Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Hadde time hos gyn på sykehus i desember, ble tatt ulike prøver inne fra livmoren, bla en pipelle (pipette!?) prøve. Ringte legekontoret i dag for å få svarene, har alltid fått de lest opp av helsefagarbeideren som tar telefonen på kontoret, men i dag sa hun at jeg måtte ringe legen i kontortiden, for hun visste ikke om hun kunne forklare meg det godt nok!? Vil det si at det er noe galt, eller er det bare langt referat eller noe som gjør at jeg må ringe legen? Legen min har bare tlf.tid i 40min, og det er mange som ringer, så håper jeg kommer gjennom etterpå :/ Anonymous poster hash: 3eaec...488
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Opplevd det selv. Var ingenting. Ny legesekretær som tok telefonen og hun var redd for å si noe galt. Anonymous poster hash: d8ed3...698
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Nei, det betyr ikke at det er noe galt. det betyr bare at halve arket står på gresk og hun har ikke (naturlig nok) forutsetninger for å kunne forklare deg det på norsk. Det kan være så enkelt som at du har hatt noen celleforandringer og da må du tilbake på kontroll senere. Det kan være vanskelig nok å lese seg frem til på svarene som kommer fra sykehuset. Anonymous poster hash: ab4d7...32c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 Tusen takk for beroligende svar Det er samme hyggelige damen jeg har snakket med de siste fire årene, men da tar jeg det hele med knusende ro frem til legen åpner for telefontid Anonymous poster hash: 3eaec...488
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 Egentlig har ikke legesekretærer lov til å gi ut prøvesvar per telefon i det hele tatt. På mitt kontor gir de ut de "vanlige" svarene som er helt normale, men hvis det er prøver de ikke vet hva er, eller hvis de er utenfor referanseområdet, må legen gi svaret. Svar på undersøkelser må som regel legen gi ut, fordi de skrives på doktorspråk og gjerne ikke er helt entydige (de må som regel tolkes opp mot problemstillingen, med mindre svaret er "alt er normalt". ) Anonymous poster hash: cf6d1...eb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå