Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Sønnen min har arvet masse klær, bla mange bomullsstrømpebukser. Men alle sier jo man bør ha ull innerst... Hvor viktig er det? Blir han kald med bomullsstrømpebukser under fleece og dress? Er ull viktigst i overgang når man lett blir våt? Anonymous poster hash: 9b653...2a8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Ull og bomull kan ikke sammenlignes. Ull for å holde varmen, bomull til pynt. Ull transporterer fukt, bomull samler på det. Anonymous poster hash: ea9d4...b57
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Det er nok mye annet enn kun ull innerst som avgjør om barnet blir kaldt. Mange lag, teknisk bra yttertøy, gode sko, votter og lue/hals. Vi bruker meget lite ull fordi barna klager på at det klør. De er aldri kalde. Anonymous poster hash: 68dea...274
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Så sant ungen ikke er allergisk ville jeg gått for ull når dere er ute og i bhg. Men mine unger er allergiske mot ull og bruker mye bomull(og bambus), de klarer seg fint allikevel. Anonymous poster hash: 852bc...2a8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 Vi bruker mye ull, men også mye bomull. Snuppa her er nesten 3, i mye bevegelse og i tillegg ganske varm av seg. Bruker ull de kaldeste dagene, men litt hipp som happ ellers. Kald bomull er kjipt å ha på, men har du godt yttertøy er jo ikke de noe problem. Jeg tenker det er viktigere med ull på hendene og hode, ikke nødvendigvis på det av kroppen som allikevel er pakket inn i en dress Anonymous poster hash: cf59e...ba2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #6 Skrevet 5. januar 2016 Når barnet begynner å bli aktiv er ull best. Ull var for varmt for mine frem til de begynte å krabbe. Anonymous poster hash: 16396...fd8
☆☆☆ Skrevet 5. januar 2016 #7 Skrevet 5. januar 2016 Bomull er heilt topp så lenge ein ikkje blir svett eller våt på anna måte. Problemet er at barn ofte blir litt svette og våte når dei leikar ute. Eg er glad i ull. Skulle eg droppa ulla i kulde hadde teknisk tøy vore einaste alternativ. Våt bomull har ein tendens til å drepe gleda over å vere ute. Men vår, sommar og haust brukar vi mykje bomull også.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #8 Skrevet 5. januar 2016 Ikke hi her, men hva gjør man da med en unge som nekter å ha på ull? Som sier det klør, uansett hvilken produsent man har handlet hos? Hun er fem år, og får ingen synlige tegn på huden etter ull-bruk mtp utslett o.l. Anonymous poster hash: 19d2b...b9c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #9 Skrevet 5. januar 2016 Det går helt fint med superundertøy eller silke i stedet, Anonymous poster hash: 666fc...8d4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #10 Skrevet 5. januar 2016 Ikke hi her, men hva gjør man da med en unge som nekter å ha på ull? Som sier det klør, uansett hvilken produsent man har handlet hos? Hun er fem år, og får ingen synlige tegn på huden etter ull-bruk mtp utslett o.l. Anonymous poster hash: 19d2b...b9c Superundertøy. Får mye fint teknisk tøy. Bomull blir bare veldig vått. Anonymous poster hash: 16396...fd8
☆☆☆ Skrevet 5. januar 2016 #11 Skrevet 5. januar 2016 Ikke hi her, men hva gjør man da med en unge som nekter å ha på ull? Som sier det klør, uansett hvilken produsent man har handlet hos? Hun er fem år, og får ingen synlige tegn på huden etter ull-bruk mtp utslett o.l. Anonymous poster hash: 19d2b...b9c Teknisk tøy? Minste vår fekk utslett av ull då ho var mindre, ho brukte superundertøy i staden. Gjekk fint, men måtte ha litt meir klede utanpå då det isolerar mindre.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #12 Skrevet 5. januar 2016 Ikke hi her, men hva gjør man da med en unge som nekter å ha på ull? Som sier det klør, uansett hvilken produsent man har handlet hos? Hun er fem år, og får ingen synlige tegn på huden etter ull-bruk mtp utslett o.l.Anonymous poster hash: 19d2b...b9c Teknisk tøy? Minste vår fekk utslett av ull då ho var mindre, ho brukte superundertøy i staden. Gjekk fint, men måtte ha litt meir klede utanpå då det isolerar mindre. Ok, takk for svar! Har ikke tenkt på superundertøy engang. *Klaske panne.* Får finne en bra nettbutikk da. Anonymous poster hash: 19d2b...b9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå