Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Fy flate fatter ikke hvordan dette skulle være mulig i Norge. Gråter for jenta. Anonymous poster hash: 2b11b...f73
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Tror ikke du vet hvor vanlig dette er. Hilsen sykepleier. Anonymous poster hash: 4ca0e...6f6
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Så vidt jeg forsto ut fra en artikkel led jenta av spisevegring og moren hadde forsøkt å hjelpe henne i lang tid. De hadde flyttet fra sitt hjemsted for å forsøke å få en ny start, og bort fra skolerelaterte problemer "Hun forteller at moren igjen og igjen har forsøkt å hjelpe dattera med problemer som hadde sitt utspring på en skole hvor hun tidligere gikk, men flyttet fra." uttalte en bekjent av familien En helt forferdelig sak. Anonymous poster hash: e52a6...860
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Anoreksi? Det dør fler av anoreksi enn av brystkreft. Mener ikke all kreft KUN brystkreft. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Hoy-dodelighet-blant-unge-kvinner-5586080.html Anonymous poster hash: 48d40...6f7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Tror ikke du vet hvor vanlig dette er. Hilsen sykepleier. Anonymous poster hash: 4ca0e...6f6 Nei, ikke hos en 13-åring som etter all sannsynligvis er fysisk frisk. Forøvrig ikke lov å signere med yrkestittel. Anonymous poster hash: 2b11b...f73
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 Tror ikke du vet hvor vanlig dette er. Hilsen sykepleier. Anonymous poster hash: 4ca0e...6f6 Hun kan da si hva hun ønsker likevel. Ikke lov å signere slik! Anonymous poster hash: 8f71b...aed
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 Tror ikke du vet hvor vanlig dette er. Hilsen sykepleier. Anonymous poster hash: 4ca0e...6f6 Nei, ikke hos en 13-åring som etter all sannsynligvis er fysisk frisk. Forøvrig ikke lov å signere med yrkestittel. Anonymous poster hash: 2b11b...f73 Hadde hun spiseforstyrrelse var hun ikke fysisk frisk. Tragisk sak uansett.. Anonymous poster hash: 5cb16...28f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 Hun var ikke fysisk frisk. Hun hadde anorexia da hun døde. Og langvarig anorexia kan få hjertet til å klappe sammen. Mor har ikke gjort det hun skulle men dette er ikke som saken med den ti år gamle gutten som faktisk ble sultet . Det ble ikke denne jenta , hun sultet seg isåfall selv. Har selv hatt anorexia som ung og det var ikke lett å få meg til å innse problemet mitt heller. Oppi hodet mitt var jeg fet og stor med en vekt på 42 kilo fordelt på 171 cm . Anonymous poster hash: aa87e...a3b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #9 Skrevet 4. januar 2016 Tror ikke du vet hvor vanlig dette er. Hilsen sykepleier. Anonymous poster hash: 4ca0e...6f6 Nei, ikke hos en 13-åring som etter all sannsynligvis er fysisk frisk. Forøvrig ikke lov å signere med yrkestittel. Anonymous poster hash: 2b11b...f73 Hadde hun spiseforstyrrelse var hun ikke fysisk frisk. Tragisk sak uansett.. Anonymous poster hash: 5cb16...28f Men dere vet ikke at hun hadde det. Politi har ikke kommentert disse spekulasjonene enda. Anonymous poster hash: 2b11b...f73
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #10 Skrevet 4. januar 2016 Tror ikke du vet hvor vanlig dette er. Hilsen sykepleier. Anonymous poster hash: 4ca0e...6f6 Nei, ikke hos en 13-åring som etter all sannsynligvis er fysisk frisk. Forøvrig ikke lov å signere med yrkestittel. Anonymous poster hash: 2b11b...f73 er nok desverre veeeeeldig mange som har spisevegring, anoreksi, bulemi i den alderen, akkurat som dere sier i en anne tråd, at det er helt vanlig for 14åringer å ha sex i den alderen er det også helt vanlig å ha kroppspress/fokus. moren har alikvell gjort mye feil her, ta henne ut av skolen og ikke inn på en ny? ingen profesjonell oppfølging. Nei er mye osm skurrer her. veldig mye. Anonymous poster hash: 3410a...9bb
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #11 Skrevet 4. januar 2016 Tror ikke du vet hvor vanlig dette er. Hilsen sykepleier. Anonymous poster hash: 4ca0e...6f6 Nei, ikke hos en 13-åring som etter all sannsynligvis er fysisk frisk. Forøvrig ikke lov å signere med yrkestittel. Anonymous poster hash: 2b11b...f73 Hadde hun spiseforstyrrelse var hun ikke fysisk frisk. Tragisk sak uansett.. Anonymous poster hash: 5cb16...28f Men dere vet ikke at hun hadde det. Politi har ikke kommentert disse spekulasjonene enda. Anonymous poster hash: 2b11b...f73 Derav "hadde hun...". Riksdekkende aviser trykker som regel ikke spekulasjoner Anonymous poster hash: 5cb16...28f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #12 Skrevet 4. januar 2016 De har skrevet hun hadde det før, da de flyttet fra oslo. Man blir ikke frisk/ ferdig med anorexia på 1-2-3... Så ganske sikkert hun hadde det der og og at det er hovedgrunnen til dødsfallet selv om moren skulle fått henne tvangsinnlagt. Anonymous poster hash: aa87e...a3b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #13 Skrevet 4. januar 2016 Tror ikke du vet hvor vanlig dette er. Hilsen sykepleier. Anonymous poster hash: 4ca0e...6f6 Nei, ikke hos en 13-åring som etter all sannsynligvis er fysisk frisk. Forøvrig ikke lov å signere med yrkestittel. Anonymous poster hash: 2b11b...f73 Hadde hun spiseforstyrrelse var hun ikke fysisk frisk. Tragisk sak uansett.. Anonymous poster hash: 5cb16...28f Men dere vet ikke at hun hadde det. Politi har ikke kommentert disse spekulasjonene enda. Anonymous poster hash: 2b11b...f73 Derav "hadde hun...". Riksdekkende aviser trykker som regel ikke spekulasjoner Anonymous poster hash: 5cb16...28f Hvilken avis? Gidder du linke? Har ikke sett verken VG eller Dagbladet nevne dette med et ord. Men mulig jeg har oversett. Anonymous poster hash: 2b11b...f73
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #14 Skrevet 4. januar 2016 Beklager en kommentar helt på siden, men er det virkelig ikke lov til å signere med yrkestittel? Har ikke gjort det selv, men ser ofte at andre gjør det. "Hilsen barnevernkonsulent" etc. Anonymous poster hash: 3cbd7...739
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #15 Skrevet 4. januar 2016 Beklager en kommentar helt på siden, men er det virkelig ikke lov til å signere med yrkestittel? Har ikke gjort det selv, men ser ofte at andre gjør det. "Hilsen barnevernkonsulent" etc. Anonymous poster hash: 3cbd7...739 Nei, det står i forumreglene. Anonymous poster hash: 81387...c0d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #17 Skrevet 4. januar 2016 Beklager en kommentar helt på siden, men er det virkelig ikke lov til å signere med yrkestittel? Har ikke gjort det selv, men ser ofte at andre gjør det. "Hilsen barnevernkonsulent" etc. Anonymous poster hash: 3cbd7...739 Det er vell lov å signere med yrkestittel sån generelt, men ikke hvis du jobber med helse. Leger, sykepleiere ol kan ikke signere med yrkestittel. Står i forumreglene. Anonymous poster hash: 35500...2c9
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #18 Skrevet 4. januar 2016 Beklager en kommentar helt på siden, men er det virkelig ikke lov til å signere med yrkestittel? Har ikke gjort det selv, men ser ofte at andre gjør det. "Hilsen barnevernkonsulent" etc. Anonymous poster hash: 3cbd7...739 Nei, det står i forumreglene. Anonymous poster hash: 81387...c0d Synes det er rart om det ikke er lov i en slik tråd. Jeg kan til dels forstå det når folk spør om medisinske råd. Men samtidig er det jo fullt lovlig å si at "legen min har sagt.." Ingen som kan sjekke om det er sant heller. Anonymous poster hash: e42ca...880
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #19 Skrevet 4. januar 2016 Beklager en kommentar helt på siden, men er det virkelig ikke lov til å signere med yrkestittel? Har ikke gjort det selv, men ser ofte at andre gjør det. "Hilsen barnevernkonsulent" etc. Anonymous poster hash: 3cbd7...739 Det er vell lov å signere med yrkestittel sån generelt, men ikke hvis du jobber med helse. Leger, sykepleiere ol kan ikke signere med yrkestittel. Står i forumreglene. Anonymous poster hash: 35500...2c9 Men det er lov å skrive: "Jeg er sykepleier, og..."? Anonymous poster hash: c54ef...b77
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #20 Skrevet 4. januar 2016 Jeg hadde også spiseforstyrrelser i den alderen. Jeg gikk et helt år uten å drikke annet enn kaffe og spise max et eple kanskje et par ganger i måneden. Jeg overlevde på det lenge. Det sier meg at denne jenta over veldig lang tid ikke har fått i seg noe som helst næring. Det skal mye til for å faktisk dø av anorexia! UANSETT, så er det omsorgssvikt når moren ikke har klart å henne på sykehus igjen før det gikk så langt. Forøvrig blir man ikke frisk av en slik sykdom på null komma niks, så selv om hun var syk mens de bodde et annet sted, så var hun garantert også syk nå. Anonymous poster hash: 98b07...b0f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #21 Skrevet 4. januar 2016 Litt utenom dette også men overlever man et år med kun to epler pr mnd?? Og drikke. . Utrolig hva kroppen tåler isåfall.. Anonymous poster hash: a15d2...e3d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #22 Skrevet 4. januar 2016 Litt utenom dette også men overlever man et år med kun to epler pr mnd?? Og drikke. . Utrolig hva kroppen tåler isåfall.. Anonymous poster hash: a15d2...e3d Nei, det gjør man ikke. Det vil tilsvare rundt 200 kcal i måneden, og det overlever man ikke på i et år. Hun spiste sikkert lite (hun som skrev om dette), men her overdrev hun helt garantert. Anonymous poster hash: c54ef...b77
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #23 Skrevet 4. januar 2016 Ja hun over overdrev... Anonymous poster hash: aa87e...a3b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #24 Skrevet 4. januar 2016 Jeg synes man skal være litt forsiktig med å spekulere her. Ja, det er gått ut med at jenta trolig hadde spiseforstyrrelser. Men om moren kan klandres, det vet vi ikke noe om enda. For alt vi vet kan dette være en mor som har prøvd å få hjelp til jenta, men ikke blitt tatt på alvor. Vent med å dømme og kritisere før vi vet hva som har skjedd! Anonymous poster hash: 4ee1c...63e
Fandens Oldemor Skrevet 4. januar 2016 #25 Skrevet 4. januar 2016 Jeg synes man skal være litt forsiktig med å spekulere her. Ja, det er gått ut med at jenta trolig hadde spiseforstyrrelser. Men om moren kan klandres, det vet vi ikke noe om enda. For alt vi vet kan dette være en mor som har prøvd å få hjelp til jenta, men ikke blitt tatt på alvor. Vent med å dømme og kritisere før vi vet hva som har skjedd! Anonymous poster hash: 4ee1c...63e Helt enig. Blir helt svett av at folk skal gribbe seg i tragiske hendelser. Vi vet ikke noe om dette, vi har ikke noe med det, og diskusjonen har i hvert fall ingenting på et nettforum å gjøre. Usmakelig -- uansett om det skulle vise seg å være hold i spekulasjonene. La nå politiet ta seg av dette, og dropp synsing og sladder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå