Gå til innhold

Barn med feber,hvorfor blir hun så

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varm på magen å bena. Altså hun blir glovarm.. Er ikke like varm i panna

Kansje det er et veldig dumt spørsmål...:(

Anonymous poster hash: d90d4...2e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke, men ville i alle fall brukt et skikkelig termometer, og målt i baken, når jeg målte temperaturen, og ikke ikke slikt pannetermometer eller lignende. 

Anonymous poster hash: 3f69e...80a
Skrevet

På små barn skal man absolutt ikke måle rektalt, det er ikke lenger anbefalt metode da det er fare for rifter i endetarmen.  Den beste målingen gjør du med et digitalt termometer i munnen, hvor du måler ved arteria lingualis, tungearterien, på innsiden av bakerste jeksel nede under tungen. Da får du en nøyaktig og god måling. Vent 15 minutter etter inntak av drikke så ikke munnhulen er temperaturpåvirket, og mål med lukket munn. Dette har jeg akkurat lært på studiet mitt, bachelor i sykepleie, kilde bla. Kristoffersen, Nordtvedt og Skaug: Grunnleggende Sykepleie kapittel 12.

Anonymous poster hash: 15868...955
Skrevet

Ok :P lurte ikke på noe av det dere svarte på da :P lurte på hvorfor det koker på forsjellige kroppsdeler på barnet...

Anonymous poster hash: d90d4...2e9

Skrevet

På små barn skal man absolutt ikke måle rektalt, det er ikke lenger anbefalt metode da det er fare for rifter i endetarmen.  Den beste målingen gjør du med et digitalt termometer i munnen, hvor du måler ved arteria lingualis, tungearterien, på innsiden av bakerste jeksel nede under tungen. Da får du en nøyaktig og god måling. Vent 15 minutter etter inntak av drikke så ikke munnhulen er temperaturpåvirket, og mål med lukket munn. Dette har jeg akkurat lært på studiet mitt, bachelor i sykepleie, kilde bla. Kristoffersen, Nordtvedt og Skaug: Grunnleggende Sykepleie kapittel 12.

Anonymous poster hash: 15868...955

Gud bevare meg vel. Rifter i endetarmen ( er det pigger på måler eller staker du)

Anonymous poster hash: 08950...e3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...