Gå til innhold

Jeg og samboer er så bitre på hverandre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uenigheter over lengre tid har gjort noe med måten vi snakker ned hverandre på. Alltid korte og tidvis ufine. Han er veldig veldig rask med kritikk, jeg kan gi sure blikk å unngå han. Vi har sex gjevlig, da kysser vi. Kysser ikke ellers. Gir lite kompliment ellers. Jeg prøver og gråter innimellom fordi jeg er såret av at det virker som han hater meg. Han sier han er drittlei og at vi drar hverandre ned. Jeg er enig. Ingen av oss klarer allikevel å gi helt slipp, mest pga barn og ett til på vei🙈 vi har korte perioder der ting er fint! Ingen av oss vet hva vi skal gjøre. Vi elsker hverandre, men er ikke bra for hverandre. Han nekter terapi. Gi opp og bli alenemor for to?

Anonymous poster hash: c348c...a85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er kanskje bare litt fastlåste. Vært der mange ganger selv. Jeg anbefaler brev-metoden.

Skriv et brev til ham hvor du beskriver hva som sårer deg, og hva som gjør deg sint. Vis forståelse for hva som gjør han sur og sint. Deretter skriver du om hva du håper for fremtiden, hvordan du vil dere skal ha det. Hva du savner ved ham, hva du liker og hvorfor du vil det skal fungere mellom dere. Foreslå tiltak til hvordan dere kan få det bedre. Hvordan dere kan kommunisere og samarbeide bedre.

Han skal lese brevet alene. På denne måten får du åpnet deg, får formulert deg rolig og behersket, blir ikke avbrutt før du er ferdig, han får lese i fred, bearbeide og tenke over det som står der, og komme og snakke med deg når han er klar.

Dette har fungert godt her når vi har vært fastlåste i et dårlig mønster. Vi har begge blitt bedre på kommunikasjon og forstår hverandre bedre. Så blir lengre og lengre tid mellom brevene. Men det har vært et utrolig nyttig verktøy.

Verd et forsøk ;)

Anonymous poster hash: ba854...a61

Skrevet

Levn barna hjemme og dra en tur alene. Lån ei hytte av noen dere kjenner, hotell. Hva som helst. Bare vær dere to, der hus og klesvask ikke er ett tema !

Høres ut som dere fortsatt kan reddes :)

Anonymous poster hash: 908e8...46b

Skrevet

Hvis han ikke vil i terapi, har han da ikke noen motivasjon til å få det bedre? Mener han at dere enten skal kutte tvert, eller fortsette å bare ha det dårlig sammen? For det er jo alternativene, hvis ingen av dere klarer å skape endring selv.

Anonymous poster hash: 2be48...297

Skrevet

Hvordan orker dere å ha sex med noen dere er irritert på???

Min mann er verdens snilleste og vil ofte ha meg men jeg orker ikke og har ingen overskudd til å ha sex....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...