Gå til innhold

Vaskemaskinen røket etter 8 år!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det litt lite?

Er det pga ren og skjær over bruk?

Den går jo flere ganger for dagen.

Anonymous poster hash: 11050...390

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Garantien er vel på fem år, så at den holdt i åtte år er da ikke dårlig. Men vasker du seriøst klær flere ganger om dagen?😳

Anonymous poster hash: 2f7f5...f74

Skrevet

Synes det høres lite ut. Min er nærmere 15 og går 1-2 ganger til dagen

Skrevet

Men går 4 ganger i uka å tok slutt nå etter 8 år.. var merket Simens å vi var veldig fornøyd med den maskinen. Nå fikk vi nettopp levert ny vaskemaskin fra AEG, veldig fornøyd med den også. Bråker mindre å tar mindre strøm.

Anonymous poster hash: d29f3...2d7

Skrevet

Garantien er vel på fem år, så at den holdt i åtte år er da ikke dårlig. Men vasker du seriøst klær flere ganger om dagen?😳

Anonymous poster hash: 2f7f5...f74

Ja, det gjør vi. Vi er en stor familie, og vi har dessuten to vaskemaskiner.

Dette var den med størst trommel, og den går støtt. Av og til kjører vi dobbelt, særlig om vi har skippet en dag.

Vasker forøvrig ikke yttertøy og sengetøy ofte nok.

Anonymous poster hash: 11050...390

Skrevet

Synes det høres lite ut. Min er nærmere 15 og går 1-2 ganger til dagen

Samme her. Røk etter ca 15 år i daglig trofast tjeneste. Velsig synd, det var en god maskin.

Skrevet

Husker en beskjedent fikk beskjed da hun leverte maskina til reparasjon etter to år.

"Du har brukt den så mye at visse deler viser at den er brukt i 10 år"

Det var inni skrumekanismen, mye skruing på hjulet lager mindre hakk i plastikkdelene. Selvsagt litt gamlere maskin enn din(10 år siden) men mistenker de likevel kan se heftig bruk...

Anonymous poster hash: 6111b...935

Skrevet

Vår røyk i går.. 3år gammel..

Anonymous poster hash: 26f95...916

Skrevet

Det er forskjell på kvalitet. Kjøper du Miele varer de lengre. Min forrige varte 10 år og jeg kjørte ikke maskin hver dag. Nå har jeg lagt mer penger i en Miele og håper den varer ihvertfall 15 år.

Anonymous poster hash: 44188...9d1

Skrevet

Det er forskjell på kvalitet. Kjøper du Miele varer de lengre. Min forrige varte 10 år og jeg kjørte ikke maskin hver dag. Nå har jeg lagt mer penger i en Miele og håper den varer ihvertfall 15 år.Anonymous poster hash: 44188...9d1

Dette er det forsåvidt mye sant i, sjekket litt rundt akkurat dette da vi kjøpte ny maskin for tre år siden.

Selgeren på Elkjøp (tror jeg det var) ville gjerne ha oss til å kjøpe en Mielemaskin til rundt 12000 nettopp med argumentet om at den trolig hvertfall varte 12-15 år. Han anslo levetid på en maskin til halve prisen (5-6000) til ca halvparten, altså 6-8 år.

Konklusjon: kostnad pr år blir ganske lik om man kjøper dyrt eller billig. For min del blir det da viktigere å vurdere hva man trenger, kapasitet, støy, programmer osv i tillegg til hvor mye penger man er villig til å bruke der og da (vaskemaskiner blir vel ofte kjøpt litt på impuls etter at den gamle ryker..)

8 års levetid vil jeg forøvrig tro må regnes som normalt, men det kan jo være verdt å sjekke muligheter for reparasjon, spesielt om det var en dyr maskin.

Anonymous poster hash: 30e35...e38

Skrevet

Det er forskjell på kvalitet. Kjøper du Miele varer de lengre. Min forrige varte 10 år og jeg kjørte ikke maskin hver dag. Nå har jeg lagt mer penger i en Miele og håper den varer ihvertfall 15 år.Anonymous poster hash: 44188...9d1

Dette er det forsåvidt mye sant i, sjekket litt rundt akkurat dette da vi kjøpte ny maskin for tre år siden.

Selgeren på Elkjøp (tror jeg det var) ville gjerne ha oss til å kjøpe en Mielemaskin til rundt 12000 nettopp med argumentet om at den trolig hvertfall varte 12-15 år. Han anslo levetid på en maskin til halve prisen (5-6000) til ca halvparten, altså 6-8 år.

Konklusjon: kostnad pr år blir ganske lik om man kjøper dyrt eller billig. For min del blir det da viktigere å vurdere hva man trenger, kapasitet, støy, programmer osv i tillegg til hvor mye penger man er villig til å bruke der og da (vaskemaskiner blir vel ofte kjøpt litt på impuls etter at den gamle ryker..)

8 års levetid vil jeg forøvrig tro må regnes som normalt, men det kan jo være verdt å sjekke muligheter for reparasjon, spesielt om det var en dyr maskin.

Anonymous poster hash: 30e35...e38

Det var dette jeg fikk forklart også. Jeg la 11.000,- i ny Mielemaskin. Litt fordi jeg er lat og synes det er brysomt å skifte og litt fordi det er bedre for miljøet at jeg bytter sjelden. Vasker man fler maskiner per dag hver eneste dag da tror jeg 8 år er ganske bra på en middels priset maskin...

Anonymous poster hash: 44188...9d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...