Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Eller har jeg bare glemt hvor lite en baby spiser? Fra ca. 4 mnd. kuttet han ned på mme, drakk vel fra 4 til 6 mnd. ca. 6 dl. i døgnet. Så vi startet med smaksprøver ved 4 mnd. etter samtale med lege. Nå er han 7 mnd. Nå har han kuttet enda mer ned på mme, drikker ca. 4,5 dl. i døgnet. I natt spiste han i 5 tiden, da drakk han godt. Men da hadde han ikke spist siden kl. 19 i går kveld. Prøvde med en flaske før jeg la meg, han spiser vanligvis da, men i går nektet han. Så forsøkte jeg med frokost kl. 8.30, da ville han bare spise 50 ml. mme og ikke noe grøt. Har prøvd å gi han frokost tidligere, men da er det totalnekt. Så må det gå 3 timer mellom, noe annet vil han heller ikke... Forsøkt avocado på kvelden i stede for grøt, men det er ikke mye han spiser da. En typisk dag er slik: Frokost: 130 ml. mme (har forsøkt grøt til frokost, men det vil han ikke ha) Lunsj: Halv porsjon grøt og halv boks med frukt evt. 50 ml. mme (vann hvis han ikke vil ha mme) Middag: Halvt middagsglass (han får spise så mye han orker) og resten av frukten (vann til drikke) Kveldsmat: Liten porsjon med grøt og 100 ml. mme Kveldsflaske: Mellom 100 og 200 ml. mme Hvordan syns dere matinntaket hans ut? Drikker han for lite melk? Han er straks 7 mnd. Anonymous poster hash: 5b419...ffa
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Jeg glemte skrive ned at han har fått 2 tenner, så egentlig så burde han jo ikke ha mat etter tannpuss, men jeg kan jo ikke kutte ned noe mer på inntaket hans, han kan ikke nattavvennes enda syns jeg. Er det krise for tennene tro? Pusser de 2 ganger til dagen med tannkrem. HI Anonymous poster hash: 5b419...ffa
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Jeg ammer, så kan ikke helt svare for mme. Men kan skrive hva min 8 mnd baby spiser. Frokost 3/4 brødskive Morsmelk før første lur. Lunsj fruktmos Morsmelk før andre lur Middag kl 15, ca halvt middagsglass Grøt kl 17.15. Morsmelk når han legger seg Så dier han kl 22, 01, 05. Prøver desperat å kutte ut en amming. Se annen tråd Anonymous poster hash: 527ae...fbf
Mamsen<3 Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Det er kanskje lite fast føde, men det er mye mme. De måltidene han får grøt og middag, er det ikke nødvendig med melk. Grøten har melk i seg og det kan bli for mye. mme er mektig og da enda mer fyll i magen sammen med grøt. Kan være det er en ide om og kutte ned på natt/kveldsflaska. Da spiser han kanskje mer fordel utover dagen.
Mamsen<3 Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Det er kanskje lite fast føde, men det er mye mme. De måltidene han får grøt og middag, er det ikke nødvendig med melk. Grøten har melk i seg og det kan bli for mye. mme er mektig og da enda mer fyll i magen sammen med grøt. Kan være det er en ide om og kutte ned på natt/kveldsflaska. Da spiser han kanskje mer fordel utover dagen. Du kan vel kanskje tenke at det du lager i grøt. ALtså vannmengden evt det han spiser burde reduseres i melke mengde, men ellers er vann bra vedsiden av grøten
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 Men bak på nanpakken står det at han egentlig skal ha enda mer nan.. Jeg gir han kun tilbud om mme når han spiser lite til et måltid. Så får nan etter mat, ikke før. Men kanskje jeg ikke burde det da, så kanskje han spiser mer. Kan jeg forsøke med brødskiver snart, evt. hvilket pålegg kan en på 7 mnd. spise? Takk for svarene! Anonymous poster hash: 5b419...ffa
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 Men bak på nanpakken står det at han egentlig skal ha enda mer nan.. Jeg gir han kun tilbud om mme når han spiser lite til et måltid. Så får nan etter mat, ikke før. Men kanskje jeg ikke burde det da, så kanskje han spiser mer. Kan jeg forsøke med brødskiver snart, evt. hvilket pålegg kan en på 7 mnd. spise? Takk for svarene! Anonymous poster hash: 5b419...ffa Du kan prøve med brødskive uten skorpe nå. Min liker det godt,selv om han er tannløs. Han spiser prim, leverpostei. Har også prøvd mild makrell i tomat. Og syltetøy hos besteforeldre (elsket det...men.neppe hverdagsmat) Anonymous poster hash: 527ae...fbf
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 Takk for svar! Lykke til med avvenning! Husker med første, det var tungt og sårt de første nettene, så gikk det seg til. Han her spiser jo ikke mye om natta, stort sett bare tidlig morgen. Anonymous poster hash: 5b419...ffa
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #9 Skrevet 4. januar 2016 La han spise små biter med skive selv, og putt inn litt mer innimellom. Legger han på seg og vokser greit i høyden? Prøv å kutte nattmåltidet så spiser han mer på dagtid. Anonymous poster hash: 4fd4c...9d8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #10 Skrevet 4. januar 2016 Han har hatt en periode på 18 dager hvor han ikke hadde lagt på seg noe. Så skal på ekstra kontroll snart. Før det så har han lagt på seg og fulgt sin kurve. Takk for svar! Anonymous poster hash: 5b419...ffa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå