Gå til innhold

dere som ikke nattammer/dere som gir mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere på natta? Har en gutt på 2 mnd som sovner kl. 23 sammen med meg. Han får pupp og sover til 02.00 ca. Får da pupp. Deretter våkner han hver time, jeg gir pupp og han sovner.

Hva gjør dere som ikke bare kan slenge ut puppen? Burde jeg gi han smokken i stedet for å amme hver time?

Er redd han kommer til å våkne ordentlig om han ikke får pupp. Men tror også at jeg håndterer oppvåkningene hans helt feil. Så lurer på hva dere ikke-ammere gjør. Settee stor pris på råd :)

Anonymous poster hash: a3807...b4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er 2 mnd og må få all den maten han vil.

Nå har jeg stort sett amma når de var så små, men når jeg ikke har gjort det har de fått flaske når de har våkna

Anonymous poster hash: 4f3a1...56c

Skrevet

Det er helt normalt at de dier ofte når de er så små

Anonymous poster hash: c82cd...7c3

Skrevet

Jeg vet hva som er normalt. Jeg kjenner også min baby best, derfor jeg spør hba andre gjør.

Har gitt pupp fordi jeg ikke vil at han skal våkne og vekke resten av ungene. Han vil ikke ha mat hver time, jeg kjenner han såpass godt.

Noen ganger spiser han godt. Noen ganger sovner han så fort puppen er i munn. I natt forsøkte jeg å ignorere at han våkna, da lå han og pludra i 4-5 min før han slokna.

Gir alle mat hver time om ungen våkner? Hadde jeg lagd mme hver time er det mange liter som hadde gått i vasken.

Skrevet

Jeg ammet, men ga ikke melk hvert gang de våknet. Ga smokken først, hvis de bare sutret og annet hvis de ikke ha seg eller om de hylte fra de våknet.

Anonymous poster hash: cb4d6...4d7

Skrevet

Nei, jeg gir ikke mat hver gang han våkner. Hvis det er såpass lenge siden mat at jeg er veldig sikker på at han våkner fordi han er sulten, gir jeg flaske med en gang. I de tilfellene hvor jeg tror han bare er urolig, forsøker jeg først å gi smokken eller løfter han over i sengen min til han sovner.

Skrevet

Takk for svar :) han ligger allerede i min seng, men da skal jeg prøve med smokk (han bruker ikke smokk så velig mye egentlig).

Evt se om det hjelper å la han ligge å pludre.

Har til nå gitt pupp uansett, bare for å forhindre gråt.

Skrevet

Nå hadde vi en mellomting av MME og amming; pumpet morsmelk og gav på flaske til begge i 4 og 2 mnd før vi gikk over til kombinasjon av MME og morsmelk.

Det gikk ca 3 timer imellom hvert måltid på dagtid og ofte lenger på natten. Om de våknet før 3 timer (typ 1-2, ikke nærmere 3) forsøkte vi å gi sutt/bysse osv for ikke å venne dem til småspising på natten.

Anonymous poster hash: 1bd56...b1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...