Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Hei! Har en gutt på 7,5år. Han har bestandig vært veldig rolig og forsiktig gutt. Selv om han også har hatt sin del av trass og slike ting. en ellers snill, aktiv og god gutt! Dette er en gutt som tenker mye. I det siste har han hatt mye vondt i magen, gjerne om kvelden når han ligger og tenker. Men også ellers i løpet av dagen ( vet han reagerer litt på melk, så noe kan jo selvfølgelig komme av dette også..) men tror mye av magevondten kommer fra tenker og følelser. Han tenker mye på når mamma og papp dør, han er redd for å miste oss, han begynner å gråte når han tenker på dette. Han tenker også på når hunden vår dør, og blir kjempe lei seg. Tenker på flykningene, og barn som ikke har det bra. Han tenker på mye slikt. Å vi har snakket mye om det. Og prøvd å dratt det over på noe positivt. Men nå vet jeg ikke lengre hva jeg skal gjøre for å få han på andre glade tanker. Noen med erfaring eller tanker rundt dette?? Han har time til legen i begynnelsen av februar, tenkte jeg skulle ta det opp da... Anonymous poster hash: 38c76...ad8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Har også en følsom gutt, men ikke fullt så trist. Han har veldig god effekt av fysisk aktivitet, ballspill er topp. Merker at humøret blir mye bedre når han er aktiv. Ellers ville jeg snakket med kontaktlærer. Kanskje PPT er en mulighet? Anonymous poster hash: 6f1be...d1c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Har også en følsom gutt, men ikke fullt så trist. Han har veldig god effekt av fysisk aktivitet, ballspill er topp. Merker at humøret blir mye bedre når han er aktiv. Ellers ville jeg snakket med kontaktlærer. Kanskje PPT er en mulighet? Anonymous poster hash: 6f1be...d1c Takk for svar!Han har ikke brukt å være så følsom.. Så er derfor jeg føler meg litt hjelpesløs.. Men har også merket at fysisk aktivitet hjelper godt på!👍🏻 Anonymous poster hash: 38c76...ad8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 Jeg ville ikke sykeliggjørt dette og gutten, det er vanlig at unger tenker på døden i den alderen, ofte når de skal legge aeg. Vær glad du har en gutt med empati! Jeg har snakket med mitt barn, spurt hva han tenker og hvorfor, forklart hvordan jeg tenker og hva jeg tenker om døden, hva jeg vet, hva jeg tror og hva jeg håper om døden. Har sagt at han kan tro på det han vil. Etterhvert som han er blitt eldre tenker han mindre på det. Anonymous poster hash: e75f6...5b5
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Jeg ville ikke sykeliggjørt dette og gutten, det er vanlig at unger tenker på døden i den alderen, ofte når de skal legge aeg. Vær glad du har en gutt med empati! Jeg har snakket med mitt barn, spurt hva han tenker og hvorfor, forklart hvordan jeg tenker og hva jeg tenker om døden, hva jeg vet, hva jeg tror og hva jeg håper om døden. Har sagt at han kan tro på det han vil. Etterhvert som han er blitt eldre tenker han mindre på det. Anonymous poster hash: e75f6...5b5 Takk! Nei, må vel kanskje ikke overtenke og overanalysere alt😬 Anonymous poster hash: 38c76...ad8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 Hei! Har en gutt på 7,5år. Han har bestandig vært veldig rolig og forsiktig gutt. Selv om han også har hatt sin del av trass og slike ting. en ellers snill, aktiv og god gutt! Dette er en gutt som tenker mye. I det siste har han hatt mye vondt i magen, gjerne om kvelden når han ligger og tenker. Men også ellers i løpet av dagen ( vet han reagerer litt på melk, så noe kan jo selvfølgelig komme av dette også..) men tror mye av magevondten kommer fra tenker og følelser. Han tenker mye på når mamma og papp dør, han er redd for å miste oss, han begynner å gråte når han tenker på dette. Han tenker også på når hunden vår dør, og blir kjempe lei seg. Tenker på flykningene, og barn som ikke har det bra. Han tenker på mye slikt. Å vi har snakket mye om det. Og prøvd å dratt det over på noe positivt. Men nå vet jeg ikke lengre hva jeg skal gjøre for å få han på andre glade tanker. Noen med erfaring eller tanker rundt dette?? Han har time til legen i begynnelsen av februar, tenkte jeg skulle ta det opp da... Anonymous poster hash: 38c76...ad8 Har du sjekket om han kanskje er høysensitiv. Barn som er det føler ofte mye mer intenst på sånne ting og har veldig med empati, stiller masse spørsmål og tenker mye. Anonymous poster hash: 0ec7f...65b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå