Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Uff:-( vet ikke om det er hormoner eller om det er vanlig å tenke slik? Saken er at jeg fann ut i dag at jeg er gravid. Har barn fra før og har verdens beste kjæreste. Vi har vært delvis samboere til nå og skal flytte helt inn nå i februar. Jeg er godt voksen, 37 år, så jeg ser jo på dette som min "siste sjangse" for å få flere barn, noe som jeg alltid har ønsket meg. Men jeg har panikk! Livredd for alt:-( hva med barnet jeg har fra før? Kommer h*n til å føle seg tilsidesatt? Det er spesielt det jeg tenker på og jeg vet rett og slett ikke om jeg ønsker å beholde?? Er dette mannen jeg vil ha? Vi har det fantasik sammen, veldig god økonomi og alt annet på stell.. Men likevel sitter jeg her og gråter i panikk, 37 år gammel:-( rotete formulert og sikkert noen som mener jeg er helt på trynet, men jeg trenger virkelig gode ord. Anonymous poster hash: 89712...5a7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Kjære deg <3 Det er nok mest hormonene som gjør at du har sånne følelser. Det er naturlig å føle mye rart. Det går nok kjempebra <3 Anonymous poster hash: 4c885...d68
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Er dette noe dere har snakket om? Er det planlagt? Som du selv sier, dette kan være din siste sjanse. Jeg har aldri hørt om noen som angrer på et barn de har fått, så det kommer til å gå fint, dere har alle forutsetninger for å lykkes Barnet ditt vil få et søsken, og hvordan det vil reagere er ikke godt å si. Det kommer nok litt an på alder og personlighet. mange barn sliter med sjalusi når de får søsken, og om du nylig har brutt med far kan det bli vanskeligere. For de fleste så vil det være både sorger og gleder ved å få søsken, men somregel er gledene så velig mye større :)Men alt i alt vil jeg si oddsen er på deres side Gratulerer
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Er dette noe dere har snakket om? Er det planlagt? Som du selv sier, dette kan være din siste sjanse. Jeg har aldri hørt om noen som angrer på et barn de har fått, så det kommer til å gå fint, dere har alle forutsetninger for å lykkes Barnet ditt vil få et søsken, og hvordan det vil reagere er ikke godt å si. Det kommer nok litt an på alder og personlighet. mange barn sliter med sjalusi når de får søsken, og om du nylig har brutt med far kan det bli vanskeligere. For de fleste så vil det være både sorger og gleder ved å få søsken, men somregel er gledene så velig mye større :)Men alt i alt vil jeg si oddsen er på deres side Gratulerer Er vel ikke helt planlagt, men vi kuttet ut prevensjon og satset på sikre perioder siden vi ville begynne å prøve til høsten. Så han er jo glad:-) men det har nok ikke gått helt opp for han enda. Gruer meg fryktelig til å fortelle barnet mitt det, siden vi er så sterkt knyttet (faren døde da h*n var nyfødt), og vi har alltid hatt hverandre. Anonymous poster hash: 89712...5a7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Kjente litt på det samme selv, panikk ved positiv test, uplanlagt gravid med ny mann, og kommer noen ganger bølger med "herregud, dette orker jeg ikke, dette kan aldri gå bra", men jeg begynte ganske fort å glede meg også. Fordelen her er at jeg tror barna kommer til å bli ekstatiske med tanken på ny baby, så slipper den bekymringen. Det kommer til å gå så bra, hurra for baby! Gratulerer!! Anonymous poster hash: e187b...d8d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 Takk for svar:) det er tidlig enda, så mye kan skje. Men jeg er helt fjern og tenker ikke på annet. Tenker til og med at det er "flaut" å bli gravid som 37 åring?? Hjerna mi har kortsluttet og jeg føler at jeg er i ett vakuum:-/ Anonymous poster hash: 89712...5a7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 Kjente litt på det samme selv, panikk ved positiv test, uplanlagt gravid med ny mann, og kommer noen ganger bølger med "herregud, dette orker jeg ikke, dette kan aldri gå bra", men jeg begynte ganske fort å glede meg også. Fordelen her er at jeg tror barna kommer til å bli ekstatiske med tanken på ny baby, så slipper den bekymringen. Det kommer til å gå så bra, hurra for baby! Gratulerer!! Anonymous poster hash: e187b...d8d Hvor lenge har dere bodd sammen og hvor gamle er barna? gratulerer forresten:) Anonymous poster hash: 89712...5a7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 Tror det er vanlig for mange å få litt panikk og sjokk ved graviditet. Både planlagt og uplanlagt. Det er jo en stor livsendring, og det er klart at det kan virke skremmende. Det er helt ok og ha slike tanker og følelser. Kjenn litt på de, og ikke vær redd for å føle som du gjør. Det kan komme og gå litt gjennom svangerskapet også. Er ihvertfall min erfaring Men tenker gleden vil vokse i takt med magen, og overskygge alle negative tanker. Hva angår barnet ditt, så vil jeg tro at å få en til i livet sitt å være glad i er noe av det beste du kan gi det Anonymous poster hash: 2a86d...1d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå