Gå til innhold

Gamle demoner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har jeg vært sammen med en mann som fant det for godt å vri på sannheten...eller lyve litt...der det passet han, for å oppnå det han ville. Det var hardt å måtte ta beslutningen om å gå fra han, men etter noen år så klarte jeg det.

Så tilbragte jeg noen år alene, litt dating og annet, før jeg traff min nåværende kjæreste. Problemet er at vi har hatt noen problemer i det siste og det har nesten vært slutt. Så har vi fått pratet om det som har skjedd og lagt alle kortene på bordet. 

Men jeg klarer ikke å tro på at det han sier er sant. Klarer ikke å tro på at han virkelig elsker meg og at han vil ha MEG. Jeg tenker hele tiden at det han sier er for å oppnå noe - slik som at han er redd for å være alene - og bli alene - og at det er det som gjør at han vil være med meg. 

Vi har det store problemet at vi ikke vil flytte på oss, begge pga barn, og vi bor med ca 50 km mellom oss (en 35 min. kjøretur). Det er stort sett han som kommer til meg da jeg har barna hele tiden. Det er et stort problem for han at vi ikke kan bo sammen, da dette er hans største ønske...med tiden.

Jeg har det fint sånn som det er nå, men jeg ser jo poenget med å bo sammen og legge planer for fremtiden sammen. Og ikke ha, slik som nå, nesten to separate liv som vi fletter i hverandre.

Men jeg merker at jeg er livredd for all forandring. Redd for å nærme meg han for mye, merker at jeg holder igjen. Kjenner litt på dette at det er jeg som har det største problemet av oss to, selv om det er han som har gitt mest uttrykk for dette (og dermed nesten forårsaket brudd). 

Damn it jenter - hvordan skal jeg klare å håndtere dette?? Føler at jeg overkjører barna mine ved å vurdere tanken på å flytte sammen med denne mannen (for da føler jeg at jeg får mindre tid til dem).

Dårlig samvittighet overfor dem og det livet jeg har klart å ordne for dem nå - mens jeg ikke klarer å tenke på meg og min fremtid, og alt han faktisk kan tilby meg og dem.

Noen som føler seg inspirert til å gi noen råd, så for all del!!!

Anonymous poster hash: f779d...9ac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker du han?

Ønsker du å dele livet ditt med han?

Anonymous poster hash: 3f557...aec

Skrevet

HI

Jeg tror det....jeg tror jeg har lyst til å satse på oss. Vi har det veldig fint sammen - men de få nedturene vi har hatt ødelegger for alt. Selv om jeg vet jeg burde fokusere på andre ting enn nedturene - så kan jeg ikke annet enn å være redd.

Redd for å gjøre samme feil som tidligere. Redd for at jeg ønsker mer enn jeg får. Redd for at jeg setter barnas behov til side for min egen del (selv om jeg egentlig ikke gjør det). Men redd ja, redd for å ta feil, redd for å drite meg ut igjen. Redd for at jeg er blind. Redd for at demonene mine har rett....det er jo de som hele tiden sitter på den ene skulderen min og sier : det er feil, dette er nok løgn, dette må du analysere mer, her sier han en ting og gjør noe annet osv. 

Skrevet

HI

Jeg tror det....jeg tror jeg har lyst til å satse på oss. Vi har det veldig fint sammen - men de få nedturene vi har hatt ødelegger for alt. Selv om jeg vet jeg burde fokusere på andre ting enn nedturene - så kan jeg ikke annet enn å være redd.

Redd for å gjøre samme feil som tidligere. Redd for at jeg ønsker mer enn jeg får. Redd for at jeg setter barnas behov til side for min egen del (selv om jeg egentlig ikke gjør det). Men redd ja, redd for å ta feil, redd for å drite meg ut igjen. Redd for at jeg er blind. Redd for at demonene mine har rett....det er jo de som hele tiden sitter på den ene skulderen min og sier : det er feil, dette er nok løgn, dette må du analysere mer, her sier han en ting og gjør noe annet osv.

Helt ærlig,dette høres ikke rett ut for deg.

Bedre å være alene enn med feil mann

Skrevet

HI

HI

Men tenk om det er hodet mitt som tenker i "gamle baner". At jeg ikke klarer å se han for det han er - men heller fokuserer på å overføre min eks sine dårlige uvaner på min nye kjæreste. Det er det jeg føler at jeg gjør.

Skrevet

HI

HI

Men tenk om det er hodet mitt som tenker i "gamle baner". At jeg ikke klarer å se han for det han er - men heller fokuserer på å overføre min eks sine dårlige uvaner på min nye kjæreste. Det er det jeg føler at jeg gjør.

Det er KUN du som vet hva som er riktig for deg.

Skrevet

Hva skyldtes "nedturene" da? Det er jo ganske avgjørende!

Anonymous poster hash: 447a7...9e7

Skrevet

Hi

At han har blitt sur for noe barnslig og ikke gitt lyd fra seg på opp mot en uke. Sist det skjedde avlyste han julefeiring med oss.

Så ga ikke jeg lyd fra meg på en stund og regnet med å avslutte forholdet men så kom han etter meg og angret og var dypt lei seg fordi han trodde han hadde mistet meg for godt. Han hadde fått tenkt seg nøye om og var klar over at oppførselen hans var umoden og nesten utilgivelig - men at han ønsket så veldig at vi skulle planlegge framtiden vår sammen som en familie og fordi vi begge er litt  bundet på hver vår kant (barn) så følte han at dette ikke var mulig - og at forholdet dermed var vanskelig.

Osv osv. 

Skrevet

Hi

At han har blitt sur for noe barnslig og ikke gitt lyd fra seg på opp mot en uke. Sist det skjedde avlyste han julefeiring med oss.

Så ga ikke jeg lyd fra meg på en stund og regnet med å avslutte forholdet men så kom han etter meg og angret og var dypt lei seg fordi han trodde han hadde mistet meg for godt. Han hadde fått tenkt seg nøye om og var klar over at oppførselen hans var umoden og nesten utilgivelig - men at han ønsket så veldig at vi skulle planlegge framtiden vår sammen som en familie og fordi vi begge er litt bundet på hver vår kant (barn) så følte han at dette ikke var mulig - og at forholdet dermed var vanskelig.

Osv osv.

Jeg husker deg.

Han har et EKSTREMT umodent reaksjonsmønster og totalt manglende verktøy til konfliktløsningssituasjonene dere kommer til å stå overfor. Han setter også seg selv foran barna dine - allerede. Før dere har flyttet sammen...

Hva tror du selv vil skje? At han gjør tilsvarende ting igjen, eller at han har våknet opp som et nytt menneske, har øvd inn nye mønstre og lært seg nye social skills nå i romjula?

Skrevet

Jeg husker deg også!

Kjenn godt etter. Er det ham du vil ha? Eller bare at det er en der?

Hvis du virkelig vil ha ham ville jeg gått for parterapi med konflikthåndtering som tema. Hans reaksjonsmønster må endres og du må være trygg på at spøkelsene er spøkelser.

Lykke, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...