Jakkie Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Sønnen min fyller 1 år om 2 uker og jeg ska lage kakene. Vi er ca 34 personer (voksne, ungdommer, 3 barn mellom 6-12 år og 2 babyer inkludert bursdagsbarnet) Jeg skal lage en mikke mus kake med 3 etasjer hvor en skal være sjokolade og 2 vanlig sukkerbunn, cupkakes og kjeks. Vi skal også ha pølser i brød ala chilensk så det blir avokado og tomat som tilbehør til pølsene, og chips. Uten om det er drikken brus og kaffe. Er dette nok til så mange? Vis ikke hva annet kan jeg lage , passer oreokake ? Hva slags fyll til kaken og hva hadde du forventet å se på matbordt i bursdag til enn ettåring ?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Jeg har 4 barn og alle synes sånne flotte kaker er imponerende å se på, men ingen av dem spiser noe særlig av det. Samme med cupcakes, det blir gjerne for mye frosting. Ingen av mine spiser hverken marsipan eller sukkerpasta. Jeg er glad i å bake selv, og har laget mange "imponerende" kaker, prinsesseslott, bilbanekake, dinosaurkake osv, men har etterhvert erfart at slike kaker lager man ganske små, for de blir ikke spist opp Tro meg, med barn på nå 6, 8, 12 og 15 år har jeg hatt maaaaange selskaper etterhvert... Det som blir spist er vanlige muffins med melis og strøssel på, vanlig langpanne sjokoladekake eller brownies, hjemmebakte cookies (som maryland cookies med sjokoladebiter) og ikke minst fruktspyd. Til et familieselskap ville jeg laget en kake etter barnets ønske (barnet ditt er jo litt lite til å ønske selv enda, så mikke mus kake etter ditt ønske er helt greit) Så ville jeg laget lyse muffins med sjokoladebiter (jeg pleier bruke oppskriften til Igrid Espelid Hovig) Jeg ville også hatt en vanlig bløtkake med jordbærsyltetøy og vaniljekrem inni, Jeg ville nok laget brownies, for det er alle veldig glad i i min familie I tillegg ville jeg hatt potetgull, småsjokolader og kanskje kjeks i boller/fat. Til slutt ville jeg laget enkle fruktspyd, det er alltid de som blir borte først når vi har selskap her https://www.google.no/search?q=fruktspyd+pinnsvin&espv=2&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj60e-Bt47KAhVIjywKHam1Cg4QsAQIGg Anonymous poster hash: f36f9...56b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 34 mennesker for å feire 1 åringen? Blir ikke det voldsomt for barnet? Anonymous poster hash: b7f4b...2d6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #4 Skrevet 3. januar 2016 Vi er veldig glad i gulrotkake, så jeg bruker som oftest den når jeg lager temakake til bursdager i familien. Ellers lager jeg "verdens beste boller" eller skillingsboller. Minipizza og mini burgere. Og pepperkakecupcakes fordi de ikke er så innmari søte. Høres ut som du har mer enn nok kake med en treetg kake. Ville passet på at ikke alle kakene var supersøte, og boller pleier alltid være en hit for dem som ikke er så glad i kaker. Anonymous poster hash: f8790...661
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 Vi var 27 stk og hadde: Bløtkake Sjokoladekake (26 cm) uten egg Romkake Pavlova Vannbakkels Sjokolademousse Ostekake Is 1åringen gir jo blanke i hva slags kaker som finnes, så jeg lagde kaker etter hva gjestene liker. Anonymous poster hash: bab97...d9e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #6 Skrevet 3. januar 2016 Dere er veldig mange, så ville hatt mer! F.eks oreokake, gulrotkake, brownies og ostekake eller pavlova. Gele og vaniljesaus er alltid populært hos barna. Anonymous poster hash: 637ff...056
Jakkie Skrevet 3. januar 2016 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2016 (endret) 34 mennesker for å feire 1 åringen? Blir ikke det voldsomt for barnet? Anonymous poster hash: b7f4b...2d6 Det er bare familie nesten , 23 av dem er familiemedlemmer fra farsiden og 3 fra min side og resten venner av oss foreldre Endret 3. januar 2016 av Jakkie
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #8 Skrevet 3. januar 2016 34 mennesker for å feire 1 åringen? Blir ikke det voldsomt for barnet? Anonymous poster hash: b7f4b...2d6 Det er bare familie nesten , 25 av dem er familiemedlemmer og resten venner av oss foreldre Venner av foreldre? Har aldri hørt om noen som inviterer venner i familieselskap.... Man har vel et familieselskap med besteforeldre, tanter, onkler av søskenbarnet, og så gjerne et barneselskap med enten barnehagevenner eller man inviterer venner som har barn på samme alder som sitt eget. Venner av deg og mannen er vel ikke særlig interessert i deres barneselskap? Men nå har jeg 4 barn da, det blir jammen nok bursdager om jeg ikke skulle gå i selskap hver gang venner av oss har barn med bursdag også Det er overhodet ikke vanlig i vår omgangskrets.. Anonymous poster hash: f36f9...56b
Jakkie Skrevet 3. januar 2016 Forfatter #9 Skrevet 3. januar 2016 (endret) 34 mennesker for å feire 1 åringen? Blir ikke det voldsomt for barnet? Anonymous poster hash: b7f4b...2d6 Det er bare familie nesten , 25 av dem er familiemedlemmer og resten venner av oss foreldre Venner av foreldre?Har aldri hørt om noen som inviterer venner i familieselskap.... Man har vel et familieselskap med besteforeldre, tanter, onkler av søskenbarnet, og så gjerne et barneselskap med enten barnehagevenner eller man inviterer venner som har barn på samme alder som sitt eget. Venner av deg og mannen er vel ikke særlig interessert i deres barneselskap? Men nå har jeg 4 barn da, det blir jammen nok bursdager om jeg ikke skulle gå i selskap hver gang venner av oss har barn med bursdag også Det er overhodet ikke vanlig i vår omgangskrets.. Anonymous poster hash: f36f9...56b Nå sa jeg aldri at dette var en familieselskap heller og jo vennene våres er interesert i å være med fordi dem har sett han siden han ble født veldig ofte i tillegg til at de har sakt selv at de ønsker å være med. Hadde det vært familieselskap hadde ikke jeg vært med da det bare er familien til barefaren. Mine er ikke her i norge heller. Endret 3. januar 2016 av Jakkie
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #11 Skrevet 4. januar 2016 Det høres veldig mange ut!! Men det er ditt valg. Ellers høres det bra ut! Anonymous poster hash: 558a9...8a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå