Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Hvordan var det? Fødsel nr 2 er rett rundt hjørnet og nr 1 ble gjort uten smertelindrende, men om jeg slipper mye unødvendig smerte vurderer jeg epidural, for nr 1 var fæl. Er det slik dere ikke kjenner noen ting? Hva skjer når de kobler den av når en presser ( gjør de det?) Var det verd det? Jordmødrene her er veldige på å fremsnakke naturlig fødsel, så vanskelig å diskutere epidural med jm. Anonymous poster hash: abd70...5d1
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Når du skal begynne å presse så ble epidural skrudd ned så hadde smerter fra helvete uansett. Men når jeg bare hadde rier å ikke skulle presse så var epidural helt fantastisk. Anonymous poster hash: 7b507...9a8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Det var absolutt verdt det foresten! Anonymous poster hash: 7b507...9a8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Fra helvete til himmel på 1 minutt! Var ugreit å sitte stille for å få den, men det er en bagatell. Var vondt å drive ut for det (sykt vondt), men å slippe riene i forkant var helt nydelig! Anonymous poster hash: 39a60...afe
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Jeg ble anbefalt epidural under første fødsel grunnet sterke smerter og lite effektive rier. Tok i mot og hadde det helt herlig helt til jeg skulle presse. Jeg kjente ikke i det hele tatt hva som skjedde der nede og måtte guides av jordmor. Etter en time med pressing måtte babyen taes med tang. Ikke en kjekk opplevelse, men gikk bra med babyen heldigvis. Ved andre gangs fødsel hadde jeg kontroll på riene og kjente selv når jeg skulle presse. Babyen ble født en time etter at vi kom til sykehuset. En fantastisk fødsel! Så jeg anbefaler ikke epidural. Mest sannsynlig vil du ikke trenge det. Anonymous poster hash: 5cf87...44b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 Takk for svar Å presse er noe jeg tenker litt på, for etter å ha hatt fæle rier uten smertestillende i evigheter var det nesten en lettelse å kunne presse. Dette blir vel omvendt, å gå fra epidural uten smerte til å presse ut ungen og ha rier når de skrur den av? Anonymous poster hash: abd70...5d1
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 Min epidural funket ikke 100%, men så godt som. Jeg kjente det bittelitt i ene hofta når riene kom. Jeg fikk beholde epiduralen gjennom utpressinga også, så å føde var for meg som en helt vanlig treningsøkt😏 Når det er sagt, så syns jeg at jeg fortjente en drømmefødsel. Å gå gravid er det jævligste jeg har gjort i mitt liv..! Anonymous poster hash: e86e8...a9b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 Jeg kjente ikke ingenting, men lite nok til at jeg klarte å sove. Fikk noen timer søvn før jeg plutselig våknet av smerter fra helvete. Vet enda ikke om det var fordi den sluttet å fungere av en eller annen grunn eller om det er sånn at den ikke virker på pressriene(?). Da de kom og sjekket da jeg skrek ut var det i alle fall klart for å presse. Hadde visst pressrier uten at jeg kjente noe behov for å presse. Men babyen kom ut på tre press likevel. Anonymous poster hash: f94ea...02b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #9 Skrevet 4. januar 2016 Kjente ikke noe til at de satte epiduralen da de satte den, men himmelsk etterpå. Født to med epidural og en uten. (Han uten fødte jeg helt uten og han var enorm. Gikk da jevnlig ut og tok varme dusj på ryggen. Det var himmelsk deilig. ) Lykke til Anonymous poster hash: ceeda...dd0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #10 Skrevet 4. januar 2016 Jeg ba vel om epidural ganske tidlig da jeg hadde rier lenge. Det var litt vondt å sette, men gikk helt greit. Absolutt verdt det. Veldig godt å kunne slappe av litt. Var vondt og litt vanskelig å presse og de måtte bruke sugekopp fordi pulsen på babyen sank, men som sagt var det veldig verdt det. Kjente nesten ikke riene. Anonymous poster hash: 7506e...cc5
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #11 Skrevet 4. januar 2016 Hos meg skrudde de ikke av epiduralen når jeg skulle presse. Hadde akkurat fått en bolusdose, og kjente ingenting av kroning eller revning. Presset babyen ut på 15 min. Anonymous poster hash: 04cfb...b42
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2016 #12 Skrevet 5. januar 2016 Epidural er genialt!! Hadde så vondt at jeg ville dø da riene kom,men etter jeg fikk epidural fikk jeg sove,spise og slappe heeelt av hekt til pressriene. Anonymous poster hash: f71cb...37d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå