Gå til innhold

Barn i småskole alder med -lettere psykisk utviklingshemmning

Anbefalte innlegg

Skrevet

får de hjelp på skolen??

Anonymous poster hash: 04640...b10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, etter tre års intens kamp har barnet nå et godt opplegg rundt seg.

Anonymous poster hash: 84962...389

Skrevet

Helt utrolig!!

Men godt at det har ordnet seg!

Anonymous poster hash: 04640...b10

Skrevet

Kan bare prate for en gutt i klassen til datteren min. Han fikk mye hjelp, og tilrettelegging. Så var og skolen helt fantastisk med å integrere han med de andre barna. Så han lekte mye med de andre, og hadde med venner hjem fra skolen. Han var en av barna, på like linje med alle de andre. Og barna så ikke på han som annerledes.

Mens i klassen til sønnen min, på en annen skole. Så blir den gutten bare holdt utenfor, han er aldri i noen timer. Blir noen ganger holdt utenfor turer og andre aktiviteter og. Det sosiale er han helt utenfor. Synes det er grusomt å se på. Jeg har så vidt tatt det opp med læreren.

Og synes det er fælt at det skal være så enorme forskjeller, fra hvilken skole barnet går på.

Anonymous poster hash: 3e745...de2
Skrevet

De skal jo ha det. IOP skal utarbeides i alle fag der PPT har anbefalt. Faren er jo at med lettere grad så er man så lik de andre elevene i klassen, spesielt i småskolealder. Men likevel har man et helt annet behov med tanke på fremtiden. En utfordring er at etter opplæringsloven skal de ha det tilnærmet likt resten av klassen. Og læreplanverket er ikke spesielt godt tilpasset elever med utviklingshemming. PPT og lærers kompetanse på området har utrolig mye å si for opplæringstilbudet eleven får. Det som kanskje er viktigst er at man i alle fag tenker på elevens behov i et livsløpsperspektiv.

Anonymous poster hash: 721d5...3b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...