Gå til innhold

uke 12 og forstoppelse.. hva Kan jeg gjøre??? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 12 og er så kvalm så jeg spiser kun epler og pærer for jeg får ikke ned noe annet.

Jeg blør ut av rompa når jeg først får gått på do for å gjøre nr.2 men det går 4-5 dager mellom hver gang og noen ganger mer også..

Er det hemoroider innvendig som gjør at jeg blør? Blir redd hver gang jeg må på do..

Og hvordan kan jeg få gjort fra meg oftere :(

Anonymous poster hash: 77e03...c78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis mat som gjør avføringen bløt. drikk godt. Om du fortsatt sliter, finnes det forskjellige ting, som hjelper, på apoteket. Du behøver ikke å gå slik, gjør noe med det. Snakk med legen hvis ikke plagene gir seg. 

Anonymous poster hash: 863e6...2a6
Skrevet

Ta et par ss linfrø, blan i yoghurt og spis. Så drikker du masse vann, minst en halv liter.

Fortsett å drikke 1,5-2 liter vann hver dag, og start dagen med linfrø, yoghurt og vann.

Etter 2-3 dager bør du ha daglig, vanlig, myk avføring.

Blodet kan komme fra rifter eller hemorroider. Du bør sjekket det legen for sikkerhets skyld. Min erfaring er at blødningene gir seg når avføringen er myk og regelmessig.

Husk å drikke nok vann hver dag!!!!

Anonymous poster hash: 1e675...3e3

Skrevet

Drikk masse vann

Hold deg i bevegelse/mosjoner

Og aller viktigst; løp på apoteket og kjøp lactulose. Det kan du fint bruke når du er gravid, og det smører tarmen slik at det blir lettere å få det ut.

Anonymous poster hash: 3a9d6...d60

Skrevet

Forbyggende: svisker, kiwi, myyye vann. Men når det er helt stopp må du på apoteket og kjøpe noe lakserende. Spør på apoteket hva som er trygt når du er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...