Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Hvordan er skolegangen? Har lest det er mye rollespill. Stemmer det? Er det vanskelige fag og begynner man rett i jobb eller må man være lærling først? Har du masse å gjøre eller er det mange rolige dager også? Hvordan er lønnen? Anonymous poster hash: 0adbb...fa8
Blondzilla Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Jeg er utdannet bvpedagog men jobber ikke som det lenger, først og fremst fordi det er verdens mest utakknemlige jobb, men også fordi det er dårlig betalt. Det er litt rollespill på skolen, men ikke veldig mye. Ellers er ikke studiet spesielt vanskelig. Vi hadde mye gruppearbeid, så det er en fordel å like det. Det er også to perioder med praksis. Du får utdelt praksisplass av skolen. Du kan begynne rett i jobb etter ferdig studie.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Om jeg ikke har forstått helt feil kan også sosionomer jobbe som bvpedagog, i tillegg til utallige andre yrker med mennesker som trenger hjelp eller er i vannskleige situasjoner Da har du jo evt flere valg. Anonymous poster hash: e45ac...13b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Jeg er utdannet barnevernspedagog, men jobber som miljøterapeut. Studiet var greit, noe rollespill, men helt overkommelig selv for meg som hater rollespill. Hadde stort utbytte av praksis, men har blitt mer faglig engasjert etter at jeg kom ut i jobb og leser meg kontinuerlig opp på ulike emner jeg synes er interessante. Jeg er en av de få som beholder pensumbøkene etter endt skolegang... 😊 Man er ikke lærling etter endt studie, men jeg ville ikke valgt å begynne som barnevernkonsulent umiddelbart, og jeg trives utrolig godt i jobben som miljøterapeut. Tjener bedre også. Du har mange yrkesmuligheter som barnevernspedagog utenom barneverntjenesten (ulike institusjoner, rusrehabilitering, psykiatri, skole, barnehage, forebyggende sosialt arbeid, NAV osv). Anonymous poster hash: 7139a...94e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå