å se hviklen Tiltak som må gjøres. De var til stor hjelp for oss, og vi hadde over 200' i kreditt og ubetalte regninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...