Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Vurderer abort og lurer på om Noen som har tatt abort kan fortelle litt om deres opplevelser ? Anonymous poster hash: 1aa86...4e8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Tok kirurgisk abort da jeg var 18 år. Aldri angret. Møtte opp på klinikken, fikk modningspiller (noe som var grusomt vondt, så jeg måtte få morfin), inngrep i narkose og hjem etter noen timer. Hadde ingen smerter eller ubehag etterpå, kun en del blødninger. Anonymous poster hash: 6efe2...ff8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Tok medisinsk abort da jeg var 20. Dro inn en tirsdag, fikk en pille og dro hjem. Kon tilbake to dager senere og fikk 4(eller var det 6) tabletter jeg måtte sette inn i skjeden selv (så laaaangt inn jeg klarte). Fikk sterke smertestillende og la meg for å sove noen timer. Begynte å få skrekkelig vondt i magen, kjente jeg måtte på do, gikk på do og trykket, kom en del blod og gørr og diverse. Gikk litt frem og tilbake på do flere ganger med samme opplegg. Etter 6 timer dro jeg hjem. Blødde som vanlig i ettertid, eller.. Litt sterkere enn mens og med litt klumper, men ikke noe farlig. Så var det over. Anonymous poster hash: b38aa...9a0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Tok medisinsk abort da jeg var 20. Dro inn en tirsdag, fikk en pille og dro hjem. Kon tilbake to dager senere og fikk 4(eller var det 6) tabletter jeg måtte sette inn i skjeden selv (så laaaangt inn jeg klarte). Fikk sterke smertestillende og la meg for å sove noen timer. Begynte å få skrekkelig vondt i magen, kjente jeg måtte på do, gikk på do og trykket, kom en del blod og gørr og diverse. Gikk litt frem og tilbake på do flere ganger med samme opplegg. Etter 6 timer dro jeg hjem. Blødde som vanlig i ettertid, eller.. Litt sterkere enn mens og med litt klumper, men ikke noe farlig. Så var det over. Anonymous poster hash: b38aa...9a0 Aldri angret på valget jeg tok den gang da. Anonymous poster hash: b38aa...9a0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Veldig glad jeg tok abort, gravid med en jeg aldri kunne vært sammen med i voksen alder, og man blir aldri kvitt barnefaren. Det er ett menneske man må forholde seg til, deres krav, nykker og ekstremt irriterende personlighet, som man ikke har noe makt over, og som skal bestemme opptil halvparten av hva som skal skje i ditt barns liv. Samtidig er det jævlig dårlig gjort å få barn som man vet skal leve nomadisk, med å reise mellom to hjem. Selve aborten var under narkose, lite trivelig å bli røsket ut av søvn og "kastet på gaten", men ellers ukomplisert. Sykt vondt i ca 5 dager, men gikk greit så lenge jeg tok Ibux. Har aldri angret, ta heller abort enn å få et barn i en vanskelig og ugunstig situasjon! Alle barn fortjener å bli født inn i ett kjærlig, likeverdig og stabilt forhold. Anonymous poster hash: 4bdb8...474
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 Takk for svar! Her er det nr.2 og med samme far, men han føler seg for gammel til å bli far igjen (41 år) Anonymous poster hash: 1aa86...4e8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 Har du bare et barn? Hm..jeg hadde angret tror jeg men folk er forskjellige. 41 er forresten ingen alder. Anonymous poster hash: 179c1...8dd
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 Oi... Den er verre. Da hadde jeg hatt problemer! Anonymous poster hash: 4bdb8...474
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #9 Skrevet 4. januar 2016 Takk for svar! Her er det nr.2 og med samme far, men han føler seg for gammel til å bli far igjen (41 år) Anonymous poster hash: 1aa86...4e8 Ja, den var verre.. En jeg kjenner ble far igjen da han var litt over 50, eldste var over 30 da (litt flere barn enn det) . Han er en aktiv pappa med hjerte for sine barn :-) Hvor gammel er nr 1? Anonymous poster hash: b38aa...9a0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #10 Skrevet 4. januar 2016 Takk for svar! Her er det nr.2 og med samme far, men han føler seg for gammel til å bli far igjen (41 år) Anonymous poster hash: 1aa86...4e8 Ja, den var verre.. En jeg kjenner ble far igjen da han var litt over 50, eldste var over 30 da (litt flere barn enn det) . Han er en aktiv pappa med hjerte for sine barn :-) Hvor gammel er nr 1? Anonymous poster hash: b38aa...9a0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #11 Skrevet 5. januar 2016 Takk for svar! Her er det nr.2 og med samme far, men han føler seg for gammel til å bli far igjen (41 år) Anonymous poster hash: 1aa86...4e8 Ja, den var verre.. En jeg kjenner ble far igjen da han var litt over 50, eldste var over 30 da (litt flere barn enn det) . Han er en aktiv pappa med hjerte for sine barn :-) Hvor gammel er nr 1? Anonymous poster hash: b38aa...9a0 Har et barn på 2, 5 år Anonymous poster hash: 1aa86...4e8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #12 Skrevet 5. januar 2016 Ser at han ikke ønsker, men vil du ha barn da? Jeg tror forskjellen på tiden etter abort har mye å gjøre med hva kvinnen ønsker og ikke ønsker. Tar du abort uten å egentlig ville, kan du slite med det lenge. De som er 100% sikre på avgjørelsen takler det også på en annen måte. Anonymous poster hash: b4662...bfe
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #13 Skrevet 5. januar 2016 Jeg er 33, tok kirurgisk for snart to år siden. Angret som en hund kjempe lenge og sleit med valge både han og jeg etter det var gjort og ting sank litt inn. Er heldigvis gravid igjen nå og føder om 3 uker. 41 er da ingen alder nå, om det er det eneste argumentet dere har så burde dere sette dere ned og snakke ut, veie for og imot. For det å sitte å angre er forferdelig. Anonymous poster hash: 0600d...970
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #14 Skrevet 5. januar 2016 41 år er ingen alder, har evnt mange gode år foran seg som pappa :-) Tror du bør snakke litt med han om evnt hvor viktig det er for deg, og at det er mange som får barn i den alderen. Ikke unormalt i det hele tatt. Ønsker du abort da? Du høres ikke helt sikker ut, og da er jeg redd for at du kommer til å angre :/ Anonymous poster hash: c989f...898
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #15 Skrevet 5. januar 2016 41 år er ingen alder, har evnt mange gode år foran seg som pappa :-) Tror du bør snakke litt med han om evnt hvor viktig det er for deg, og at det er mange som får barn i den alderen. Ikke unormalt i det hele tatt. Ønsker du abort da? Du høres ikke helt sikker ut, og da er jeg redd for at du kommer til å angre :/ Anonymous poster hash: c989f...898 Nei, jeg er ikke sikker og vil gjerne at barnet vi har skal få søsken. Anonymous poster hash: 1aa86...4e8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #16 Skrevet 5. januar 2016 Det er svar nok. Ta en prat med mannen din. Håper han forstår og at du slipper å måtte velge. Jeg kan si med en gang at jeg hadde valgt barnet. Ikke fordi jeg ikke elsker mannen min, men jeg hadde aldri klart å ta abort hvis jeg egentlig ville ha det barnet. Anonymous poster hash: b4662...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå