Gå til innhold

er babyen min unormal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 3 mnd nå og er fortsatt bare våken noen få timer i døgnet. Han gråter hele tiden når han holdes eller ligger sammen med oss. Hvis jeg legger han ned i vuggen eller en annen plass han er litt skjermet fra oss, så ligger han enten våken og fornøyd eller så sover han.

Liker han oss ikke? :P

Anonymous poster hash: ce2dd...1f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En 3 måneder gammel baby skal være endel våken og søke kontakt, særlig med mor. Jeg ville tatt en telefon til helsestasjonen.

Det er ikke vanlig at en på 3 måneder kun sover og vil ligge helt alene. Han bør jo også ligge endel på magen og øve på å holde hodet.

Anonymous poster hash: 177b6...865

Skrevet

Høres ikke normalt ut. Ville som hun over sier kontaktet helsestasjonen.

Anonymous poster hash: b8ed2...e5b

Skrevet

Det kan også være normalt. Men kan være greit å undersøke for låsninger.

Får han for mye stimuli når han er våken? Prøv å være veldig rolig og stille med han.

Anonymous poster hash: 70057...8ae

Skrevet

Det høres ikke normalt ut nei. Mine har vært veldig kontaktsøkende og sosiale når de har blitt 3 mnd. Da har de ligget mye på gulvet, begynt strekke seg etter ting, øve på å rulle rundt, "snakket" og komunisert med oss både med lyder og øyenkontakt osv.

Jeg tenker at et barn som ikke liker å bli holdt på fanget kanskje har smerter i forbindelse med det, nakke eller rygg kanskje?

At et barn trives best alene borte fra andre betyr kanskje at det lett blir sliten og overstimulert.

Begge deler hadde bekymret meg så jeg hadde snakket med både lege, fysioterapeut og helsesøster på helsestasjonen. Utvikler barnet seg normalt da?

Anonymous poster hash: cbafb...b8d

Skrevet

Låsninger har han ikke, det er sjekker i forbindelse med ammeproblematikk.

Han søker kontakt de kaaanskje 30 min han er glad. Han smiler når jeg ser på han. Han ligger og studerer hendene sine. Ligger og kikker på uroen når han ligger alene.

Han holder også hodet selv om jeg lar han sitte på fanget mitt. Så sånn sett er jeg ikke bekymret for utviklingen.

Han har en storebror på 2,5 år som er litt mye oppå han, og som bråker slik gutter (små barn) ofte gjør.

Kan være for mye stimuli som dere sier, men føler litt på at han ligger mye alene og sover døgnet rundt.

Skrevet

Min gutt var mye våken når han var 3mnd, sov 2 ganger på dagen bare,men kanskje han sliter med noe, kontakt helsesøsten :)

Skrevet

Høres ikke normalt ut nei...

Anonymous poster hash: 9cccb...bfd

Skrevet

Min gutt var mye våken når han var 3mnd, sov 2 ganger på dagen bare,men kanskje han sliter med noe, kontakt helsesøsten :)

Men jeg spurte her inne om når babyen begynner med faste dupper. Da fikk jeg sure svar, som "ro deg ned, babyen er enda liten og skal sove så mye han ønsker"... Ikke lett.

Skal til HS på fredag så spør da :)

Skrevet

Jenta mi sov veldig mye de første månedene! Ble nesten bekymret,men det er veldig forskjell fra barn til barn fikk jeg bare til svar av HS. Hvor mange timer er han våken ca?

Anonymous poster hash: d1416...7fe

Skrevet

Jeg har også en baby på 3 mnd. Han legger seg for kvelden mellom 18 og 19. Sover da rundt til ca 07, avbrutt av 2 amminger.

Vi står opp kl 7, og rundt kl 8 er han trøtt igjen. Sover da til ca halv 10. Står opp og spiser og blir stelt igjen, leker, koser og skravler litt. Kl 11 er han trøtt og sover til rundt halv 1. Står opp og er våken til 14. Legger seg igjen og sover til 17. Så min sover en del han også. Ca 18 timer i døgnet.

Men når han er våken er han blid og kontaktsøkende. Vil helst sitte på fanget å tulle og skravle med oss. Liker ikke å ligge for seg selv. Blir lett utålmodig om han blir lagt på gulvet alene. Legger jeg meg ned sammen med han så er han glad og fornøyd.

Han har også to eldre brødre som herjer og bråker en del. De er i barnehage i ukedagene. Jeg merker at I helger hvor de er hjemme hele dagen at babyen er mer sliten og sutrete. Så han blir helt klart sliten av mye bråk og stimuli. I ukedagene hvor det bare er oss to hjemme så er han rolig og blid og sutrer kun når det nærmer seg tid for å sove og han er trøtt. Veldig aktiv når han er våken.

Skrevet

Jenta mi sov veldig mye de første månedene! Ble nesten bekymret,men det er veldig forskjell fra barn til barn fikk jeg bare til svar av HS. Hvor mange timer er han våken ca?

Maks 2...

Skrevet

Har en venninne som har har hatt 3 barn som har Vært av den type baby. Sov mye og sovna veldig lett de første 6 mnd.

Skrevet

Mitt eldste barn var sånn. Bare sov og sov. Kunne lett sove hele natten uten mat om jeg ikke vekte han. Og sove fem timer i strekk om dagen. Dette førte til at jeg fikk litt lite kontakt med han. Han utviklet seg også noe tregt motorisk i starten. Husker ikke når det gikk over, men han var sånn ganske lenge, kanskje til 5 måneder. Når han først "våknet" gikk alt i rekordfart. Bør veldig sosial og gikk når han var 10 mnd. Det trenger mao ikke være noe galt. Jeg var ikke så bekymret for det var mitt første barn, så jeg forsto ikke helt at det var unormalt.

Skrevet

Ta det opp med HS. Det er ikke noe fasit på dette. Skjønner om du kan bli bekymret,men så lenge baby smiler og du får blikkkontakt, legger på seg så ser jeg ingen grunn til bekymring. H*n er så liten enda, gi h*n litt tid, det kommer seg nokk etterhvert skal du se.

Min datter kunne ligge lenge alene å titte seg rundt,leke på babygym da hun var 3 mnd. Veldig sosial ble hun nokk ikke før rundt 5-6mnd alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...