Gå til innhold

Noen som er kjent i Moelv/Brøttum? Ringsaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er livet på Ringsaker for barnefamilier? Ser at mange skryter og Moelv er jo et genialt knutepunkt mellom tre steder med mulige arbeidsplasser (Gjøvik, Lillehammer og Hamar). Billige boliger kan man også få, sammenlignet med større steder. 

Dere som bor på Ringsaker, hvor bor dere og hvilke nabolag kan dere anbefale? Hva med gode skoler? 

Finner det Steiner- eller Montessori som kan anbefales? 

Hvordan er det å komme som innflytter i Ringsaker, med skolebarn? Kan man bli kjent med folk dersom man engasjerer seg og gjør en egeninnsats? 

Setter særlig pris på at dere som bor i Moelv og Brøttum svarer :) 

Anonymous poster hash: efeca...c12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor I Moelv og er veldig fornøyd med å bo her. Er ikke langt å reise til Hamar, Gjøvik og Lillehammer. Jeg har unge som går på Kilde skole, men I 2017 kommer det en ny storskole. Veldig lett og bli kjent med andre familier her. Veldig greie boligpriser også.

Anonymous poster hash: 7c7b0...ab6

Skrevet

Vi flyttet til Veldre med skolebarnet vårt og har blitt veldig godt tatt i mot og ivaretatt på vår skole. Vi bor på et lite felt med mange barn å leke med, for oss er det kortest til Brumunddal, men på lik linje med Moelv er det god tilgang til alt man trenger og et godt kulturtilbud. Steinerskolen ligger i Ottestad, den har et veldig godt rykte og Montessori skole finner du både på Ring (nærmere Brøttum) og i Hamar.

Ringsaker byr på både strand og fjell, det er lett å komme i kontakt med nye mennesker og det er lett å være aktiv i lokalmiljøet. Som kommune slår Ringsaker ring om næringslivet og gründere så man er ikke alene med å tørre i Ringsaker.

Det finnes noe for alle her om dere liker natur, korps, idrett eller god mat fra Mjøsgårdene.

Man er aldri langt unna noe med Hamar, Lillehammer, Gjøvik og Gardermoen i nærheten.

Ringsaker er forresten den mest folkerike kommunen i Hedmark og Oppland med sine 33000 innbyggere.

Anonymous poster hash: 688f3...9ce

Skrevet

Du finner Montessoriskole i Brøttum og på Hamar, mens Steinerskolen er i Stange rett ved Hamar. Ringsaker er jo en stor kommune med mange ulike steder. Moelv er et greit knutepunkt mellom tre byer, med en del butikker, bussforbindelse, togstasjon osv. Brøttum, Næroset, Stavsjø og Veldre blir jo mer landlig, hvor man blir mer avhengig av bil. Brumunddal har hatt stor veskt de senere årene og har blitt en trivelig liten by med mange ulike tilbud. Jeg synes folk generelt har blitt mer åpne i både Brumunddal og Moelvm nen Moelv har bedre beliggenhet mtp. jobbmuligheter og noe rimeligere huspriser.   

Anonymous poster hash: 170c0...2ed
Skrevet

Tusen takk, alle sammen! Vi ser at boligprisene er billigere i Moelv enn i Brumunddal. Vil dere si at Moelv er koselig? Hva med Brøttum. Fant fram til Montessoriskolen på Brøttum og den ser i utgangspunktet veldig bra ut. 

Det er mest aktuelt med et sted med togstasjon, slik at vi kan pendle til en av byene rundt. 

Hvordan opplever dere kommunale tjenester og engasjement fra det offentlige? 

HI

Skrevet

Dytt! HI

Skrevet

Tusen takk, alle sammen! Vi ser at boligprisene er billigere i Moelv enn i Brumunddal. Vil dere si at Moelv er koselig? Hva med Brøttum. Fant fram til Montessoriskolen på Brøttum og den ser i utgangspunktet veldig bra ut.

Det er mest aktuelt med et sted med togstasjon, slik at vi kan pendle til en av byene rundt.

Hvordan opplever dere kommunale tjenester og engasjement fra det offentlige?

HI

Jeg synes Brumunddal er kosligst, men det handler vel om vaner. Både Brumunddal og Moelv har togstasjonen med greie parkeringsmuligheter.

Brøttum er mer landlig, men de har et veldig bra brassband forresten. Ellers er mitt inntrykk at de støtter veldig opp om sitt lokalmiljø og nedre Berg gård. Odd Norstoga, Plumbo, Vassendgutane mm har vært der å spilt.

Ringsaker er en veldig stor kommune, men vi lever fortsatt som om vi er en liten en Mao så er ikke avstand et stort diskusjonstema så å reise 20-40 min for å lunsje på Skafferiet eller for å gå på ski på fjellet så er ikke det så langt. Stort sett må man kjøre til butikken så om man kjører i 5min eller 20 har ikke noe å si for plassen du bor på er verdt det.

Jeg vil anbefale deg å ta en skikkelig rundtur i Ringsaker, besøk Brøttum, Lismarka, Mesnalia, Næroset, Moelv, Veldre, Rudshøgda, Åshøgda, Tingnes, Stavsjø, Brumunddal og Nydal. Besøk byene våre gå i sentrum, spis lunsj på bakeren i Brumunddal og ta turen innom småbutikken og gå innom servicetorget i Ringsaker som ligger i Brumunddal å hør hva slags planer og tilbud som foreligger der du synes det var fint og det du følte at du hørte hjemme.

Anonymous poster hash: 688f3...9ce

Skrevet

Tusen takk for langt og utfyllende svar, #7. Det setter jeg virkelig pris på. Det er klart vi må sondere "in real life" snart. Samtidig har vi vært nødt til å finne noen logiske holdepunkter, slik som togstasjon/nærhet til jobb/passe stor og koselig beliggenhet. Nå gjelder det bare å finne denne magiske plassen ;) 

Vi trekkes også litt mot Stavsjø, selv om det ikke er på toglinjen. Ser veldig koselig ut og er ganske sentralt og fin beliggenhet. 

Takk igjen! 

• 2 år senere...
Skrevet

Hvor ende du opp? :)
Jeg bor i Moelv og har et barn på Ringsaker Montessori skole på Ring/Brøttum, vi flyttet da barnet begynte i 5. klasse, og trives veldig bra.  :)

Anonymkode: 8e05b...e83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...