Gå til innhold

USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til USA og har mulighet til å ta med hjem et par ekstra kofferter.

Tidligere når jeg har vært der har kofferten min vært stappfull, og nå som jeg kan ta med ekstra kan jeg ikke komme på hva som er lurt å kjøpe der... 

Noen som kan tipse meg? 

:)

Anonymous poster hash: 029e2...db3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkeklær på outlets. Hvor skal du? Kanskje jeg kan tipse deg om butikker/kjeder. Vesker, solbriller... Det meste er billigere i USA selvom dollaren er høy. Pass også på at du bestiller kofferter på hjemreisen, noen har begrensninger om hvor mange du kan ta med.

Så kan man jo bare ta med varer inn i landet for 6000,- selvom ikke mange bryr seg om det eller blir sjekket for den saks skyld. God tur! Hilsen misunnelige Lill.

Skrevet

Du bør nok dra på outlet,der var ikke jeg.Men var nettopp i USA og ble skuffet over hvor lite prisforskjell zet var fra hjemme!Jeg såg f.eks på ray ban solbriller og MK klokke,Nike treningstøy.

Anonymous poster hash: 8881b...afc

Skrevet

Kursen på dolleren er ganske høy, så det er ikke veldig mye å spare lengre.

Vi var i USA i påsken og da syntes vi ikke ting var så billig.

Anonymous poster hash: 5b352...948

Skrevet

HI her.

Skal til New York... 

Vil gjerne kjøpe andre ting enn klær og sminke. Er det mulig å kjøpe Kitchen Aid miksere og en strømadapter? Går det an å kjøpe elektriske apparater som kan brukes i Norge? 

Har også vurdert en Le Cruiset gryte, men vet ikke om de er rimeligere... 

Skrevet

Kjøkkenutstyr er så TUNGT! Sikker på at du orker å dra på en Kitchen Aid for å spare 500kr? Du får de ofte til kampanje på 4000kr her hjemme.

Kjøp amerikanske merker. Spesielt Ralph Lauren og div sportsarenaer. Men ikke forvent å spare så mye. Kjøp heller spesielle ting. Eller shop på netthandel og be de shippe til hotellet (spør hotellet først om det er ok). Da slipper du state-tax som typisk er 10% I TILLEGG til det som står på prisen. Tenk at du ikke skal gjøre kupp, men kose deg! Var selv i USA og ble nesten litt stressa først av alle "kuppene" jeg måtte gjøre.. Det er et outlet utenfor NY. Google det, ta deg en dag her og bli ferdig med shoppinga! Ellers har ofte macy typisk 10% til alle turister (som da er state-tax) og gode tilbud innimellom.

Anonymous poster hash: 16de9...ddb

Skrevet

Ja, vet det er tungt, men kanskje jeg kan kjøpe litt ekstrautstyr som feks en glassbolle i stedet for de i stål som er standard på maskinene her hjemme? Får prøve å finne ut hva de koster. Så surt at dollaren er så høy ... :) 

Flere gode tips? Har også tenkt å handle en del spesielle ting. Ikke nødvendigvis slike jeg tjener så mye på - mer ting som er vanskelig å få tak i her hjemme...

Skrevet

HI her.

Skal til New York...

Vil gjerne kjøpe andre ting enn klær og sminke. Er det mulig å kjøpe Kitchen Aid miksere og en strømadapter? Går det an å kjøpe elektriske apparater som kan brukes i Norge?

Har også vurdert en Le Cruiset gryte, men vet ikke om de er rimeligere...

Da MÅ du dra til Woodberrys Outlet! Gjør det helst en av de første dagene så du ikke kaster bort penger med å shoppe i sentrum, noe som ikke er særlig billig. På Woodberrys er det gjerne 50-70% billigere enn i NYC.

Anonymous poster hash: fdea8...fb6

Skrevet

Vi kommer somregel hjem med minst en halv koffert med mat og bakevarer 😮 alt fra popcornkrydder til mac'n cheese, chocolate chips, butterscotch...

Anonymous poster hash: 899b0...279

Skrevet

Ja, flere mattips. Jeg elsker å vandre rundt i matbutikker utlandet - det er mye gøyere enn sminke :) Chocolate chips var et supert tips. Butterscotch vet jeg ikke hva er ...?

Skrevet

Pannekakepulver på flaske, du tilsetter bare vann .

Franks hot sauce

Nyquil cold and flu nighttime relief (funker kjempegodt ved forkjølelse )

Sally Hanson lip plump

Sminke

Jeg ville også dratt innom butikker som tj Max , Marshalls og centery 21. Samt Gap, Banana republic og Loft/ Ann Taylor.

Elsker NY og skal selv dra dit i mai 😀

God tur

Skrevet

maskara, eyeliner, lipgloss, neglelakk. Billig og bra! Sportstøy, joggesko, yttertøy ALA dunjakker og vintertøy. Apotekvarer som smertestillende, strepsil, og diverse remedier mot forkjølelse, allergi, osv.

Anonymous poster hash: 263ed...6a1

Skrevet

Ja, flere mattips. Jeg elsker å vandre rundt i matbutikker utlandet - det er mye gøyere enn sminke :) Chocolate chips var et supert tips. Butterscotch vet jeg ikke hva er ...?

Butterscotch er godt i cookies. 😀 hvit sjokolade er mye bedre i usa (dvs, god hvit sjokolade er mer tilgjengelig og mye billigere enn i norge) vet mange kjøper crest tannkrem (med bleking) og gode shampo er og balsamer. Og betty crocker kake mixer! Pleier å kjøpe mange av dem....

Skrevet

Takker for tips - tar notater her jeg sitter :) 

Skrevet

Sjekk amerikanske oppskrifter. Jeg har crockpot og mange av de oppskriftene bruker campbells suppe på boks, så da må jeg ha noen av de. Self raising flour er der og mange oppskrifter som bruker, baking powder og baking soda..... Der er så mye 😂😂😂 og så godteri da.......

Skrevet

Sjekk amerikanske oppskrifter. Jeg har crockpot og mange av de oppskriftene bruker campbells suppe på boks, så da må jeg ha noen av de. Self raising flour er der og mange oppskrifter som bruker, baking powder og baking soda..... Der er så mye og så godteri da.......

:) :)

Skrevet

Slenger meg på denne! Skal til New York i oktober... Noen tips til hva man burde kjøpe til barn når man er der? Guttungen blir 1 år 3 mnd før vi drar. Jeg skal på Sephora, VS, antropologi og Disney store. Mannen gleder seg til å kjøpe rimeligere treningstøy + at bursdags gaven min fra han i år blir en ting fra tiffanys. Har booket tatoverings tid på lovehate socialclub til begge to... kommer muligens til å sende noe hjem om det blir veldig mye shopping..

Skrevet

Flere som kan tipse om ting som er lurt å handle i New York/USA?

Tips til butikker?

Tips til restauranter er også fint.

Når det gjelder shopping, er jeg ikke så opptatt av moteklær. Heller ting til barna, til huset, mat, økologiske produkter...

Skrevet

Sjekk amerikanske oppskrifter. Jeg har crockpot og mange av de oppskriftene bruker campbells suppe på boks, så da må jeg ha noen av de. Self raising flour er der og mange oppskrifter som bruker, baking powder og baking soda..... Der er så mye 😂😂😂 og så godteri da.......

Baking powder og baking soda er bakepulver og natron. Behøver ikke kjøpe det i USA..

Ta deg en tur på apoteket, HI. Dayquil, Nightquil og Unisom(sovetabletter) anbefales.

Anonymous poster hash: 192e6...1e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...