Gå til innhold

Dra ut med baby i -9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har baby på 8 uker, og time på helsestasjonen. For å komme meg dit må jeg først gå i 15 min, ta tog, så gå 5-8 min. Det er meldt -9, men skal føles som -14. De små skal ikke være ute i følte kaldere enn -10, men hvordan er det når babyen ligger i vognbag?... HS tar ikke telefonen.

Anonymous poster hash: fdacc...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dro med min i liknende forhold.

Gikk strålende det. Eneste var at jeg nok hadde på litt for mye klær på babyen. 😊

Anonymous poster hash: 5378a...3f6

Skrevet

Gikk strålende det. Eneste var at jeg nok hadde på litt for mye klær på babyen. Anonymous poster hash: 5378a...3f6

gikk du også ute i følte -14 i et kvarter?

Ok. Det blåser jo ikke inn i bagen, men vil ikke at jeg gjør noe farlig :o

Skrevet

Tror ikke jeg hadde gjort det,siden ungen er så liten.prøv og ring de igjen og bytt timen

Skrevet

Gikk strålende det. Eneste var at jeg nok hadde på litt for mye klær på babyen. Anonymous poster hash: 5378a...3f6

Ok. Det blåser jo ikke inn i bagen, men vil ikke at jeg gjør noe farlig :o

Du må gjøre det du er komfortabel med.

Jeg gikk til seksukerskontrollen med min. Vet ikke om følt temperatur, men gradestokken viste -14.

Men du må avgjøre hva du synes er riktig for ditt barn. Stol på magefølelsen.

Anonymous poster hash: 5378a...3f6

Skrevet

Ok. Det blåser jo ikke inn i bagen, men vil ikke at jeg gjør noe farlig :oAnonymous poster hash: fdacc...f9d

Du må gjøre det du er komfortabel med.

Jeg gikk til seksukerskontrollen med min. Vet ikke om følt temperatur, men gradestokken viste -14.

Men du må avgjøre hva du synes er riktig for ditt barn. Stol på magefølelsen. Anonymous poster hash: 5378a...3f6

Risikerer jo at toget ikke kommer, da står jeg fast på stasjonen med 15 min gåtur hjem igjen, dvs da er vi ute 30 min. Hmm..

Skrevet

Er det følte -14 pga vind da eller? Det vil jo ikke være vind i vogna, så da er -9 innafor anbefalte nedre grense for å være ute med små barn.

Anonymous poster hash: a3d28...c5e

Skrevet

Er det følte -14 pga vind da eller? Det vil jo ikke være vind i vogna, så da er -9 innafor anbefalte nedre grense for å være ute med små barn.Anonymous poster hash: a3d28...c5e

Det er vel en kombinasjon av vind og luftfuktighet. Får avbestille timen, er meldt mildere neste uke.

Skrevet

Jeg lurer på hvordan du kan føle at det er -14...hvorfor ikke minus 13?

Skrevet

Jeg vil tro at anbefalingene på å ikke dra ut ved lavere temperatur enn -10 er temperatur vist på gradestokken. Det er jo hvor kald luften er å puste inn, og pga korte luftveier på barna vil kunne forårsake skade ved så kald luft, og lufta er jo fortsatt -9 selv om det er effektive -14 ute pga luftfuktighet og vind. Dersom det hadde vært ved effektive -10 som var grensen, så ville man jo aldri kunne gå ut døren med de små... Jeg bor i Nord-Norge ved kysten, er fort vind og høy luftfuktighet her selv om det ikke så ofte er opp mot -10. Jeg ville ha dratt såfremt det ikke er meldt at det blir kaldere utover dagen, men du ser jo selv hva du er komfortabel med å gjøre.

Anonymous poster hash: a3d28...c5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...