Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Saken er at vi bor langt fra andre barn, så barna kan ikke gå ut og leke i gata, som så mange andre gjør. Vi må avtale og kjøre de bort på besøk, og det virker som om det ofte ikke passer for andre foreldre (en slags mentalitet om at det er mer slitsomt når et barn blir kjørt dit, enn om han ringer på). Jeg tror klassekameratene treffes en del mer der de bor i byggefelt, og jeg lurer litt på om guttene våre går glipp av en vesentlig del av barndommen ved å ikke ha denne muligheten? Anonymous poster hash: 17f0f...3c6
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Jeg syns også det er lettere når de kommer og ringer på selv. Da kan vi si nei om det ikke passer eller la de bli så lenge det passer og så sende de hjem. Vi avtaler når det passer for oss og vi har lyst. De vil nok miste en del nå mens de er små, men om noen år kan de kanskje sykle på besøk selv? Anonymous poster hash: 0669b...881
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Vi har det akkurat likt! Nå begynner det å løsne litt for tredjeklassingen da han har startet å sykle litt rundt på egenhånd, og det vil bli enda bedre når det blir lysere ute. For førsteklassingen er det litt kjipere, og vi må hele tiden spør foreldre om å få besøk. Vår erfaring er at det er få som inviterer til seg/tar initiativ, da de har flust av lekekamerater rundt dørene. Vi spør og av og til om våre kan komme på besøk til andre, men da helst til dem som har invitert sine barn til oss. Mange syns det er frekt å invitere sine barn på besøk til andre, men for vår del hadde alternativet at de nesten aldri hadde fått besøke andre hjem. Heldigvis bor vi ikke så veldig langt unna andre, og han kan sykle bort på ti minutter. Er i en situasjon der vi ikke kan flytte, ei heller hadde jeg fått mannen min med på å bo i byggefelt. Men jeg har dvelt mye med dette, og savner mange barn i husene rundt. Men jobber med å innfinne meg i situasjonen. For eldste er det også fritidsaktiviteter tre dager i uken, så det er helst i helgene han har tid til å være med venner. Da kan han gjerne sykle ut på formiddagen og komme hjem på ettermiddagen. Det syns jeg er veldig bra, så håper det blir slik framover. Fordelen med at mange kommer på besøk, ar at du blir godt kjent med både barna og foreldre da de fleste blir stående en stund i prate når de leverer/henter:-) Anonymous poster hash: 085ad...91f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Hva med å ringe og spørre om andre barn kan komme til dere å leke? Anonymous poster hash: f66fd...a22
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Hva med å ringe og spørre om andre barn kan komme til dere å leke? Anonymous poster hash: f66fd...a22 Det synes jeg er en god ide også! Inviter til dere selv først, så pleier det komme en invitasjon i retur Anonymous poster hash: d43c5...95b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå