Gå til innhold

Hva er galt med gutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er helt fjern! Mannen har en gutt fra før, Gutten er 10-år, ting som er vanlig folkeskikk/bordskikk og slike ting virker helt fjernt. Han snakker i munnen på voksene folk, er frekk i munnen og hvis noen sier mot han så går verden under og han gråter og lager styr uten sidestykke. Jeg har en sønn som er 5år som kan ting bedre en han, min sønn tar mer ansvar for generelt alt i hjemmet. Til og med lillesøster passer han bedre på en eldstemann gjør.

Normale ting i huset som å sette inn i oppvaskmaskinen etter seg som han og gjør hos mor, gjør han ikke og hvis vi sier fra, da virker han helt lost og bare "jeg visste ikke det"?.

Mannen skulle til svigermor her om dagen, da hadde gutten fått en iste på butikken. Han hadde ikke skrudd på korken på flasken (som vanlig) og hadde tømt hele isteen i bilsetet, der han hadde sottet i det våte i 15min, hele bilsete og hele han var søkkvåt! Men da manne min reagerer på hvorfor han ikke har reagert på dette virker han igjen helt lost!?

Hva 10åring sitter i setet der en hel flaske iste har blitt sølt uten å merke det!???

Herregud jeg er så frustrert!

Hjelp!??

Anonymous poster hash: 87899...545

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er jo helt borte jo. Stakkars dere. Slitsomt med sånne unger

Anonymous poster hash: d0cc6...105

Skrevet

Stakkars gutt!!

Han trenger jo hjelp. Har dere utredet ham for noe?

Anonymous poster hash: ceae1...a59

Skrevet

Spørsmålet er vel heller, hva er galt med faren hans? Moren hans? Og deg?

Folkeskikk og bordskikk er ikke noe vi er programmert til å kunne. Det må læres.

Anonymous poster hash: 42313...ef0

Skrevet

Sottet?

Anonymous poster hash: c41a3...ac7

Skrevet

stakkars gutt som har en slik stemor

Skrevet

stakkars gutt som har en slik stemor

Stemor?

Det er jo gutten som er helt fjern jo. Merkelig type. Glad det ikke er min unge. Slitsomt å være stemor til en slik raring.

Anonymous poster hash: d0cc6...105

Skrevet

Stakkars gutt sier jeg bare. Har du tenkt på at det kan være en grunn til at han er "fjern" ? Nesten så jeg tror du bare troller for å skape en debatt, hvis ikke tror jeg at både, stemor, mor og far er litt fjerne de også.

Bup hadde kanskje vært noe.

Anonymous poster hash: 3e5fe...ad3

Skrevet

Uff. Jeg synes min tiåring er helt fjern til tider, men dette var virkelig mye verre. Kan ikke være normalt. Jeg håper dere har tatt tak i det så barnet får hjelpen han tydeligvis trenger? Den stakkars gutten må jo falle utenfor sosialt også hvis han ter seg slik? Fikk helt vondt av barnet nå.

Anonymous poster hash: dc97f...84d

Skrevet

Jeg tenker at ungene våre er et resultat av oss selv. Hva vi har klart å formidle og lære bort. Alle barn er forskjellige og må møtes på forskjellig måte. Det dere har prøvd har tydeligvis ikke fungert. Jeg har selv en gutt som jeg nå ser at jeg må møte på en annen måte for å nå fram til han.

Skrevet

Han var slik da jeg og manne ble sammen, men synest bare det blir verre og verre. Han ble 7år rett etter vi ble sammen, mor og far gikk fra hverandre da han var 1.5år.

Mitt barn fra før er ikke slik, vårt felles barn er ikke slik, hvordan mor til gutten sine barn er aner jeg ikke. Bare møtt dem under henting/levering så jeg har ikke grunnlag for å si noe på dem. Vi har en ok tone med mor til barnet.

Jeg personlig mene jo at det er konsekvensen av at han bor 50/50, klarer ikke henge med fordi han flyttet frem og tilbake hele tiden. Men synest dette er ekstremt!

Hvordan går man frem til mannen sin og sier at jeg tror sønnen din har store problemer med noe?

Har prøvd si at 50/50 ikke er bra, men det hører han ikke på!

Mitt barn bor fast hos meg, har en overnatting hos far i uken + de ringes å finner på ting når det passer.

Hi

Skrevet

Stakkars gutt . Håper dette er et tulle innlegg.

Anonymous poster hash: a6023...d62

Skrevet

Gutten kan være nervøs ut fra det du skriver. Han er familiens hhakkekylling.Har han i det hele tatt fått ros for noe?

Anonymous poster hash: 80c67...a93

Skrevet

Denne gutten trenger jo hjelp! Jeg er enig med deg i at han virker å ikke finne seg til rette med ordningen med bosted. Du sier han setter egne ting i oppvaskmaskinen når han er hjemme hos mor, men at han sier han "ikke visste" når han får høre han skal gjøre det hos dere. Jeg vil tro han vet utmerket godt, men at det er en måte å få oppmerksomhet på.

Det med isteen kan ha veldig ulike årsaker. Kan han være redd for å si fra? Redd dere ville blitt sint på ham, eller at mor/stefar ville blitt sint på ham? I så fall virker det som om han later som ingenting, som om han ikke forstår hvordan det har skjedd, i håp om å slippe unna.

Selv om det er sjeldent så er det noen som er født med manglende evne til å kjenne enkelte sanseopplevelser, men jeg tror dere ville oppdaget det på andre områder også. Men kan være noe å ha i bakhodet hvis det har vært mange liknende hendelser hvor han ikke forstår noe han burde ha kjent på kroppen.

Men jeg er enig med deg i at det virker som om han er en av de som ikke finner seg til rette med den samværsordningen som han har. Det med å snakke i munnen til voksne, være frekk, la være å gjøre ting for å få oppmerksomhet osv., kan være et tegn på at han søker oppmerksomhet og kjærlighet, og at han ikke greier å slå seg til ro når han er hos dere (eller mor).

Mannen din bør være villig til å diskutere hvordan sønnen har det uten at han tar det som en kritikk. Jeg kan forstå at din mann ikke ønsker mindre samvær, men hvis den samværsordningen dere har ikke fungerer for sønnen hans, da vil det være ekstremt egoistisk av din mann å ikke en gang ville diskutere ordningen.

Men løsningen er jo ikke nødvendigvis mindre samvær. Gutten trenger tydeligvis hjelp. Og det er din mann (og guttens mor) pliktig til å skaffe ham om de ikke greier å hjelpe gutten selv - og det gjør de tydeligvis ikke.

Anonymous poster hash: 656f0...75b
Skrevet

Det med folkeskikk osv har med oppdragelse å gjøre. Når han er frekk mot voksne er det hull i oppdragelsen vil jeg tro.

Sløvhet er noe annet... Det du nevner med isteen kunne fort skjedd med mine unger også. Alle mine barn har vært sinnsykt sløve i den alderen. Glemmer ting, slenger opp bildører osv. Eldste var sånn hun også, hun er vokst opp til å bli en ansvarsfull ung dame. Så akkurat det ville jeg ikke lagt så mye vekt på. Teorien min er at sløvhet er typisk for mange barn i 10-12- årsalderen.

Skrevet

Det med folkeskikk osv har med oppdragelse å gjøre. Når han er frekk mot voksne er det hull i oppdragelsen vil jeg tro.

Sløvhet er noe annet... Det du nevner med isteen kunne fort skjedd med mine unger også. Alle mine barn har vært sinnsykt sløve i den alderen. Glemmer ting, slenger opp bildører osv. Eldste var sånn hun også, hun er vokst opp til å bli en ansvarsfull ung dame. Så akkurat det ville jeg ikke lagt så mye vekt på. Teorien min er at sløvhet er typisk for mange barn i 10-12- årsalderen.

Så sløve at de kan søle en hel flakse iste i fanget og ikke "merke det"?

Skrevet

Når jeg tenker meg om kunne jeg fint komme på å sitte i et utsølt sete som liten. Jeg hadde det ikke godt hjemme, og var livredd for å være til bry eller gjøre noe galt, og ville helst være usynlig . Jeg var derimot svært høflig. Kanskje gutten føler seg utrygg?

Skrevet

Når jeg tenker meg om kunne jeg fint komme på å sitte i et utsølt sete som liten. Jeg hadde det ikke godt hjemme, og var livredd for å være til bry eller gjøre noe galt, og ville helst være usynlig . Jeg var derimot svært høflig. Kanskje gutten føler seg utrygg?

Støtter denne. Har selv en gutt på 10 år som er veldig engstelig. Har vært på mange utredninger, og.har god hjelp til å få bygget opp selvtilliten hans.

Gi han mye oppmerksomhet og ros.

Anonymous poster hash: 019c4...b0f

Skrevet

Han er utrygg og torte ikke si fra.

Anonymous poster hash: ed715...e85

Skrevet

Han trenger hjelp. Min sønn er rimelig lik, bortsett fra at han kun lager helvete hjemme, der han er trygg.

Skjønner veldig godt at du er frustrert, men dette her må dere ta tak i. Helst for mange år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...