Gå til innhold

gravide og nesespray.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå er jeg jo snart i mål, men begynt å snorke noe forferdelig! Eneste som hjelper er nesespray.

Ok å ta?

Anonymous poster hash: 83e1d...1a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man skal bruke slik ufarlig saltvannsspray. Funker dårlig.

Skrevet

Jeg er avhengig av nesespray så jeg brukte den hver eneste dag i svangerskapet å fikk likevel en frisk gutt :)

Anonymous poster hash: a3ecd...ebd

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen at det gikk fint å bruke Otrivin nesespray selv om jeg var gravid,så lenge den ikke ble brukt flere dager enn anbefalt dose.

Skrevet

Zymelin er i alle fall helt ufarlig, men max 10 dager på den også. Otrivin er vel mer omstridt, men kanskje grei som en nødløsning.

Skrevet

Virkestoffet oxymetazolinhydroklorid et det samme i både Zymelin og Otrivin. Det er minimal sjans for at foster eller diende barn vil påvirkes, så det anses som trygt. 10-dagers (strengt tatt 7)-regelen er fordi neseslimhinnen blir "avhengig" av karkontraherende, men i svangerskapssammenheng fjerner man jo årsaken til nesetetthet ved fødsel, og avvenning etter dette går som regel uproblematisk.

Konklusjon, får du ikke puste om natten, bruker du nesespray, det er vanskelig nok å sove som høygravid som det er.

(Og jeg hater sånn "det funket for meg" greier, men jeg brukte det også hver kveld de siste 3 månedene av mine svangerskap)

Anonymous poster hash: dc41c...fee

Skrevet

Zymelin er helt ufarlig. Jeg mener, hvor mye virkestoff er det og hvor lenge holder det på konstentrasjonen før det når babyen, om det gjør det? 
Legene jeg spurte sa hvertfall at det er helt i orden. 

Anonymous poster hash: 6cd8c...77b
Skrevet

Hva er greia med at voksne mennesker spør om medisinske råd på et forum? Eier dere ikke kildekritikk eller evne til å finne ut ting selv...?

Hva med å gå til en kilde du kan stole på? 

http://www.relis.no/sporsmal_og_svar/6-4713

Til neste gang du har spørsmål om medisiner og svangerskap foreslår jeg tryggmammamedisin.no.

Anonymous poster hash: 47cf9...77e
Skrevet

Var avhengig av nesespray da jeg var gravid. Legen sa at det eneste var at det kunne sette igang en fødsel,derfor var det ikke anbefalt ( da snakker man sikkert store doser regner jeg med)

Gikk fint for meg, føde en uke etter termin.

Anonymous poster hash: 33647...bb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...