Gå til innhold

Bruker deres skolebarn longs/strømpebukse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv bruker ikke min 8-åring longs. Han er veldig aktiv i friminuttene og er svært varm av seg. De har jo friminutt bare 15 minutter om gangen, så er ikke lange tiden ute. Legger fram gode joggebukser (ofte ull) til han som han bruker på skolen. Så har han jo ytterbukse over der igjen. Samt lue, buff, hansker og varm jakke/parkas.

Nå er det rundt 8-10 minus grader ute.

Men ullundertøy/longs/strømpebukse? Selv sier han at han ikke trenger det, men han har en pappa som mener han SKAL ha longs.

Hva gjør dere? :)

Anonymous poster hash: 186cd...02d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niks, nå bruker de utebukse rett utenpå buksa, og da trenger de ikke enda mer under der igjen. Ingen kalde gutter her. :-)

Skrevet

9-åringen må ha på ullstillongs. Men de bruker ikke utebukse på skolen da (utenom når det er snø). -8 grader her i dag.

Anonymous poster hash: 72226...3c3
Skrevet

Jepp, stillongs under olabuksa. Men ingen utebukse, det har hun visst blitt "for stor" til...

Anonymous poster hash: 76712...040

Skrevet

Stillongs under olabuksen, han bruker vinterdress når været er som nå. Blir mye aking så da er det lettest og noe han selv ønsker.

Anonymous poster hash: 6186b...141

Skrevet

Bruker ikke olabukse når det er minusgrader, men ullstillongs innerst, og så joggebukse hvis det ikke er veldig kaldt, fleece og dress hvis det er kaldere. Samme med eldste.

Anonymous poster hash: 7de56...d3b

Skrevet

Ja. Han går til og fra skolen og da er det grisekaldt. Uansett har vel alle elever storefri midt på dagen.

Ja han har boblebukse på skolen. De Aker i friminuttene.

Skrevet

Ja, både hun i sjette, han i fjerde og førsteklassingen bruker longs under jeans og utebukse. De går til og fra bussen, kommer på skolen 1 t før første time og må vente nesten en time på bussen etter at skolen er ferdig. De har også tjukk genser/fleece på de kaldeste dagene som de kan ta av i timen.

Anonymous poster hash: 67def...2ad

Skrevet

Her har de kun longs eller strømpebukse når de skal på tur, og det er sjeldent etter første klasse her.

10 og 12 åringen har dress hengende på skolen, selv om eldste bruker mest buksa som går hjemmende ifra i. De leker mye ut, og vil ha mest mulig av friminuttene så da vil de ha dress.

De hadde rent vekk om de skulle hatt mer på seg og hvetfall inne. Og da er jeg temmelig sikker på at de ikke hadde tatt på seg dress når de skulle ut.

Anonymous poster hash: 3f0fa...331

Skrevet

Begge bruker ullstillongs.

Anonymous poster hash: 2626f...976

Skrevet

Vanskelig å få på 9-åringen boblebuksa. Vet det blir en kamp i morgen tidlig. Men nå er det nesten 10 kuldegrader, så jeg kommer til å insistere. Men vet jo at den buksa neppe blir brukt i friminuttene så da må det ihvertfall være stillongs under buksa.

Anonymous poster hash: 7ce31...834

Skrevet

Ullundertøy på alle 5,fra 4 til 15 år. Aldri vært noe tema at det ikke skal brukes.

Anonymous poster hash: 9e2bd...6cd

Skrevet

Ja, tredjeklassingen bruker både ullstllongs og utebukse. Går til og fra skolen, leker lenge ute i storefri og på SFO. De aker og leker mye ute i snøen, så det hadde blitt kaldt hvis ikke.

Anonymous poster hash: 3fc27...bc0

Skrevet

Nei 8 åringen her nekter 😜. Nekter å bruke ull undertøy eller andre longser.

Fatter ikke at han ikke fryser i hel men..

Anonymous poster hash: 15851...d6e

Skrevet

Min nesten 10-åring bruker stilongs, det samme gjør a mor😂Jeg hadde nektet å gå ut uten, og datteren må selvsagt bruke det når det er -8 ute.

Anonymous poster hash: 2fffb...1e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...