Gå til innhold

Ønske om jente...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 nydelige gutter som jeg elsker over alt, men kjenner veldig på ønsket om jenta.

Både jeg og min mann har mange gutter i familiene, vi har 6 nevøer, så vet at vår sannsynlighet er stor for en ny gutt(og det hadde ikke gjort noe altså) 😉

Vi har snakket om å få en ny baby, blir det en gutt vil jeg elske han like mye som de 2 andre❤️ men ønske om jente er der...

Når vi har sagt til folk at vi lurer på en ny baby får vi høre " åååå, skal prøve på jenta no da" , min mor sa " ja, da håper jeg dere kommer med jenta no da"

Ja, jeg ønsker meg jente, men tanken på å høre kommentarer om jenta når/om jeg blir gravid vet ikke jeg om jeg orker😐 "Å, gutt igjen ja" "du får prøve en gang til da"

Gutta mine er begge i bhg alder, så tenker jo og at 3 tette gutter ville være kjempe gøy😃 Og praktisk siden vi har mye "gutteting"

Er det noen som har det likt?

Er jeg en fæl person som ønsker jente?

Anonymous poster hash: 157b9...44d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei jente som ikke leker med dukker men digger biler og å hoppe i sølepytter. Tror det er viktig ( virker som det er viktigst for familien din, ikke nødvendigvis for deg) å huske på at en får ikke et kjønn, men et barn, hver med sin personlighet

Anonymous poster hash: 7c780...bd9

Skrevet

Jeg har fulgt noen av rådene på f.eks. nettsiden howtoconceiveagirl. Det gjør nok at jeg ikke blir like lett gravid. Ble gravid for noen mnd siden, men mistet. Men sur pH og stoppe med samleie noen dager før eggløsning, er noen av stikkordene. Jeg blir heller ikke skuffet over gutt nummer tre, men hadde vært kjekt med en blandet søskenflokk.

Anonymous poster hash: 8a7c0...cae

Skrevet

Jeg tror det er helt normalt, det er mange som føler det på den måten men det er litt tabu å snakke om det. Jeg hadde det også sånn, ønsket meg veldig jente begge gangene. Jeg valgte å ikke si det til andre pga jeg tenkte at det var mine følelser der og da, men hvis det ble en gutt så ville jeg elsket han og kommet over ønsket om jente og da ville jeg ikke at folk skulle vite om at jeg hadde ønsket jente og jeg ville i allefall ikke at barnet noen gang skulle få vite om det. Mange er dumme og sier ubetenksomme ting som det du nevner. Si i fra direkte til de som sier sånne ting til deg at sånt burde de ikke si og at begge kjønn er like velkomne!

Anonymous poster hash: 17a29...c19

Skrevet

Jeg synes ikke man er fæl selv om man ønsker seg noe. Det betyr jo ikke noe for hva man kommer til å føle for barnet... Ønsket at jenta skulle ha blondt hår og korketrekkere, det fikk hun ikke, men hva så?

Jeg har to jenter og er gravid igjen. Håper på gutt. Får mye kommentarer om det er gutten vi venter nå. Jeg sier bare at det ikke betyr noe. Vil ikke de skal tro jeg blir skuffet om det er ei jente.

Samme hva slags kjønn eller legning eller hva, så er det mitt barn jeg bærer på, og det er verd like mye uansett :)

Anonymous poster hash: 8e102...8b3

Skrevet

Ikke fæl. Helt naturligt. Fikk jente etter to gutter.Var stort.

Anonymous poster hash: 22233...3f5

Skrevet

Ikke fæl. Helt naturligt. Fikk jente etter to gutter.Var stort.

Anonymous poster hash: 22233...3f5

Jeg syns også det var stort å få jente etter to gutter. Og er åpen om det. Det vil ikke dermed si at eg hadde vært mindre glad i barnet dersom det ble en gutt.

Anonymous poster hash: 23198...ad0

Skrevet

Det som holder meg tilbake på å bli gravid på nytt er de kommentarene jeg har i vente, om jente osv... men vet ikke om jeg et sterk nok til å høre på kommentarer og slikt ang jente.. Når jeg gikk gravid med gutt nr 2 så jeg skuffelse hos folk når vi sa det var gutt, og mange kommentarer om at vi kunne prøve på jente, vi var/er jo ung... For meg var det vanskelig, for folk virket som de ventet å se meg skuffa, noe jeg ikke var, jeg trives godt som gutte mamma..

Men vil dette gå over, om vi ser gutt på UL, vil jeg enda "savne" jenta, vil jeg klar å slå meg til ro som guttemamma.. Eller vil savnet om jenta alltid være der?

Noen som har hatt det sånn? Fått 3 av samme kjønn og følt seg litt "skuffa" og "trist" etterpå?

Hi

Skrevet

Jeg venter gutt nr tre nå, og jeg bryr meg faktisk ikke om hvilket kjønn det er. Jeg har mistet to ganger nå i forsøket på å få nr tre, så nå bryr jeg meg bare om å få en levende baby! Men vi får også kommentarer som at "da må dere jo få nr fire også, så det blir en jente i flokken". Jeg synes det er veldig ubetenksomt og frekt av folk å si sånt, men jeg får meg ikke til å si noe. Jeg legger godviljen til og antar at de ikke sier det for å være slemme.

Anonymous poster hash: 60440...d1b

Skrevet

Du kan ikke la Være å bli gravid pga kommentarer.

Sånn er det for alle, jeg fikk også masse kommentarer da vi ventet nr 2 og hadde 2 av samme kjønn.

Bare overse det

Anonymous poster hash: 20f13...977

Skrevet

Jeg har gutt nr.3 i magen nå. Da jeg fikk vite gutt nr.2 på ultralyd kjente jeg på en skuffelse over at det ikke var jente som varte lenge! Men nå når jeg ser på de herlige gutta mine gleder jeg meg veldig til å få en gutt til! Kanskje jeg får noen jentebarnebarn en gang ;) mine tre gutter blir også tette og vil gå et år sammen i barnehagen alle sammen. Tror det blir stas for dem å vokse opp sammen! Alltid ha en venn av samme kjønn med samme interesser. Så jenteønsket har lagt seg nå når gutt nr.3 er bekreftet. Nå vet jeg at det aldri kommer til å skje for jeg vil ikke ha flere barn, og det er helt greit! Synes ønsket var mer tilstede når muligheten for jente fortsatt var tilstede når vi ikke var ferdige med barn, da tenkte man mer på det og ønsket og drømte om jenta. Men nå vet man at livet mitt blir med tre gutter og jeg er veldig glad for det. De er mine barn, friske, flotte, vakre og morsomme. Det blir stas med tre gutter, tre barn <3

Anonymous poster hash: 00907...b9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...