Gå til innhold

Dere som driver med yoga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Likte dere det helt fra starten? Jeg har så lyst til å like det, men alt blir helt feil. Har lavt blodtrykk, så flere av stillingene gjør st jeg blir svimmel. Har dere tips til å komme i gang, og få litt dreisen på det?

Anonymous poster hash: 3a2eb...f3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv yoga et annet sted/et annet kurs. Det er så mange varianter. Jeg har gått tre steder og det er kun det siste stedet det praktiseres en yogatype som passer meg. Når du finner noe som passer deg, er det fantastisk og bare godt og behagelig. Jeg har også lavt blodtrykk og dropper øvelser jeg blir svimmel av. Ikke gi opp!

Anonymous poster hash: 5981b...323

Skrevet

Prøv yoga et annet sted/et annet kurs. Det er så mange varianter. Jeg har gått tre steder og det er kun det siste stedet det praktiseres en yogatype som passer meg. Når du finner noe som passer deg, er det fantastisk og bare godt og behagelig. Jeg har også lavt blodtrykk og dropper øvelser jeg blir svimmel av. Ikke gi opp!

Anonymous poster hash: 5981b...323

Så bra at du fant noe som passer for deg! Hvilken type er det? Får vel fortsette å prøve🙏🏻 Virker så kjekt når man kan det. Er veldig glad i pilates, men skulle gjerne fikset yoga også.

Skrevet

Nei, jeg hatet det og mange stillinger gjorde direkte vondt. Nå elsker jeg det, egentlig mest for den mentale biten av det. Hva slags yoga går du på?

Anonymous poster hash: aed9a...76b

Skrevet

Jeg praktiserer yoga hjemmefra, hver dag. Har også lavt blodtrykk men fikk det opp med lakris, drikke nok vann og spise litt salt. Blodtrykket mitt var 105/60 tror jeg. Tror det har gått opp litt nå fordi jeg føler meg bedre. Trener all slags yoga men mest Vinjasa.  Up dog var spesielt  det som gjorde meg svimmel, men blir ikke svimmel av det nå heldigvis. Spiser veldig sunt uten noe tilsatt salt og trener mye, så det er derfor jeg hadde lavt blodtrykk. Men litt ekstra salt i maten, drikke mye vann pluss spise endel lakris (dulver i te som jeg blander med balanse te fra helsekosten) så føler jeg meg ny igjen.

Anonymous poster hash: 2ccd6...1a7
Skrevet

Nei, jeg hatet det og mange stillinger gjorde direkte vondt. Nå elsker jeg det, egentlig mest for den mentale biten av det. Hva slags yoga går du på?

Anonymous poster hash: aed9a...76b

Jeg går ikke på noe. Har tidligere gått på noe som bare het yoga på treningssenteret, og det var ikke akkurat en innertier. I svangerskapet prøvde jeg meg på yoga for gravide, men måtte slutte på grunn av blodtrykket (var nede i 80/50, og kunne besvime sittende i sofaen om jeg snudde brått på hodet). Nå har det gått tilbake til mitt normale på rundt 100/70, så da går det bedre. Tenkte å prøve meg igjen. Får sette meg litt inn i de ulike "stilene". har bare så lyst til å mestre og like det :) Kom gjerne med nybegynnertips :) HI

Skrevet

Jeg praktiserer yoga hjemmefra, hver dag. Har også lavt blodtrykk men fikk det opp med lakris, drikke nok vann og spise litt salt. Blodtrykket mitt var 105/60 tror jeg. Tror det har gått opp litt nå fordi jeg føler meg bedre. Trener all slags yoga men mest Vinjasa. Up dog var spesielt det som gjorde meg svimmel, men blir ikke svimmel av det nå heldigvis. Spiser veldig sunt uten noe tilsatt salt og trener mye, så det er derfor jeg hadde lavt blodtrykk. Men litt ekstra salt i maten, drikke mye vann pluss spise endel lakris (dulver i te som jeg blander med balanse te fra helsekosten) så føler jeg meg ny igjen.

Følger du et program?

Skrevet

Likte dere det helt fra starten? Jeg har så lyst til å like det, men alt blir helt feil. Har lavt blodtrykk, så flere av stillingene gjør st jeg blir svimmel. Har dere tips til å komme i gang, og få litt dreisen på det?

Prøv kundalini yoga!

Anonymous poster hash: e1360...56c

Skrevet

Ja, jeg har alltid elsket yoga, men det har nok sammenheng med at jeg mestret det veldig godt fort (det har definitivt sammenheng med annen trening jeg driver med). Jeg synes det er veldig avslappende. Forsøk et annet sted og ha tålmodighet. Det er ikke alltid ting kommer med en gang. Men det er selvsagt ikke alltid sånn at alt passer for alle heller. :)

Anonymous poster hash: f4131...37b

Skrevet

Prøv kundalini yoga!

Helt enig, kundalini yoga er gull!!! Sat nam!

Anonymous poster hash: b737f...3b4

Skrevet

Prøv kundalini yoga!

Sat nam 🙏🏻😊

Skrevet

Prøv kundalini yoga!

Sat nam 🙏🏻😊

Takk for tips! Skal sjekkes ut :) HI

Skrevet

Jeg praktiserer yoga hjemmefra, hver dag. Har også lavt blodtrykk men fikk det opp med lakris, drikke nok vann og spise litt salt. Blodtrykket mitt var 105/60 tror jeg. Tror det har gått opp litt nå fordi jeg føler meg bedre. Trener all slags yoga men mest Vinjasa. Up dog var spesielt det som gjorde meg svimmel, men blir ikke svimmel av det nå heldigvis. Spiser veldig sunt uten noe tilsatt salt og trener mye, så det er derfor jeg hadde lavt blodtrykk. Men litt ekstra salt i maten, drikke mye vann pluss spise endel lakris (dulver i te som jeg blander med balanse te fra helsekosten) så føler jeg meg ny igjen.

Følger du et program?

Jeg har tatt kurs i ashtanga yoga før slik at jeg kan basics. Nå ser jeg på dvder eller youtube videoer, har også kjøpt litt videoer fra  https://www.codyapp.com/ de har masse gode yoga program. Der får med en timeplan hva du skal gjøre dag for dag. De har alt fra nybegynner og oppover til advansed.Ser de har 30 % til og med i morgen på alle programmene, tror jeg må kjøpe et nytt ;)

Du får tilgang til programmet for all framtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...