Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Vi vurderer å gi iPader til femåringen og sjuåringen i bursdagsgave. Fra før har familien en iPad på deling. Vi har selvsagt restriksjoner, med Max en halvtime på ukedager og litt mer i helgene. Er det tullete med egen iPad til så små unger?? Anonymous poster hash: 77863...68b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Våre fikk til jul i fjor, da var de 6 og 7 år gamle. Supert at de har hver sin i f.eks bilen. De sitter gjerne med hver sin og gjør oppgaver, ser på nrk-super o.l. Anonymous poster hash: 6b4d8...8ef
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Vi har kun 1. 3 barn. Unger har ikke vondt av å dele eller vente på tur.. Anonymous poster hash: 000ad...ce0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Mine fikk hver sin før sommeren for halvannet år siden, da var de vel 5 og 7. Aldri i livet om jeg hadde orket å megle om enda en ting her i hus. De kan bruke dem uten begrensning, så lenge lekser er gjort, og de må skru av når vi spiser. Anonymous poster hash: d924d...24b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Fikk nå til jul, 5 og 8 år. Ikke aktuelt å ha en på deling, hadde sikkert rivd den I to tilslutt da;) Har ikke noe annet som mobil, ds ol. Anonymous poster hash: 19416...53b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 Her har alle tre barna hatt sine egne iPader fra de var ca 18 mnd. Call me crazy! Anonymous poster hash: 030bc...35f
Lappeteppemamma Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 Min 6åring fikk iPad til jul/bursdagsgave. Men vi har innført skjermtid, bruker de opp den er spilling og TV slutt for dagen. Grunnen var egentlig litt og at jeg var lei av at han alltid stakk av meg iPaden min for å spille minecraft med storebror som har iPhone.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #8 Skrevet 5. januar 2016 Takk for svar. Tror vi kjøper... Anonymous poster hash: 77863...68b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #9 Skrevet 5. januar 2016 Her får barna hver sin iPad fra skolen når de begynner i 1. klasse. 4-åringen fikk iPad mini nå til jul. Anonymous poster hash: abfb3...150
TPK Skrevet 5. januar 2016 #10 Skrevet 5. januar 2016 Min på snart 6 har ikke egen. Han og broren bruker vår felles til å se barne-tv om morgenen i helgene. Har ingen planer om å kjøpe egen til de, de får dele på den vi har. Det blir mer enn nok tid foran skjermene uansett.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #11 Skrevet 5. januar 2016 Mine fikk hver sin før sommeren for halvannet år siden, da var de vel 5 og 7. Aldri i livet om jeg hadde orket å megle om enda en ting her i hus. De kan bruke dem uten begrensning, så lenge lekser er gjort, og de må skru av når vi spiser.Anonymous poster hash: d924d...24b I teorien kan barna dine sitte flere timer hver ettermiddag eller mange timer hver dag foran en skjerm?? Glad jeg har barn som lærer viktigheten av å leke med leker, være ute å sykle, ake, spille fotball......glad vi har hatt klare grenser på passivt sitte med skjerm i oppveksten. Trist med barn som sitter ubegrenset foran en skjerm i timesvis. Anonymous poster hash: 000ad...ce0
amandine Skrevet 5. januar 2016 #12 Skrevet 5. januar 2016 Mine fikk hver sin før sommeren for halvannet år siden, da var de vel 5 og 7. Aldri i livet om jeg hadde orket å megle om enda en ting her i hus. De kan bruke dem uten begrensning, så lenge lekser er gjort, og de må skru av når vi spiser. Anonymous poster hash: d924d...24b Megle hadde jeg ikke giddet, nei. Da hadde jeg tatt den fra dem, enkelt og greit. Og helt uten begrensning er ok her hos oss. Dvs hadde det vært behov hadde det blitt begrenset, men det er aldri mer enn maks en halv/en time for dagen med total skjermtid her. Utenom lekser, da. Ungene er heldigvis alt for aktive!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #13 Skrevet 5. januar 2016 Min på fem har ikke egen... Hun låner min. Anonymous poster hash: 177c6...5df
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #14 Skrevet 5. januar 2016 Mine måtte spare å kjøpe selv, de kjøpte da de var 5 og 6 år gamle. Vi har selvsagt restriksjoner, ikke noe fast tid, ser an litt men de vet at Ipaden forsvinner i flere uker dersom de ikke legger de vekk når vi gir beskjed. Anonymous poster hash: 538dd...69b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #15 Skrevet 5. januar 2016 Mine fikk hver sin før sommeren for halvannet år siden, da var de vel 5 og 7. Aldri i livet om jeg hadde orket å megle om enda en ting her i hus. De kan bruke dem uten begrensning, så lenge lekser er gjort, og de må skru av når vi spiser.Anonymous poster hash: d924d...24b I teorien kan barna dine sitte flere timer hver ettermiddag eller mange timer hver dag foran en skjerm?? Glad jeg har barn som lærer viktigheten av å leke med leker, være ute å sykle, ake, spille fotball......glad vi har hatt klare grenser på passivt sitte med skjerm i oppveksten. Trist med barn som sitter ubegrenset foran en skjerm i timesvis. Anonymous poster hash: 000ad...ce0 De er i full aktivitet mellom skoletid og frem til vi henter dem mellom 16-17, der aker de, går på skøyter, svømmer, spiller fotball og leker, så går vi hjem. Ene trener fotball 2 dager i uken, med kamper og cuper nå og da, andre går på speideren, og er på turer flere ganger i året. Både jeg og faren tar dem med på skøyter, og hele sommerhalvåret sykler de på hver sin sykkel, mens jeg løper ved siden av, slik at jeg får trent de ukene jeg har dem. Skjønner godt at du synes dette er trist, har litt dårlig samvittighet for at det fort blir 2 timer skjerm på dem hver dag, kanskje mer i helgene, men så leser jeg hva jeg har skrevet, også tenker jeg at det går sikkert bra. Men takk for omsorgen. Anonymous poster hash: d924d...24b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #16 Skrevet 5. januar 2016 barnet fikk i presang av besteforeldre da hun var 5. Vi ønsket henne det. Anonymous poster hash: 223e2...c35
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #17 Skrevet 5. januar 2016 min 3åring har det Anonymous poster hash: a92aa...c12
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #18 Skrevet 5. januar 2016 Min 5 åring fikk det i bursdagsgave, vel å merke en Kurio 7S. Mange morsomme og lærerike spill:-) Anonymous poster hash: 1084f...f4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå